تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):چهار چيز از خوشبختى و چهار چيز از بدبختى است: چهار چيز خوشبختى: همسر خوب، خانه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799208400




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کمک آمریکا به اسرائیل برای مقابله با ایران/ «بسته غرامت» چیست؟


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
اشتون کارتر کمک آمریکا به اسرائیل برای مقابله با ایران/ «بسته غرامت» چیست؟

گزارشی از سفر وزیر دفاع آمریکا به سرزمین‌اشغالی؛
کمک آمریکا به اسرائیل برای مقابله با ایران/ «بسته غرامت» چیست؟
فشارهای صهیونیست‌ها بر دولتمردان آمریکایی پس از توافق هسته‌ای موجب شد تا وزیر دفاع آمریکا به سرزمین اشغالی برود و به صهیونیست‌ها قول بدهد برای مقابله با ایران روی کمک آمریکا حساب کنند.



به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، وزیر دفاع آمریکا که برای رفع نگرانی صهیونیست‌ها به سرزمین اشغالی سفر کرده، به آن‌ها وعده کمک برای "مقابله با نفوذ ایران" را داد.     "اشتون کارتر" در نزدیکی مرز لبنان گفت: «مسلم است که حزب الله (لبنان) توسط ایران حمایت می شود. به همین خاطر، ایالات متحده به حمایت از اسرائیل برای مقابله با نفوذ ایران در منطقه ادامه خواهد داد.»    

اشتون کارتر و موشه یعلون     کارتر که سفر خاورمیانه‌ایش را با ورود به سرزمین اشغالی آغاز کرد ابتدا با موشه یعلون، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی، دیدار کرد.     به نوشته بی بی سی، وزیران دفاع آمریکا و اسرائیل روز دوشنبه پیش از آغاز گفتگوهای رسمی، به شمال اسرائیل [سرزمین اشغالی] رفتند تا از یک ناحیه مرزی با لبنان بازدید کنند.    

    با وجود اختلافات میان آمریکا و رژیم اشغالگر قدس بر سر نحوه مواجهه با ایران، به نظر می رسد وزیر دفاع آمریکا تلاش کرده باشد که میزان تنش را کم تر نشان بدهد و بر منافع مشترک تاکید بکند.     اشتون کارتر در سرزمین اشغالی همچنین گفت: «درباره هدف نهایی اختلاف نظری وجود ندارد. ما نمی توانیم به ایران اجازه بدهیم به سلاح هسته ای دست پیدا کند. همچنین اختلاف نظر نداریم که اسرائیل هر روز از طرف فعالیت های بی ثبات کننده ایران، از طرف گروه های تروریستی مانند حزب الله (لبنان)، حماس و دولت اسلامی، با خطر مواجه است.»    

    به نوشته سایت آمریکایی رادیو فردا، وزير دفاع ايالات متحده، گفته است که اسرائيل "اساس استراتژی آمريکا" در منطقه است.     کارتر در کنفرانس خبری مشترک با موشه يعلون، همتای صهیونیست خود گفت: «ما با هم کار می‌کنيم تا امنيت و آسايش خود را در اين منطقه پرآشوب حفظ کنيم».    

    "بسته غرامت"

روز یکشنبه گذشته، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی صراحتا از کنگره آمریکا خواست که توافق هسته ای که باراک اوباما آن را دستاورد دیپلماتیک بزرگی برای دولت خود می داند، رد کند.     نتانیاهو همچنین دریافت کمک های مالی و نظامی بیشتر به عنوان "غرامت" از طرف آمریکا به خاطر "صدماتی" که توافق هسته ای به منافع استراتژیک و امنیتی اسرائیل وارد خواهد آورد را رد کرد.     روزنامه "تایمز آو ایزراییل" در خبری نوشته است که برخی مقامات دولت آقای اوباما از اعطای بسته امنیتی بی سابقه ای به اسراییل حرف زده اند. به نوشته این روزنامه، وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا گفته نخست وزیر اسراییل این بسته را رد کرده و گفته اگر توافق وین، برای اسراییل امنیت بیشتری می آورد چرا واشنگتن مایل است به تل آویو غرامت بدهد؟     اما به نوشته بی بی سی، عده ای از مقامات ناشناس صهیونیست در گفتگو با رسانه های داخلی خود از موضع سرسختانه نخست وزیر انتقاد کرده و گفته اند که اسرائیل باید به جای ادامه درگیری با کاخ سفید، هر چه سریع تر روند مذاکره با دولت باراک اوباما برای دریافت "بسته غرامت" را آغاز کند.     اسحاق هرتزوگ، رهبر حزب کارگر، بزرگ ترین حزب مخالف در داخل سرزمین اشغالی نیز چنین درخواستی را مطرح کرده است اما هنوز اثری از تغییر موضع بنیامین نتانیاهو دیده نمی شود.    

      وزیر دفاع اسرائیل روز دوشنبه در کنفرانس خبری مشترک با اشتون کارتر در تل آویو گفت: «ما در مورد توافق اتمی ایران به طور جدی اختلاف نظر داریم و در پی امضای آن، به شدت نگران آینده هستیم.»     یعلون در عین حال افزود: «اما ما (اسرائیل و آمریکا) درباره این موضوع، در کنار موضوعات مهم دیگر، به طور بی پرده با هم صحبت می کنیم.»     اشتون کارتر هم تاکید کرد دولت آقای اوباما در تعهد محکم آمریکا برای حفظ برتری تسلیحاتی کیفی اسرائیل نسبت به کشورهای منطقه قصور نخواهد کرد.     وزیر دفاع آمریکا همچنین بر گسترش همکاری های نظامی و امنیتی از جمله در عرصه دفاع موشکی تاکید کرد.     او گفت اسرائیل سال آینده اولین متحد واشنگتن خواهد بود که نیروی هوایی آن از هواپیمای بسیار پیشرفته اف-۳۵ برخوردار خواهد شد.     وزیر دفاع آمریکا قرار است روز سه شنبه با نخست وزیر اسرائیل دیدار کند. او سپس به اردن و عربستان سعودی سفر خواهد کرد.       444  



۳۰/۰۴/۱۳۹۴ - ۰۸:۱۲




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن