تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819098388




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش 20 درصدي توليد سيب تابستانه درباغات آذربايجان غربي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۱ تير ۱۳۹۴ (۱:۶ق.ظ)
افزايش 20 درصدي توليد سيب تابستانه درباغات آذربايجان غربي موج-معاون بهبود توليدات گياهي جهاد کشاورزي آذربايجان غربي گفت: امسال پيش‌بيني مي‌شود 66 هزار و 269 تن سيب تابستانه از باغ‌هاي سيب استان برداشت شود که در مقايسه با سال گذشته از رشد 20 درصدي برخوردار خواهد بود.
به گزارش خبرگزاري موج، مقصود قرباني با بيان اين که آذربايجان غربي يکي از قطب‌هاي توليد سيب کشور است، اظهارکرد: پنج درصد باغ‌هاي سيب آذربايجان غربي مربوط به ارقام تابستانه است.
قرباني تصريح کرد: سطح زير کشت سيب تابستانه استان 2 هزار و 825 هکتار نهال بارور و 712 هکتار نهال غير بارور است.
معاون بهبود توليدات گياهي جهاد کشاورزي آذربايجان غربي، ميانگين توليدات سيب تابستانه استان را 23 تن در هر هکتار عنوان کرد و افزود: عمده سطح زيرکشت باغات سيب استان در شهرهاي اروميه و مهاباد است که اين دو شهر 85 درصد سطح زير کشت اين محصول را به خود اختصاص داده‌اند.
اين مسوول ارقام توليدي سيب تابستانه باغات استان را سيب گلاب، سيب قره يارپاق، قره‌آغاج، ترکمان، دورنگ فرانسوي، گالا و دلبار استيوال تابستانه و سيب گلاب کهنز مشهد عنوان کرد.
قرباني سطح زير کشت زردآلو را در آذربايجان غربي 4 هزار و 386 هکتار عنوان کرد و گفت: امسال 35 هزار و 393 تن زردآلو در استان پيش بيني مي‌کنيم توليد شود که ميانگين عملکرد هر هکتار بيش از 8 تن است.
وي با اشاره به ارقام کشت شده اين محصول، ادامه داد: ارقام عسگرآباد، اردوباد، نصيري، شکرپاره، شاهرودي، پيوندي مشهد در اين استان بوده و عمدتاً در شهرهاي اروميه، مهاباد، خوي و مياندوآب توليد مي‌شود.
قرباني با اشاره به افزايش 13 درصدي توليد آلبالو در استان در سال جاري در مقايسه با سال گذشته افزود: امسال پيش بيني مي‌کنيم 6 هزار و 107 تن آلبالو از باغات استان برداشت شود که بيشترين ارقام موجود اين محصول از نوع بومي و مجاري در استان هست که عمدتاً در شهرهاي خوي، اشنويه و اروميه توليد مي‌شود.
معاون بهبود توليدات گياهي جهاد کشاورزي آذربايجان غربي ادامه داد: يک هزار و 114 هکتار از اراضي استان زير کشت گيلاس قرار دارد که حدود 10 هزار و 668 تن گيلاس از اين اراضي در سال جاري برداشت شد که اين مقدار در مقايسه با سال گذشته از رشد 18 درصدي برخوردار بود.
وي عملکرد هر هکتار باغ گيلاس را بيش از 9 تن عنوان کرد و گفت: ارقام تک دانه، سياه مشهد، خوشه‌اي، صورتي لواسان، سفيد اروميه، صورتي شبستر از جمله ارقامي هستند که بيشترين سطح زير کشت را در استان دارند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن