تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 13 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799222619




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گفت‌وگوی اشپیگل با فرمانده‌ زندانی داعش


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: گفت‌وگوی اشپیگل با فرمانده‌ زندانی داعش
نشریه‌ اشپیگل موفق شده با "ابوعبدالله"، فرمانده‌ اجرایی گروه تروریستی داعش در بغداد که درحال‌حاضر زندانی است، گفت‌وگو کند. او می‌گوید قصد داشت آن‌قدر کشتار شیعیان را ادامه دهد تا آن‌ها بالاخره سنی مذهب شوند!
به گزارش نامه نیوز، به ندرت ممکن است اعضای کلیدی و بلندپایه‌ی گروه‌های تروریستی مثل داعش زنده به دست نیروهای امنیتی بیفتند. آن‌ها معمولا یا در بمباران و درگیری ‌کشته می‌شوند، یا لحظاتی قبل از بازداشت با جویدن قرص سیانور خودکشی می‌کنند.


اما ابوعبدالله، مرد جوانی که مسئول کل عملیات‌های گروه تروریستی داعش در شهر بغداد بود، آن‌قدر سریع به دست نیروهای امنیتی دولت عراق بازداشت شد که فرصت نکرد خودکشی کند. او حالا یکی از مهم‌ترین زندانیان عراق محسوب می‌شود.

سرویس انگلیسی نشریه‌ آلمانی اشپیگل موفق شده با ابوعبدالله، در سلولی در زندان ملاقات و با او گفت‌وگو کند. مقامات عراقی به دلایل امنیتی حاضر نیستند اعلام کنند که این عضو داعش در کدام زندان محصور است و اشپیگل نیز اجازه نداشته تا محل حصر ابوعبدالله را ذکر کند.

اشپیگل نوشت که محل نگهداری او سلولی کوچک و گرم است که ساعات زیادی از روز، برق این زندان نیز مثل بسیاری دیگر از مناطق عراق قطع است و زندانیان در تاریکی و گرمای طاقت‌فرسا به‌سر می‌برند.

به گزارش این نشریه در دوران نخست وزیری نوری مالکی، فساد مالی و اداری آن‌چنان شدید بود که حتا بیشتر زندانیانی هم که عضو داعش بودند، به‌راحتی با پرداخت رشوه به قضات یا ماموران زندان فرار می‌کردند. این نشریه به نقل از مقامات و شاهدان عینی متعددی در عراق گفت که وضعیت در حال‌حاضر بهتر شده و از حجم فساد مالی و اداری کاسته شده است.

ابوعبدالله مرد جوانی اهل بغداد است که در خانواده‌ای شیعه‌مذهب به‌دنیا آمد و رشد کرد. او در اولین سال‌های جوانی تحت‌تاثیر منبرهای روحانی‌ای تندرو و سنی‌مذهب در یکی از مساجد بغداد، سنی‌مذهب شد و به دشمن شیعیان تبدیل شد.

خیلی زود راهش به گروه‌های تندرو باز شد و از اولین روزهای شکل‌گیری گروه داعش پایش به گروه باز شد. او به دلیل این‌که بومی بغداد بود و شهر بغداد را خیلی خوب می‌شناخت، به سرعت در ساختار سلسله مراتبی داعش بالا رفت و خیلی زود مسئول کل اجرایی این گروه در بغداد شد.

ابوعبدالله به اشپیگل گفت که از کودکی خود در بغداد خاطرات خوبی دارد. پارک سرسبزی را در بغداد به‌یاد می‌آورد که با خانواده‌اش برای بازی به آن‌جا می‌رفت و پدرش برای او بستنی می‌خرید.

ابوعبدالله در برابر این سوال که چرا مسلمانان دیگر را می‌کشید، می‌گوید "شیعیان کافر و دشمن‌خدا هستند" و "جهاد علیه شیعیان" را وظیفه‌ شرعی می‌داند!

ابوعبدالله در بغداد کارگاه تعمیرات خودرو داشت. او می‌گوید افرادی که برای انجام عملیات‌های انتحاری در بغداد انتخاب شده بودند، نزد او فرستاده می‌شدند. ابوعبدالله باید آن‌ها را برای انجام عملیات انتحاری آماده می‌کرد.

از روزها قبل هر حمله سایز و اندازه‌ دور کمر هر بمب‌گذار انتحاری به اطلاع او می‌رسد. او برای بمب‌گذار کمربندی که کاملا قالب و اندازه‌اش باشد، سفارش می‌داد. ابوعبدالله به اشپیگل گفت که همیشه برای محکم‌کاری چندین کمربند در سایزهای مختلف سفارش می‌داد.

ابوعبدالله بمب‌گذاران انتحاری را آموزش می‌داد، آن‌ها را سوار بر ماشین به محل عملیات می‌برد و بمب‌گذار زیر نظر او و با هدایت او خود و دیگران را منفجر می‌کرد.

او به اشپیگل گفت: «همیشه مناطق پرازدحام را انتخاب می‌کردیم. هدف این بود که شمار کشته‌شدگان زیاد باشد. بازارها، مساجد و گذرگاه‌های پلیس بهترین گزینه‌ها برای عملیات انتحاری است. اما دقت می‌کردیم همیشه این انفجارها در مناطقی باشد که ساکنان شیعه زیاد دارد یا محل رفت‌وآمد شیعیان است.»

او در برابر این سوال که هدف‌اش از این همه کشتار همشهریان خود چه بود، گفت: «می‌خواستم آن‌قدر به کشتار ادامه دهیم تا شیعیان یا به راه راست هدایت شوند و سنی شوند یا بغداد را که شهر اجدادی من است، ترک کنند!»

به گزارش دویچه‌وله، ابوعبدالله در این گفت‌وگو می‌گوید که بمب‌گذاران انتحاری بین ۲۱ تا ۳۰ سال سن داشتند و بیشتر آن‌ها اهل عربستان سعودی، تونس و الجزایر بودند. او می‌گوید از هر ۱۰ بمب‌گذار انتحاری، تنها یک نفر عراقی بود.

این چهره‌ کلیدی داعش مدعی است که او در روند انتخاب انتحاری‌ها نقشی نداشت و تنها مسئول تحویل گرفتن و آموزش آن‌ها و هدایت عملیات انفجار بود.

ابوعبدالله در پاسخ به این سوال که آیا هیچ‌کدام نیروهای انتحاری هیچ‌وقت تردیدی هم داشتند یا ترسیده بودند، پاسخ منفی داده و تاکید می‌کند همه‌ آن‌ها به آن‌چه انجام می‌دادند، باور داشتند.

او اما در پاسخ به این سوال که آیا خودش هیچ‌وقت به حمله‌ انتحاری فکر کرده، می‌گوید: «من جلاد نبودم. من مسئول اجرایی و استراتژیست بودم. کار من چیز دیگر بود.»

مقامات عراقی مدعی‌اند که ابوعبدالله را شکنجه نکردند و او تحت ‌تاثیر شکنجه نیست که حاضر به گفت‌وگو شده است. آن‌ها به اشپیگل گفتند: «ابوعبدالله به خوبی می‌داند تنها راه زنده ماندن‌اش این است که حرف بزند و اطلاعات دهد. در غیر این صورت دادگاه فوری حکم اعدام او را صادر می‌کند.»



منبع: ایسنا


۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن