تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس رضاى خدا به خشم مردم جويد، خداوند از او خشنود شود و مردم را از او خشنود ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804250212




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نتايج به دست آمده درتوافق هسته اي بهترين نتيجه نيست/ پيشنهاد رفراندوم غلط است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ تير ۱۳۹۴ (۱۴:۱۳ب.ظ)
ترقي: نتايج به دست آمده درتوافق هسته اي بهترين نتيجه نيست/ پيشنهاد رفراندوم غلط است موج - عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه با بيان اينکه نبايد به نتايج ارزيابي نشده توافق راضي شويم، گفت: پيشنهاد رفراندوم هسته اي موجب شکسته شدن وحدت جامعه مي شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، توافق هسته اي هم چنان در داخل کشور محل گمانه زني و سوال و پاسخ هاي زيادي است. هنوز هستند کساني که به ذات و محتوا اين توافق نامه را قبول ندارند. هر چند تعداد اين افراد در مقابل آنهايي که آن را يک پيروزي بزرگ هسته اي براي تاريخ ايران قلمداد مي کنند کم است.
با اين حال هنوز ابعاد اين توافق هسته اي مشخص نيست. از آن بابت که بايد در مجلس و شوراي امنيت و در کميسيون هاي تخصصي راجع به آن بحث و بررسي صورت گيرد تا نتايج و دستاوردهاي آن مشخص شود.
با اين حال طي دور روز گذشته و در هنگامه و پايان تصويب قطعنامه شوراي امنيت عده اي برخي از بندهاي مطرح را به ضرر ايران دانستند. ما هم در ديدگاه کلي درباره برخي گمانه زني ها و پاره اي رفتارهاي سياسي با حميدرضا ترقي، عضو ارشد حزب موتلفه به گفتگو نشستيم که حاصل آن را در ادامه خواهيد خواند:

برآورد شما از سود و زيان توافق هسته اي چيست؟
نفع و ضرر و بررسي آن نيازمند اين است که روند تعيين شده در مذاکرات به طور کامل طي شود. اگر اين فرآيند طي شود آن وقت مي شود تشخيص داد که اين توافق نامه به نفع کشور است يا نه؛ بنابراين بايد فرآيند قانوني بررسي اين توافق نامه در شوراي امنيت ملي و مجلس طي شود. از آن گذشته کنگره آمريکا مشخص نيست که چه تصميمي در اين راستا مي خواهد بگيرد. در اين زمينه 60 روز فرصت وجود دارد؛ بنابراين به نظر نمي رسد که الان به اين سرعت موضوع نفع و ضرر قابل ارزيابي باشد.
در محتوا و جمع بندي نهايي اگر بخواهيم دقيق شويم يک سري دستاوردهايي داشتيم. ستانده ها، آورده ها و سرمايه هاي از دست رفته که با گذشت زمان قابل ارزيابي است. هر چند عدد و رقم خاصي براي هزينه هاي متحمل شده براي آن ارائه نشده است که چه داديم و چه گرفتيم.
به نظر مي رسد در مجموع بايد در آنچه که گرفتيم و داريم بايد جمع بندي کنيم. مي شود اينگونه گفت که اگر چه مذاکرات با تصميم نظام و با مجوز مقام معظم رهبري و با ملاحظات خاصي دنبال شد ولي اظهارتي در طي اين مدت توسط منتقدين صورت گفت و هشداري هايي در خصوص مسايل فني داده شد که باعث هوشياري تيم مذاکره کننده شد و توانستند ايرادات کار را برطرف کنند. به علاوه بيش از 30 مورد از اشکالاتي که رهبري معظم انقلاب به تيم مذاکره کننده دادند باعث شد که در اين طي اين مدت قدرت مانور ايران را بالا رود. الان در واقع با توجه به اينکه جمع بندي بدون امضا صورت گرفته است و اولين گام در قالب تصويب قطعنامه شوراي امنيت و بيانيه وزارت امور خارجه برداشته شد اين مورد روشن است که متني که به عنوان جمع بندي تدوين شده به صورت شفاهي مورد توافق قرار گرفته است. با اين حال عملياتي شدن آن نيازمند امضاي نهايي ايران و آمريکا است که در شهوريور ماه در سازمان ملل بايد صورت پذيرد. اين امضا منوط به آن است که هم کنگره و هم شوراي امنيت ملي و هم مجلس آن را تاييد کنند.

عده اي معتقد هستند که نظر مجلس در اين دوره در حاشيه قرار مي گيرد. آيا اين نظر صحيح است؟
نکته اي را آقاي عراقچي اشاره کردند که ما نمي توانيم اجزايي را بپذيريم يا اجزايي را نپذيريم. به اين صورت که ما بايد يا کل جمع بندي را بپذيريم و يا کل آن را رد کنيم. اين يکي از اشکالاتي است که در تنظيم اين جمع بندي وارد است و نقش فرآيند قانوني در پيشرفت را تضعيف مي کند. مقام معظم رهبري تاکيدشان بر اين بود که اين جمع بندي بايد مراحل قانوني خود را در کشور طي کند. مفهموم اين صحبت اين است که مراجع قانوني کشور بايد داراي اختيارات بررسي در تصويب و تاييد توافق نامه باشند. اگر قرار باشد که اختياراتي نداشته باشند اين مراجع قانوني در آينده نمي توانند مسووليت چيزي را که در تصويب آن نقشي نداشتند را بپذيرند؛ بنابراين بايد اين موضوع درمجلس و شوراي عالي امنيت ملي مورد بحث و برسي قرار گيرد.

برخي جريانات سياسي از نتايج هسته اي برداشت به نفع خود کرده اند. پيامد اين رفتار سياسي به نظر شما چگونه است؟
رسيدگي به فرآيند نبايد منجر به دودستگي و دو قطبي شدن در داخل کشور شود. جريانات سياسي نبايد به نفع خودشان از آن استفاده کنند. دشمن سعي مي کند که موفقيت هسته اي ما را به قيمت شکست در وحدت ملي تمام کند. همه بايد مراقبت کنند که به سمت تفرقه پيش نرويم.

با رفراندوم هسته اي موافق هستيد؟
پيشنهاد رفراندوم هم يک پيشنهاد غلط است که موجب شکسته شدن وحدت جامعه مي شود. ما بايد بدانيم نتايج به دست آمده درتوافقات هسته اي بهترين نتيجه نيست. راضي به اين نتايج هم نبايد باشيم. آنچه را به دست آورديم را بايد حفظ کنيم و جلوي دبه آينده غرب را بايد بگيريم.

پس از توافق هسته اي عده اي در خوشحالي پس از آن، لباس با پرچم آمريکا به تن کردند و متاسفانه در ادبيات برخي هم تعظيم و احترام به دولت آمريکا ديده مي شود. اين کنش سياسي نشانه پشت کردن به ارزش ها نيست؟
همانطور که مقام معظم رهبري اعلام کردند سياست کشورمان در قبال آمريکا تغييري نکرده است. عده اي از مزدوران داخلي پرچم آمريکا را نشان و رفتار آمريکا را بزک مي کنند و دست به اقدامات کاملا پوپوليستي مي زنند. اينها همان کساني هستند که مرعوب و مريد و در محور غرب هستند. زمينه بروز و ظهور غرب در بين ملت و در جامعه ايراني جايي ندارد. ممکن است که در گوشه کنارهاي تهران و بعضي شهرها تعداد محدودي باشند که در برابر خيل راهپيمايان روز قدس و 22 بهمن عده قليلي هستند که چندان مهم هم نيستند. به هر حال در هر کشوري عده اي هستند که خودشان را به دشمن مي فروشند. با تذکر مقام معظم رهبري مسوولين هم بايد بدانند ادبيات مذاکره با ادبيات مواضع رسمي در برابر دشمن جدي متفاوت است. آنچه که ما بايد بدانيم اين است که موضع استکباري ما در مقابل آمريکا همان است. اين نکته هم مهم است که براي يک توافق نامه اي که آينده آن معلوم نيست نبايد آرمان هاي انقلاب را زير سوال ببريم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن