تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكاتِ رفاه، نيكى با همسايگان و صله رحم است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817251208




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ديدار شهردار با نمايندگان مجلس هفتم


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: ديدار شهردار با نمايندگان مجلس هفتم


ديدار- همشهري آنلاين:
شهردار تهران در ديدار با ۱۳۰ نفر از نمايندگان مجلس هفتم، آنها را از روند پيشروي ساخت برج ميلاد مطلع كرد.

اين نشست كه با سخنراني خوش‌چهره، رييس فراكسيون مديريت شهري آغاز شد، با سخنان چهار نماينده ديگر ادامه يافت.

فراكسيون مديريت شهري
خوش‌چهره، رييس فراكسيون مديريت شهري مجلس هفتم كه پيش از همه باب سخن را آغاز و قبل از همه، ‌نشست را ترك كرد ضمن قدرداني از تلاش‌هاي شهردار تهران، گفت: در حال حاضر شكاف عميقي بين وضعيت مطلوب شهرها، با آنچه هست، وجود دارد و شاهد رشد غيرطبيعي و بروز پديده ناميمون شهرنشيني شتابان هستيم.

به گزارش ايسنا، وي به آمارهاي شهرنشيني در سال 1334 اشاره كرد و يادآور شد: در اين سال، جمعيت شهرنشين، 25 درصد و جمعيت روستانشين 75 درصد بود و در سال 85 اين نسبت كاملا برعكس شد.

خوش‌چهره از اين كه ساختمان‌ها، اين گونه در شهرها، بدون تناسب سرانه آموزشي، بهداشتي و رفاهي پراكنده شده و شاهد آشفتگي كاربري‌ها در مقياس شهري هستيم، ابراز تاسف و تصريح كرد كه وضعيت ترافيك، حمل‌ونقل و سيما و منظر شهر با نقطه مطلوب فاصله دارد و سرانه تجاري در شهر تهران از هر سرانه ديگري بيشتر است، اما با اين همه، نقاط قوت بسياري را هم شاهد هستيم.

رييس فراكسيون مديريت شهري كه چندي ديگر كرسي نمايندگي مجلس را ترك خواهد كرد، به دوره فعاليت خود در شهرداري تهران اشاره و اعلام كرد: در دوره شهردار سابق تهران و شهردار فعلي اقدامات خوب ناشي از مديريت توانمند شهري صورت گرفت.

به اعتقاد خوش‌چهره، نمره دادن به مديريت، كار درستي نيست و در شرايط بحراني و به هم ريخته شهر تهران، فقط بايد وجدان و انصاف را قاضي كرد و مد نظر قرار داد و بايد از مديريت‌ها قدرداني كرد.

وي به پيشينه تشكيل فراكسيون مديريت شهري هم اشاره و اضافه كرد: فراكسيون مديريت شهري، در فضاي آلوده سياسي تشكيل شد ولي هماهنگي مطلوبي بين اين فراكسيون و شهرداري‌ها به وجود آمد.

خوش‌چهره اين فراكسيون را يكي از قوي‌ترين و پر استقبال‌ترين فراكسيون‌هاي مجلس بيان كرد و توضيح داد: اين فراكسيون در يك سال گذشته عملكرد قابل قبولي داشته است.

وي در عين حال تاكيد كرد كه بسياري از مشكلات شهر تهران ناشي از كانون‌هاي متعدد تصميم‌گيري در آن است و اظهار كرد: ضرورت تشكيل فراكسيون شهري يا جريان تخصصي مديريت شهري در همين راستا بوده است.

رييس فراكسيون مديريت شهري مجلس هفتم، خاطرنشان كرد: عمر مجلس هفتم كفاف نداد كه اين فراكسيون به يك كميسيون تبديل شود، اما ضرورت آن كاملا احساس مي‌شود و اين امر به نفع منافع ملي است.

دوري از درخواست سياسي

در ادامه اين جلسه، چند تن از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي از جمله مظفر، رييس مجمع نمايندگان شهر تهران، آقايي ــ رييس كميسيون عمران و عبداللهي رييس كميسيون برنامه و بودجه مجلس هفتم نيز اظهاراتي را در مورد عملكرد قاليباف و همكاري مجلس و شهرداري تهران و نتايج مطلوب اين همكاري داشته و از شهردار پايتخت قدرداني كردند.

مظفر در سخنان خود تاكيد كرد كه شهرداري تهران در قبال همه همكاري كه با مجلس داشت، با وجود همه امكاني كه در اختيار مجلس نيز قرار داد، هيچ درخواست سياسي، ارتباط يا پيغامي نداشت.

وي يادآورشد: در نتيجه تعامل خوب شهردار تهران در زمينه تبصره 13،‌ اقدامات در حوزه ترافيك و حمل‌ونقل ريلي نيز به خوبي انجام شد.

مظفر عنوان كرد: در حال حاضر در حمل و نقل ريلي روزانه 2/1 ميليون مسافر و سالانه 420 ميليون مسافر جابجا مي‌شوند و در حمل و نقل درون شهري، روزانه 4 ميليون و سالانه يك ميليارد و 200 ميليون مسافر با اتوبوس جابجا مي‌شوند.

همچنين آقايي ــ رييس كميسيون عمران مجلس هفتم ــ زمان‌بندي دقيق و اجراي به موقع پروژه‌هاي پايتخت را از جمله نمودهاي موفقيت شهرداري تهران بيان و ابراز كرد: پروژه‌هايي كه 10 سال طول بكشند و از صرفه اقتصادي بيفتند، براي ما ارزشي ندارند.

وي يادآورشد: مجلس هفتم اقدامات خوبي براي نظم‌دهي به پروژه‌هاي عمران شهري و روستايي داشت و توانست اعتبارات خوبي را در بخش عمران درون و برون شهري اختصاص دهد.

هزينه كم و كارايي بالا در شهرداري تهران
عبداللهي، نماينده دور هفتم و دور هشتم مجلس شوراي اسلامي نيز در ابتداي صحبت‌هاي خود، قاليباف را جزء مديران خوبي دانست كه با هزينه كمتر و كارايي بيشتر شهر تهران را اداره كرده است.

وي اضافه كرد: مجلس هفتم نيز با شهرداري تهران و كل شهرداري‌ها، ارتباط خوبي برقرار كرد، بودجه‌هاي خوبي را نيز اختصاص داد و اعتبارات پايداري را مصوب كرد كه اميدواريم در مجلس هشتم نيز اين روند، ادامه پيدا كند.

محمد باقر قاليباف، شهردار تهران نيز پس از استماع سخنان نمايندگان مجلس، پشت تريبون قرار گرفت ضمن قدرداني از تلاش، همكاري و توجه خوب مجلس به مسائل شهري و ارتباط سازنده نمايندگان با شهرداري‌ها، ابتدا از تمرين براي تحقق مديريت واحد شهري و تعامل سازنده مديران حرف زد و اهميت اين موضوع را يادآور شد.

وي با اشاره به سابقه 150 ساله مديريت واحد شهري در كشورهاي ديگر اظهار كرد: تحقق مديريت واحد شهري در واگذاري 23 وظيفه دولت به شهرداري‌ها خلاصه نمي‌شود.

قاليباف گفت: احساس من اين است كه دولت و مجلس بايد به موضوعات كلان كشور بپردازند و ارائه خدمات به شهروندان را به مديريت شهري بسپارند تا گام‌هاي جدي را در راستاي اين مهم بردارند.

وي با اشاره به توجه مجلس هفتم به موضوعات شهري و مسايل شهرداري‌ها، خاطرنشان كرد: هر چند كه تشكيل فراكسيون مديريت شهري دير اتفاق افتاد، ولي در همين فاصله كوتاه، كارهاي با خير و بركتي انجام شد و ناگفته هم نماند كه توقع ما از اين فراكسيون، بيشتر بود.

شهردار تهران به برخي اقدامات مجلس هفتم اشاره و قانون تبصره 13 و قانون ماليات بر ارزش افزوده را از جمله آنها برشمرد و بيان كرد: درحاليكه شهرداري‌ها سالها از حساب ذخيره ارزي محروم بودند، به بركت مجلس هفتم، در آن شريك شدند و امكان بهره‌برداري يافتند.

قاليباف همچنين از اقدامات مجلس در تخصيص اعتبار مناسب به قطارهاي شهري قدراني كرد.

وي در آستانه فرا رسيدن سالروز فتح خرمشهر، در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود به شرايط نامناسب شهري در خرمشهر اشاره كرد و گفت: شرايط خرمشهر در شان اين شهر نيست؛ چرا كه اين شهر نماد رشادتهاي ملت ايران است.

قاليباف خاطرنشان كرد: شهرداري تهران جزو معدود دستگاه‌هايي بود كه به جاي تبليغات براي سوم خرداد، پول آن را براي رفع مشكل آب در مدارس اين شهر اختصاص داد.

وي اعلام كرد: شهرداري تهران اين اقدام را در راستاي تاكيدات مقام معظم رهبري انجام داد و اين امر، هيچ مغايرتي با مسووليت‌هاي دولت ندارد. همچنين اين كمك با كسب مجوز از شوراي شهر تهران بود؛ چرا كه شهردار در موارد خاصي مي‌تواند پول شهر تهران را براي شهر ديگري اختصاص دهد و به همان دليل كه در كمك به شهر بم حاضر شديم، خرمشهر را نيز مورد توجه قرار داديم.

بيادي، نايب رييس شوراي شهر تهران نيز كه در اين نشست به عنوان حضوري كوتاه داشت، در سخناني خطاب به نمايندگان مجلس حاضر گفت: ما مي‌دانيم و شما هم مي‌دانيد كه شوراها هيچ خيري از فراكسيون مديريت شهري نديدند اگرچه اين فراكسيون دير تشكيل شد.

تاريخ درج: 1 خرداد 1387 ساعت 15:18 تاريخ تاييد: 1 خرداد 1387 ساعت 15:47 تاريخ به روز رساني: 1 خرداد 1387 ساعت 18:09
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 352]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن