تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را برطرف مى كند و باعث پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802994373




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اولتیماتوم وزارت علوم به 12 دانشگاه غیرانتفاعی |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: اولتیماتوم وزارت علوم به 12 دانشگاه غیرانتفاعی
12 دانشگاه غیرانتفاعی فرصت دارند تا شش ماه آینده شاخص‌های استاندارد مورد نظر وزارت علوم را به دست آورند و در غیر این صورت تعطیل خواهند شد.
کد خبر: ۵۱۸۷۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵ - 21 July 2015


12 دانشگاه غیرانتفاعی فرصت دارند تا شش ماه آینده شاخص‌های استاندارد مورد نظر وزارت علوم را به دست آورند و در غیر این صورت تعطیل خواهند شد.

به گزارش روزنامه فرهیختگان، اعلام نتایج سطح‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی که البته 89 دانشگاه به دلیل کامل نشدن مدارک هنوز خارج از آن هستند، نشان داد تنها 47 دانشگاه غیرانتفاعی، کیفیت و شاخص‌های لازم برای توسعه را دارند. جز این دانشگاه‌ها که در سطح اول از پنج سطح رتبه‌بندی قرار گرفته‌اند مابقی 222 دانشگاه دیگر محدودیت‌هایی را تجربه خواهند کرد. 78 دانشگاه که در سطح دو هستند محدودیت‌های توسعه‌ای، 81 دانشگاه سطح سه محدودیت‌های توسعه‌ای و کاهش فعالیت، 51 دانشگاه سطح چهار ممنوعیت توسعه و نزول تدریجی ظرفیت به سمت صفر و 12 دانشگاه سطح پنج، ممنوعیت توسعه و قطع پذیرش خواهند داشت و امکان انحلال آنها بررسی می‌شود.

وزارت علوم با رتبه‌بندی این دانشگاه‌ها مانند دانشگاه‌های دیگر، بهبود شاخص‌ها و نظارت بر آموزش عالی را پیگیری می‌کند. نگاهی که در مورد دانشگاه‌های دیگر وجود دارد. از طرفی این رتبه‌بندی نشان داد که جایگاه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی چه جایگاهی است و کدام موسسات کیفیت‌های لازم را ندارند. با وجود همه این‌ها پیش از این و حتی بعد از اعلام رتبه‌بندی که کیفیت پایین برخی دانشگاه‌ها را نشان داد هیچ نشانی از هجمه‌هایی که همیشه علیه دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد نبود. هیچ کس فلسفه وجودی این دانشگاه را زیر سوال نبرد، کسی منکر قابلیت‌های آنها، اگر وجود داشته‌اند، نشد و هیچ کس از قطع فوری پذیرش در رشته‌های آنها سخن نگفت. ا

لبته که وزارت علوم با نگاهی یکسان به همه دانشگاه‌ها شاخص‌های دانشگاه‌های غیرانتفاعی را هم بررسی کرده است؛ اما مساله نگاه کسانی است که برخی دانشگاه‌ها، ازجمله دانشگاه آزاد اسلامی را با نگاه سیاسی خود می‌سنجند. مسلما وزارت علوم که تعامل دوطرفه‌اش با دانشگاه آزاد اسلامی نتایج مثبتی برای دو طرف داشته است، همان نگاه پشت این رتبه‌بندی را به دانشگاه آزاد اسلامی دارد و آن را می‌سنجد، اما چرا کسانی هستند که برای دستمالی کوچک در دانشگاه آزاد اسلامی، کل دانشگاه را به آتش می‌کشند و در مقابل عیوب بزرگ دانشگاه‌های دیگر را زیر سبیل می‌گذارند؟

شاید بشود این رفتار را به حساب اتفاق گذاشت، اما تکرار اتفاق‌های مشابه را نمی‌شود تصادفی دانست. می‌شود رفتار نگران‌های آموزش عالی، البته به‌طور خاص در دانشگاه آزاد اسلامی را در مورد افزایش شهریه‌ها در این دانشگاه و دانشگاه‌های غیرانتفاعی هم مقایسه کرد. آنجا که دانشگاه آزاد اسلامی با وجود داشتن مجوز افزایش 25درصدی شهریه آن را 15درصد افزایش داد و همان زمان اغلب دانشگاه‌های غیرانتفاعی شهریه‌هایشان را 25درصد افزایش داده بودند. از سوی دیگر شهریه ثابت یک میلیون و 700هزار دانشجوی در حال تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی هیچ افزایشی نداشته است.

مقایسه کنید رفتار این گروه دلسوز آموزش عالی را برابر امکاناتی که این دو دانشگاه دارند. امکانات دبیرستانی اغلب موسسات غیرانتفاعی در برابر امکانات دانشگاهی اغلب واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی. البته که نقص طبیعت هر فعالیتی است و همه دانشگاه‌ها، حتی دانشگاه‌های بزرگ و سابقه‌دار دولتی نقص‌هایی دارند. مساله نگران‌کننده برای آموزش عالی اما نگاه سیاسی است که برخی به آموزش عالی دارند و متاسفانه همان‌ها گاهی تصمیم‌گیرنده هستند. نگاهی که دانشگاه آزاد اسلامی و بعضی‌ دانشگاه‌های بزرگ کشور بیش از دیگر دانشگاه‌ها از آن آسیب دیده‌اند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن