تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هیچ تهیدستی سخت تر از نادانی و هیچ مالی سودمندتر از عقل نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799067410




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمریکا، خاورمیانه و اعراب را به ایران می‌فروشد


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
توافق هسته ای آمریکا، خاورمیانه و اعراب را به ایران می‌فروشد

سیاست آمریکا بعد از توافق هسته‌ای؛
آمریکا، خاورمیانه و اعراب را به ایران می‌فروشد
با وجود استراتژی های متضاد ایران و آمریکا باید سخت قبول کنیم که آمریکا قصد داشته باشد خاورمیانه و همپیمانان عرب را به ایران بفروشد.



به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، همزمان با امضای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، برخی متحدان منطقه‌ای آمریکا و غرب، این گام از توافق هسته ای میان ایران و 1+5 را خنجری دانستند که بر پشت اعراب نشسته است.   ناظران و رسانه های وابسته به برخی کشورهای عربی نیز در تحلیل های خود مذاکرات آمریکا و غرب با ایران را خیانتی علیه حکام عرب قلمداد می کنند.»   پایگاه اینترنتی شبکه "الجزیره" با اشاره به توافق هسته ای ایران با گروه 1+5 پرداخت و نوشت: «ما به دنبال عوامل ترس اعراب از توافق هسته ای میان شش قدرت جهان و ایران، و عادی سازی روابط ایران و آمریکا نیستیم، بلکه به دنبال خطاهای آشکاری که به صورت رسمی و غیر رسمی اعراب درباره توافق هسته ای و نتایج آن قرائت کردند، هستیم.
از مهمترین سیاست های آمریکا که در قبال ایران مطرح می شود، این است که آمریکا سعی دارد پرونده هسته ای ایران را به پایان برساند و همپیمانان عرب خود را در منطقه به ایران واگذار کند، به عبارتی دیگر آمریکا قصد دارد همپیمانان عرب خود و خاورمیانه را به ایران بفروشد.»   این استدلال بر اساس سه فرضیه مطرح می شود:   اول: توافق ایران با غرب در اصل همان توافق ایران و آمریکا است که از راه مجامع بین المللی و در چارچوب 1+5 صورت گرفته است.
دوم: این توافق فراتر از یک توافق هسته ای است و مسائل منطقه و نقش ایران در منطقه را در خود جای داده است.
سوم: آمریکا به صورت کلی بار سفر خود را از منطقه بسته و به دنبال جایگزینی مانند ایران است که بتواند پرونده منطقه را برای اداره به او واگذار کند.»   الجزیره در ادامه می افزاید: «روشن است که یک مشکل اساسی در این فرضیه ها وجود دارد و آن هم ساده کردن مسائل به صورت ساده لوحانه است:   اول اینکه، حتی اگر قبول کنیم که ایالات متحده ید طولایی در مذاکرات دارد، لزوما به این معنا نیست که بقیه 1+5 از واشنگتن تبعیت کنند.   کسی که رفتار استراتژیک واشنگتن و وزارت امور خارجه آمریکا را در گروه 1+5 بررسی کرده باشد، در نگاه اول اینگونه به نظر می رسد که ایالات متحده به دنبال یک فعالیت و تلاش دسته جمعی در چارچوب جامعه بین الملل پیرامون پرونده هسته ای ایران است، در حالی که اینگونه نیست و این یک توافق ایرانی-آمریکایی با پوشش بین المللی است.   دوم: ایران و آمریکا، مذاکرات هسته ای بدون دخالت مسائل منطقه ای را رد می کردند و این مسائل باعث دشواری و پیچیدگی مذاکرات شده بود. چشم انداز ایران از نقش واشنگتن در منطقه، تاثیر منفی است و تهران وجود عامل خارجی مانند آمریکا در منطقه را غیر قابل قبول می داند و تروریست را از تاثیرات وجود آمریکا در منطقه می داند.
سوم: حتی در صورت عقب نشینی آمریکا در قبال منطقه که به استراتژی "پی وت" (Pivot) معروف است منجر شود، همچنان به دلیل دشمنی های اخیر ایران علیه اسرائیل با حمایت از گروه های منقاومت اعتماد آمریکایی ها نسبت به ایران ضعیف باقی خواهد ماند.
پس با وجود استراتژی های متضاد ایران و آمریکا باید سخت قبول کنیم که آمریکا قصد داشته باشد خاورمیانه و همپیمانان عرب را به ایران بفروشد.   خطای دوم تحلیلگران و نویسندگان این است که گزینه های استراتژیک آمریکا در برابر ایران چه اندازه ای بر توانایی برخی از کشورها و شخصیت های و مسائل دیگر موثر افتاده است.
برخی کشورها مانند عربستان سعی داشتند که چهره ایران را نزد آمریکا خدشه دار کنند و عربستان با حمله به یمن و با استفاده از قدرت رسانه ای خود، سعی داشت ایران را مسئول ناامنی منطقه نشان دهد.
این تهدیدها و بازی های عربستان نتوانست آمریکا را قانع کند، زیرا هنگامی که ایالات متحده یک گزینه استراتژیک مناسب به نام "مذاکره" به جای جنگ با ایران در اختیار دارد، و به راحتی با این گزینه می تواند تغییر استراتژیک دهد و کشوری که توسط خود آمریکا اداره می شود نمی تواند در تصمیم گیری آن تاثیری بگذارد.     سومین اشتباه و خطا این است که در توافق هسته ای بین ایران و کشورهای 1+5 اموال بلوکه شده ایران آزاد خواهند شد و این امر باعث نگرانی کشورهای عربی می شود زیرا با لغو تحریم و آزاد شدن اموال بلوکه قدرت مالی ایران افزایش پیدا خواهد کرد و ایران توانایی حمایت مالی بیشتر به متحدان خود در منطقه پیدا خواهد کرد.  
این فرضیه نیز بر دو اشکال واضح و آشکار مبتنی است، اول اینکه ایران تاکنون با وجود تحریم های بسیار توانسته به اندازه کافی از متحدان خود در منطقه حمایت کند این امر نیز حتی با ادامه تحریم ها نیز ادامه خواهد یافت و ما این را در عراق و سوریه مشاهده کردیم.  
دوم اینکه کسی که سیاست ایالات متحده آمریکا و کشورهای غربی را دنبال می کند متوجه می شود که ریشه تروریست در منطقه  وابسته به غرب و آمریکا، در حال خشک شدن است.
و این امر باعث شد که آمریکا و غرب به فکر مبارزه با تروریست بی افتند و ائتلاف بین الملل با رهبری امریکا بر ای مبارزه با داعش در عراق و سوریه تشکیل شد، در حالی که غرب و آمریکا به خوبی می دانند که ایران و متحدانش امروزه بیشترین تاثیر را در مبارزه با تروریست و در راس آن ها داعش، دارند. و غرب نیز به خوبی می داند که مبارزه ایران با گروه های تروریستی در منطقه در جهت جلب رضایت غرب نیست.   چهارم اینکه ما در سیاست امریکا در برابر کشورهای منطقه از جمله ایران پیشرفت ها و تغییراتی را مشاهده می کنیم و این تغییرات آمریکا نیز بی اساس و بی دلیل نیستند زیرا سیاست های ایران در برابر بحران های منطقه تاثیر بسزایی بر کشورهای غربی و آمریکا داشته است.  
جدا از حمایت ایران از گروه های مقاومت ضداسرائیلی، برای کشورهای غربی و آمریکا روشن است که سیاست های ایران در مبارزه با تروریسم در جهت تامین امنیت خاورمیانه است و در گروه های تروریستی همچون القاعده و طالبان در افغانستان و داعش، النصره و احرارالشام در سوریه، ردپایی از ایرانی ها در تاسیس آن ها وجود ندارد و آمریکایی ها معتقد هستند گروه هایی که ایران در افغانستان و عراق از آن ها حمایت کرده در تشکیل حکومت شرکت کرده اند تا در تشکیل گروه های تروریستی.»    

513
 



۳۰/۰۴/۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن