تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804297703




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاه روزنامه های ایران به نشست امروز شورای امنیت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: بررسی روزنامه های ایران/ دوشنبه 29 تیر 1394 نگاه روزنامه های ایران به نشست امروز شورای امنیت تهران-ایرنا-حاشیه های داخلی و خارجی توافق هسته یی کشورمان با قدرت های جهان، امروز نیز مانند روزهای گذشته در صدر اخبار و تحلیل روزنامه ها بود. ولی موضوعی که بیش از همه برجسته بود، جلسه ی امروز شورای امنیت در خصوص لغو قطعنامه های تحریمی علیه ایران بود.


این گزارش نگاهی به سرخط اصلی خبرها و همچنین نوشته های سرمقاله نویسان و نویسندگان روزنامه های امروز دوشنبه 29 تیر 1394 خورشیدی انداخته و مهم ترین موضوع های مورد توجه این روزنامه ها را بررسی کرده است.

***پس لرزه های هسته یی
روزنامه ی «اعتماد» در گزارشی نوشت: برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به نیویورک و به صحن شورای امنیت رسید. امروز صبح به وقت نیویورک، اعضای دایم و غیردایم شورای امنیت متن قطعنامه جدید شورای امنیت را بررسی خواهند کرد و به نظر می رسد که با توجه به تدوین این قطعنامه توسط پنج عضو دایم شورای امنیت، امروز در صحن نیز این قطعنامه با رای جامع به تصویب برسد.
این گزارش افزود: شاید دو سال پیش که مذاکرات هسته ای میان ایران و ١+٥ در نیویورک آغاز شد، هیچ کس گمان نمی کرد که روزی در نیویورک، شورای امنیت در خصوص قطعنامه ای رای گیری کند که متن آن به تایید جمهوری اسلامی ایران رسیده است؛ ایرانی که از منظر شورای امنیت پرونده آن ذیل فصل هفت رفته و تهدیدی برای جامعه جهانی خوانده می شود. ایرانی که در سال ٢٠٠٥ تروییکای اروپایی از سر میز مذاکره با آن بلند شدند تا شاید غنی سازی صفر را بر این کشور تحمیل کنند.
اعتماد در ادامه نوشت: ایرانی که عملا با دست های بسته شده از منظر حقوقی و سیاسی به دلیل ماهیت قطعنامه های صادر شده علیه آن وارد مذاکرات شد اما با بیشترین دستاوردهای هسته ای و سیاسی و حقوقی ماراتن مذاکرات با ١+٥ را به پایان رساند. امروز غلامعلی خوش رو به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل راهی شورای امنیت می شود تا برگ سبز تایید برجام در سایه تصویب قطعنامه جدید را دریافت کند.
روزنامه ی «اطلاعات» نیز نوشت: زمانی که آژانس بین المللی انرژی اتمی با ارائه گزارشی به شورای امنیت اجرای برخی اقدامات مرتبط با هسته ای از سوی ایران را تائید کند، هفت قطعنامه پیشین سازمان ملل درباره ایران متوقف (terminate) خواهد شد.
این روزنامه همچنین به پیام تبریک «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد در پی توافق هسته یی اشاره کرد و نوشت: بان کی مون در این نامه از تلاش های خستگی ناپذیر وزیر خارجه کشورمان تقدیر کرد و این توافق را به عنوان تحولی بزرگ در مناسبات جامعه بین الملل با ایران و نقطه عطفی در عدم اشاعه تسلیحات هسته ای در جهان خوا ند. این نامه از طرف جان الیاسون معاون دبیرکل سازمان ملل به دفترغلامعلی خوشرو، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در مقر اصلی سازمان ملل در نیویورک تقدیم شد. بان کی مون در این نامه افزود: خواست و اراده ی دولت جمهوری اسلامی ایران با انعطاف پذیری و بصیرت بالا در جهت اعتمادسازی با جامعه بین المللی ، نقشی بزرگ و موثر در این دستاورد تاریخی داشته است.
واکنش ها به توافق و گمانه زنی در خصوص تاثیرهای آن بر آینده ی بازار نیز یکی دیگر از موضوع های مورد توجه بود. روزنامه ی «آرمان» که این واکنش ها را بخوبی در چند محور دسته بندی کرده با اشاره به اینکه با گذشت نزدیک به یک هفته از حصول توافق هسته ای یا به زبان کارشناسی تر پایان مذاکرات هسته ای و تنظیم سند سیاسی، این موضوع هنوز هم در سر خط خبرهای جهان جا خوش کرده نوشت: واکنش های پسا مذاکراتی را می توان در چند قالب دسته بندی کرد. یکسو منتقدان و مخالفان توافق قرار دارند که شامل بر جمهوریخواهان کنگره، مقامات رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی هستند و بی هیچ پرده پوشی از همان ابتدا توافق را « بد» خوانده و علم مخالفت بلند کردند.
آرمان ادامه داد: در صفوف موافقان توافق البته تنوع و تکثر بیشتری در موضع گیری ها قابل مشاهده است. در ایران عالی ترین مقام کشورمان با مهم خواندن توافق به عمل آمده و تشکر و تقدیر از دست اندرکاران مذاکرات، خواستار دقت و مراقبت در مرحله اجرا و پس از تصویب و طی مراحل قانونی شده و در پیام به رئیس جمهوری و خطبه عید فطر و سخنرانی در جمع مقامات و سفرای کشورهای خارجی بر بی اعتمادی به طرف غربی و عدم تغییر رویکرد نسبت به غرب و هوشیاری در برابر دشمنان تاکید کردند و البته دستاوردهای تیم مذاکره کننده در اثبات حق غنی سازی و ادامه روند تحقیق و توسعه را نشان « اقتدار» ملت ایران در مواجهه با بیگانگان خواندند.
یکی از مهم ترین موضوع هایی که بسیاری امید دارند در پی توافق حاصل شود، امنیت و ثبات بیشتر برای منطقه است. این موضوعی است که «حسین رویوران» کارشناس جهان عرب در یادداشت خود در آرمان به آن پرداخت. او با اشاره به اینکه در سایه ی این توافق، یک جانبه گرایی در منطقه میان ایران و غرب جای خود را به تفاهم و دو جانبه گرایی خواهد داد نوشت: به نظرمی رسد خاورمیانه در نتیجه این تحولات دچار تغییر و دگرگونی خواهد شد. خاورمیانه تا قبل از این مبتنی بر یک جانبه گرایی بوده و اگرچنین رفتارهایی کنار گذاشته شود، دو طرف باید با هم به گونه ای تعامل داشته باشند تا بسیاری از بحران ها خارج شوند. با توجه به تفاوت نگاه ایران و غرب به اشتراک رسیدن ایران و غرب بر سر مشکلات خاورمیانه کار ساده ای نیست به این دلیل که ایران از حرکت های مردمی در خاورمیانه حمایت می کند اما آمریکا از اقتدار گرایی درمنطقه حمایت می کند و این دو قابل جمع با یکدیگر نیستند.
نویسنده ی یادداشت در ادامه نوشت: آقای روحانی اعلام کرده است که این توافق برای همه مردم منطقه است اما همچنان عربستان با این موضوع مشکل دارد و متاسفانه همچنان موضع گیری های متفاوت دارد واقعیت این است که عربستان همچنان بلاتکلیف است و وضعیت خود را نسبت به این توافق مشخص نکرده است. ازطرف دیگر رژیم صهیونیستی پایه امنیت آمریکاست.
ثبات اقتصادی نیز بدون شک یکی از تاثیرهای مستقیم توافق در کشور خواهد بود. موضوعی که روزنامه ی «تجارت» در گزارش خود به آن پرداخت و نوشت: از ماه ها پیش بسیاری از کشورهای جهان برای حضور فعال در بازارهای ایران و سرمایه گذاری در صنعت کشور دورخیز کرده اند. طی این مدت گروه ها و هیات های مختلف اقتصادی و سرمایه گذاری از کشورهای گوناگون به تهران و سایر شهرهای کشور سفر کرده اند و به امکان سنجی نحوه حضور در بازارهای متنوع و بکر ایران پرداخته اند. حتی برخی کمپانی های خارجی پیش قراردادهایی نیز با واحدهای ایرانی امضاء کرده اند و حالا در انتظار لغو تحریم ها هستند تا به حضور خود در بازارهای ایران رسمیت ببخشند.
البته در این میان تجارت به وجود برخی نگرانی ها از سوی فعالان صنعتی و تولیدی کشور مبنی بر اینکه با برداشته شدن تحریم های بین المللی و آزاد شدن دلارها و درآمدهای بلوکه شده ایران در سایر کشورها، شاهد سونامی واردات طی ماه های پس از توافق باشیم نیز اشاره کرد.
«فواد شمس» نیز در سرمقاله ی امروز «ابتکار» در خصوص چگونگی بهره گیری از شرایط پساتحریم نوشت: به نظر می رسد دولت در این میان باید منابع آزاد شده را صرف سرمایه گذاری در صنایع زیربنایی و البته اشتغال زا کند. رفع معضل بی کاری یکی از فوری ترین اقداماتی استکه دولت باید انجام دهد. پول های آزاد شده ایران و همچنین سرمایه گذاری های احتمالی آتی می تواند راهگشای مشکل بی کاری باشد. اگر صنایع زیـــربنایی خصوصا در صنعت نفت و پتروشیمی و صنایع تولیدی دیگر شکوفا شوند می توانند هزاران شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد کنند.
به نوشته ی شمس، با یک برنامه ریزی درست می توان ضمن رونق دادن به کسب و کار وضعیت معیشتی اکثریت مردم ایران را بهبود بخشید. سطح دستمزد ها را بالا برد و وضعیت اشتغال و شرایط کار را بهبود بخشید. به هر روی مردم انتظار به حق دارند که بعد از سال ها سختی و رنجی که به دلیل تحریم ها تحمل کرده اند بارقه های امیدی برای بهبود شرایط زیستی و معیشتی خود ببینند برای این امید باید برنامه ریزی کرد.

***غول های آلمانی در تهران
ده ها شرکت بزرگ و معتبر آلمانی در پی توافق ایران و کشورهای 1+5 که آلمان نیز یکی از آن ها است به تهران سفر کردند. روزنامه ی «آفتاب یزد» که این خبر را تیتر نخست خود قرار داد در این خصوص نوشت: لینده، زیمنس، مرسدس دایملر، باسف، فولکس واگن، جی آی زد (GIZ) و ده ها شرکت آلمانی، بعد از توافق ایران و 1+5 به عنوان نخستین هیئت بلند پایه اروپایی وارد تهران می شوند.
«حسین اسماعیلی»، مدیرکل اروپا، آمریکا و همسایگان دریای خزر وزارت نفت نیز در گفتگو با آفتاب یزد با اشاره به سفر هفته جاری هیئت آلمانی به تهران با بیان اینکه سفر این هیئت، نخستین سفر یک هیئت بلندپایه اروپایی بعد از توافق ایران و 1+5 به تهران است گفت: «آلمانی ها به عنوان بزرگترین شرکای تجاری ایران قبل از تحریم، از توانمندی بالایی در زمینه های مختلف صنعتی برخوردار هستند.»وی با بیان این که در این سفر، 10 شرکت از بزرگترین شرکت های آلمانی به همراه تعداد زیادی از شرکت های کوچک حضور دارند، افزود: «توانمندی این شرکت ها در زمینه تکنولوژی و تامین تجهیزات بسیار بالاست.
طبق این گزارش، این هیات قرار است با وزیر نفت، وزیر امور خارجه، وزیر صنعت، معدن، تجارت، وزیر نیرو، اعضای اتاق بازرگانی ایران دیدار و گفت وگو کنند.
آفتاب یزد همچنین نوشت: آلمان به تهران درحالی انجام می گیرد که قرار است در این سفر ضمن آشنایی شرکتهای خصوصی دو کشور با یکدیگر درباره نحوه دریافت تکنولوژی از شرکتهای بزرگ آلمانی و همچنین صادرات محصولات پتروشیمی به آلمان مذاکراتی انجام شود.
روزنامه ی «ایران» نیز در گزارش خود با عنوان «غول های صنعتی آلمان در تهران» نوشت: زیگمار گابریل معاون صدراعظم آلمان؛ دیروز و به فاصله پنج روز پس از اعلام رسمی توافق هسته ای ایران و 1+5 در رأس هیأت بلندپایه اقتصادی و تجاری وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد. هیأت ٦٠ نفره آلمانی به ریاست زیگمار گابریل، قائم مقام صدراعظم آلمان که همزمان وزیر اقتصاد و انرژی این کشور نیز هست، برای گسترش روابط سیاسی، تجاری و اقتصادی و به دعوت بیژن زنگنه، به تهران آمدند.
به گزارش ایران، «علی ماجدی» سفیر ایران در آلمان نیز در آستانه ورود هیأت اقتصادی این کشور به تهران گفت: در این سفر ضمن آشنایی شرکت های خصوصی دو کشور با یکدیگر قرار است درباره نحوه دریافت تکنولوژی از شرکت های بزرگ آلمانی و همچنین صادرات محصولات پتروشیمی به آلمان مذاکراتی انجام شود. وی افزود: شرکت های آلمانی همچنین قرار است در بخش بالادستی طرح های نفت ایران فعال شوند.
به نوشته ی ایران، حضور و سرمایه گذاری آلمانی ها می تواند به رونق حوزه های متعددی نظیر خودرو، نفت و پتروشیمی، هواپیمایی و ... منجر شود.
«بازگشت ژرمن ها» نیز گزارشی از «جهان صنعت» بود که در آن آمده است: صنایع و کالاهای آلمانی در ایران همواره با استقبال مصرف کنندگان همراه بوده اند.تجار و واردکنندگان اجناس خارجی، ساخت آلمان بودن را مهر تایید و نشانه مرغوبیت کالای خود می دانند. در طول یک دهه گذشته به دلیل اختلافات هسته ای و تحریم های ظالمانه غرب، روابط تهران و برلین به ویژه در حوزه های صنعتی و اقتصادی به سردی گرایید و کشورهایی نظیر روسیه و چین جایگزین آلمان شدند.
جهان صنعت با اشاره به اینکه با انتخاب حسن روحانی به عنوان رییس دولت یازدهم، دولت های اروپایی از جمله آلمان، ضمن تبریک این انتخاب، برای بهبود روابط با ایران ابراز امیدواری کردند نوشت: صنایع آلمان می توانند نخستین شریک ایران در احداث صنایع مهمی مانند پتروشیمی، پالایشگاه نفت و گاز و ساخت توربین های نیروگاه ها باشند و دیگر شرکت های آلمانی هم می توانند در منطقه پارس جنوبی با شرکت هایی نظیر زیمنس و لینده که با ایران طرف قرارداد هستند، ادامه فعالیت دهند. اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان، از پل های ارتباطی تجارت در تهران است.
جهان صنعت در پایان از قول نایب رییس اتاق ایران و آلمان نوشت: فرق آمدن الان سرمایه گذاران خارجی با گذشته این است که الان بسیاری از شرکت ها برای سرمایه گذاری مستقیم می آیند تا فروش کالا چراکه شرکت های خارجی به این نتیجه رسیده اند که ایران نقطه جغرافیایی خوبی برای تولید و صادرات به کشورهای مجاور است.

***خیز علیه رستاخیز
اکران یکی از پرخرج ترین و عظیم ترین پروژه های سینمای ایران طی سال های اخیر، تنها چند روز بعد از آغاز متوقف شد. موضوعی که بررسی دلیل های بروز آن امروز یکی از محورهای اصلی روزنامه ها بود.
روزنامه ی «قانون» در گزارشی در این خصوص با ارایه ی پرونده یی کوتاه از زندگی شخصی و حرفه یی «احمدرضا درویش» کارگردان این فیلم نوشت: آنگونه که از اخبار بر می آید دلیل این اتفاق، تامین نظر مراجع تقلید درباره برخی سکانس های «رستاخیز» و نمایش چهره ائمه معصوم است و دلیل دیگری ندارد.هرچند این مهم را نباید از نظر دور داشت که طی شامگاه چهارشنبه گذشته و در آستانه آغاز تعطیلات عید سعید فطر،برخی اخبار حاکی از اعتراض برخی گروه ها و تجمع هایشان در مقابل وزارت ارشاد و برخی سینماهای نمایش دهنده این فیلم جهت جلوگیری از اکران آن بود.
قانون در ادامه نامه ی درویش در اعتراض به توقف اکران فیلمش را منتشر کرد که در بخشی از آن آمده است: فیلم «رستاخیز» قطعا با اسناد و مدارک موجود مسیری را طی کرده است که با نظر علما و مراجع تقلید و قوانین جاری کشور مطابقت دارد و تصمیمی که الان وزارت ارشاد گرفته است، در واقع به مصالح آن وزارتخانه برمی گردد که یقینا پاسخگو است.
به گزارش قانون، بیشتر اعتراض ها به فیلم در خصوص نمایش چهره بازیگر نقش حضرت عباس و نحوه شهادت حضرت علی اصغر است و ادامه ی این اعتراض ها در حالی است که نسخه ی جدید بیش از 40دقیقه اصلاحیه داشته و برخی از کاراکترها بصورت کامل از آن حذف شده اند.
روزنامه ی «مردم سالاری» نیز در گزارش خود این رخداد را حادثه یی عجیب در سینمای ایران توصیف کرد و با طرح این پرسش که به راستی چه کسانی با اکران رستاخیز مشکل دارند، به نقل از «محمدحسین نوش آبادی» معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشت: فیلم رستاخیر پس از اعمال نظر مراجع عظام تقلید و انجام اصلاحات مورد نظر آنان بر روی پرده سینماها می رود.
به گزارش مردم سالاری به نقل از معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان های وزیر فرهنگ و ارشاد، بیشترین بخشی که در این فیلم مورد انتقاد قرار گرفت نشان دادن چهره حضرت ابوالفضل(ع) بود و البته در پاسخ به این انتقاد باید گفت که به جز ائمه معصوم(ع) برای نمایش چهره هیچ یک از افراد منعی وجود ندارد.

***آیا وزیر راه استیضاح می شود؟
درﺣﺎﻟﻰ ﻛﻪ اواﻳﻞ ﺗﻴﺮﻣﺎه اﻋﻀﺎی ﻛﻤﻴﺴﻴﻮن ﻋـﻤــﺮان ﻣـﺠـﻠـﺲ ﺗــﻘــﺎﺿــﺎی اﺳــﺘــﻴــﻀــﺎح وزﻳــﺮ راه و ﺷﻬﺮﺳﺎزی را ﺗﻘﺪﻳﻢ ﻫﻴﺌـﺖ رﺋﻴﺴﻪ ﻣﺠﻠـﺲ کردند و قرار شد تا 3 هفته آینده ازﺳﻮی ﻫﻴﺎت رییسه ی ﻣﺠﻠﺲ اﻋﻼم وﺻﻮل ﺷﻮد اﻣﺎ ﺑﺎ ﻧـﺰدﻳﻚ ﺷﺪن ﺑـﻪ روزﻫﺎی ﭘﺎﻳﺎﻧـﻰ ﺗـﻴـﺮﻣﺎه و ارﺳﺎل ﺳﻴﮕﻨﺎل ﻫﺎﻳـﻰ ازﺳﻮی ﺑﺮﺧﻰ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪﮔﺎن ﻣﺒﻨﻰ ﺑﺮ اﻳﻨﻜﻪ اﺳﺘﻴﻀﺎح ﺑﻪ ﺻـﻼح ﻧـﻴـﺴـﺖ، ﺑـﻪ ﻧﻈـﺮ ﻣـﻰ رﺳﺪ ﻣـﻘـﺎوﻣﺖ ﻫـﺎ در ﺑـﺮاﺑﺮ اﺳﺘـﻴـﻀـﺎح آﺧﻮﻧﺪی ﺷﺪﻳﺪﺗﺮ ﺷﺪه اﺳﺖ.
روزنامه ی «ابرار اقتصادی» در این خصوص نوشت: ﺑـﻌـﺪ از آﻧـﻜــﻪ وزﻳــﺮ راه ﺑـﺎ اﺳـﺘـﻌــﻔــﺎی ﺟﻬﺎﻧﮕﻴـﺮی رﺋﻴﺲ ﺳـﺎزﻣﺎن ﻫـﻮاﭘﻴﻤﺎﻳﻰ ﻛﺸـﻮر ﻣﻮاﻓﻘـﺖ ﻛـﺮد، ﮔﻤﺎﻧـﻪ زﻧﻰ ﻫﺎ ﻣﺒﻨـﻰ ﺑـﺮ آﻧـﻜـﻪ آﺧﻮﻧﺪی ﺑﺎ ﺑـﺮﻛﻨﺎری ﺟﻬﺎﻧﮕﻴـﺮی ﻣﻬﻤﺘﺮﻳﻦ ﺑﻨـﺪ اﺳﺘﻴﻀـﺎح را درﺧﺼـﻮص اﻋﻼم دﻟﻴﻞ ﺳـﻘـﻮط ﺑﻪ ﻧﻔـﻊ ﺧـﻮد ﺗﻐﻴﻴـﺮ١٤٠ ﻫﻮاﭘﻴﻤـﺎی آﻧـﺘـﻮﻧﻮف داده ،ﻗﻮت ﮔـﺮﻓﺖ ﺗﺎ ﺟﺎﻳﻰ ﻛﻪ ﺣﺴﻦ ﻛـﺎﻣـﺮان ﻧﻤﺎﻳﻨﺪه اﺻﻔﻬﺎن در ﻣﺠﻠﺲ ﺑﺎ ﺗﺎﻛﻴﺪ ﺑﺮ اﻳﻨـﻜـﻪ ﻣـﺮاﺣﻞ ﻗﺎﻧـﻮﻧﻰ اﺳﺘﻴﻀﺎح آﺧﻮﻧﺪی در ﻣﺠﻠﺲ ﻃﻰ ﺷﺪه و اﻳﻦ ﻃﺮح ﺑﺎﻳﺪ از ﺳﻮی ﻫﻴﺎت رﺋﻴﺴﻪ ﻣﺠﻠﺲ اﻋـﻼم وﺻﻮل ﺷـﻮد و در دﺳﺘﻮر ﻛﺎر ﺻﺤﻦ ﻣﺠـﻠـﺲ ﻗـﺮار ﮔﻴـﺮد، اﻓـﺰود: اﺳﺘـﻴـﻀـﺎح آﺧـﻮﻧﺪی ﺑـﻪ ﻛﻤﻴﺴﻴﻮن ﻋﻤﺮان ﻣﺠﻠﺲ ارﺟﺎع ﺷﺪ ﻛﻪ ﭘﺲ از ﻧﺸﺴـﺖ ﻃـﺮاﺣﺎن اﺳﺘﻴـﻀـﺎح ﺑـﺎ وزﻳـﺮ در اﻳـﻦ ﻛﻤﻴـﺴـﻴـﻮن، ﻧﻤﺎﻳﻨـﺪﮔـﺎن اﻋـﻼم ﻛـﺮدﻧﺪ ﻛـﻪ از ﺗﻮﺿﻴﺤﺎت وزﻳﺮ ﻗﺎﻧﻊ ﻧﺸﺪﻧﺪ و ﭼﻮن اﻳﻦ ﻃﺮح ﺑﻴﺶ از ﺣﺪ ﻧـﺼـﺎب اﻣـﻀـﺎ دارد، ﺑﺎﻳﺪ اﻋـﻼم وﺻـﻮل ﺷﻮد و در دﺳﺘـﻮر ﻛـﺎر ﻣـﺠـﻠـﺲ ﻗـﺮار ﮔﻴﺮد.
ابرار که عکس بزرگی از آخوندی را در صفحه ی نخست خود منتشر کرده، با اشاره به اصرار برخی نمایندگان برای استیضاح، از قول «احمد توکلی» ﻋـﻀـﻮ ﻛـﻤـﻴـﺴــﻴــﻮن ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ و ﺑـﻮدﺟﻪ و ﻣﺤﺎﺳﺒﺎت و ﻧﻤﺎﻳﻨـﺪه ی ﻣـﺮدم ﺗﻬﺮان در ﻣﺠﻠﺲ نوشت: در اﻳـﻦ ﺷـﺮاﻳﻂ اﺳﺘﻴﻀﺎحﻫﺎی ﭘـﻴـﺎﭘـﻰ وزرا ﺑﻪ ﺻﻼح ﻛـﺸـﻮر ﻧﻴﺴﺖ.
او افزود: ﻧﻤﺎﻳﻨﺪﮔﺎن ﻣﻰ ﺗـﻮاﻧﻨﺪ از ﺣﻖ ﻗﺎﻧﻮﻧﻰ ﺧﻮد اﺳﺘﻔﺎده ﻛﻨﻨﺪ اﻣﺎ ﻣﻌﺘﻘﺪم اﺳﺘﻴﻀﺎح در ﺷﺮاﻳﻂ ﻓﻌﻠﻰ ﺻﻼح ﻛﺸﻮر ﻧﻴﺴﺖ. ﺗﻮﻛﻠﻰ اﻇﻬـﺎر ﻛـﺮد: در ﻣـﻮرد اﺳﺘﻴﻀـﺎح وزﻳﺮ راه و ﺷﻬﺮﺳـﺎزی، اﺣﺘﻤﺎل ﻣﻰ دﻫﻢ اﻳـﻦ اﺳﺘﻴﻀﺎح رای ﻧﻴﺎورد و آﺧﻮﻧﺪی اﺑﻘﺎ ﺷﻮد. ﻧﻈﺮ ﻣﻦ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ اﺳﺘﻴﻀﺎح وزﻳـﺮ راه و ﺷﻬﺮﺳﺎزی ﻣﺜﺒﺖ ﻧﻴﺴﺖ و اﻏﻠﺐ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪﮔﺎن ﻫـﻢ ﺑـﺮ روی اﻳﻦ ﻣﺴﺎﻟﻪ اﺗﻔﺎق ﻧﻈﺮ ﻧﺪارﻧﺪ.
*گروه پژوهش و تحلیل خبری
پژوهشم**442**2054



29/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن