تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از آدم بد اخلاق توبه نمى‏پذيرد. عرض شد: اى رسول خدا، چرا؟ فرمودند: چون ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820949483




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فاضلاب 110 واحد آبکاری مشهد در شهر رها می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: فاضلاب 110 واحد آبکاری مشهد در شهر رها می شود مشهد - ایرنا - معاون پایش و نظارت محیط زیست خراسان رضوی گفت: بیش از 110 واحد آبکاری در مشهد که فاقد تصفیه خانه هستند فاضلاب خود را در شهر رها کرده و یا به درون رودخانه "کشف رود" می ریزند.


کشف رود از رودخانه های فصلی مشهد و از جمله منابع آبیاری مزارع و اراضی اطراف شهر می باشد که برای کشاورزی استفاده می شود.
محمد عرفانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون 350 مورد از صنایع آلاینده در خراسان رضوی شناسایی شده که دست کم 50 درصد این صنایع در مشهد و اغلب در غرب این شهر که دارای ذخایر آب زیرزمینی است قرار دارند و پساب های آلوده را وارد محیط زیست می کنند.
وی اظهار کرد: بخشی از این صنایع آلاینده واحدهای آبکاری است که پساب آن دارای انواع فلزات سنگین و خطرناک می باشد.
وی گفت: این صنایع باید به مکان و فضای مناسب منتقل و سیستم تصفیه فاضلاب برای آنها تعبیه شود.
وی با تاکید بر ضرورت ایجاد شهرک تخصصی ویژه این صنایع افزود: باید سازوکار مناسب در این زمینه تدارک شود تا بتوان مانع ورود فاضلاب های خطرناک به کشف رود و یا منابع آب زیرزمینی شد.
عرفانی اظهار کرد: ورود پساب های آلوده به کشف رود منجر به آلودگی های بعدی و تولید سبزیجات آلوده به انواع فلزات سنگین و سموم و مواد شیمیایی در حاشیه این رودخانه فصلی می شود.
وی با اشاره به شیوع انواع بیماری ها بویژه گسترش انواع سرطان، بخشی از آن را ناشی از این آلاینده ها و ورود آنها به محیط زیست و منابع آب و تغذیه مردم دانست و افزود: باید برخورد با واحدها و منابع آلاینده جدی تر شود.
وی با بیان اینکه صنایع آلاینده باید یک درصد از فروش محصولات خود را به عنوان جریمه به خزانه دولت واریز کنند گفت: این قانون عادلانه نیست زیرا میزان، نوع و حجم آلایندگی در آن در نظر گرفته نشده و همه یکسان جریمه می شوند.
وی ادامه داد: این قانون با پیگیری هایی که صورت گرفته در برنامه ششم توسعه کشور در قالب قانون مالیات سبز اصلاح شده که به نوعی سخت گیرانه تر می باشد.
هم اکنون 6200 واحد تولیدی و صنعتی در خراسان رضوی وجود دارد که از این تعداد دو هزار و 800 واحد در اطراف مشهد با محوریت غرب شهر قرار دارند.
بخش عمده ای از این واحدها بوِیژه شهرک صنعتی توس دارای تصفیه خانه شده اند اما بخش دیگر پساب های آلوده خود را به محیط زیست وارد می کنند.
1906 / 6053



29/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن