تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):از دنیای شما سه چیز محبوب من است: 1- تلاوت قرآن 2- نگاه به چهره ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819812475




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگراني آمريکا از ناکامي ماموريت نظامي اين کشور در افغانستان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ تير ۱۳۹۴ (۱۰:۰ق.ظ)
نگراني آمريکا از ناکامي ماموريت نظامي اين کشور در افغانستان موج - ايالات متحده پس از حضور 14 ساله نظامي در افغانستان، به دليل روند رو به گسترش ناامني و بي ثباتي در اين کشور، نگران شکست در ماموريت خود در افغانستان است.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، ژنرال مارتين دمپسي، رئيس ستاد مشترک ارتش آمريکا، روز يکشنبه در سفري از پيش اعلام‌ نشده وارد کابل شد. در اين راستا، ارگ رياست جمهوري افغانستان در بيانيه اي اعلام کرد عصر روز گذشته، دمپسي با اشرف غني، رئيس جمهور اين کشور، ديدار کرد.
طبق اين بيانيه، دو طرف در مورد توسعه همکاري‌ هاي افغانستان و ايالات متحده و کمک آمريکا به تامين امنيت در اين کشور گفت و گو کردند. همچنين آنها بر همکاري مشترک در زمينه مبارزه با تروريسم و بنيادگرايي، به عنوان خطري که منطقه و جهان را تهديد مي‌کند، تاکيد کردند.
گفتني است، سفر مقام هاي ارشد سياسي و نظامي آمريکايي به افغانستان، غالبا سرزده و بدون اعلام قبلي است. بر اين اساس، شايد اين سبک سفر به افغانستان دليل کافي براي نگراني آمريکا از آن چه در افغانستان جريان است و يا توجه ويژه به نارضايتي مردم و فعالان سياسي و رهبران جهادي افغانستان از اوضاع امنيتي نيست.
اما دلايل و شواهد زيادي وجود دارد که ثابت مي کند وضعيت کنوني امنيت در افغانستان، چيزي نيست که به نفع آمريکا و حضور بلندمدت اين کشور در افغانستان باشد.
به عقيده کارشناسان، واشنگتن هم ظاهرا اين واقعيت را درک کرده که به دنبال شکست پروژه مبارزه با تروريسم در افغانستان، نقش و جايگاه اين کشور در افغانستان، به شدت رو به افول رفته است.
همچنين، نشست اخير سازمان همکاري هاي شانگهاي با موضوع امنيت افغانستان و حضور اشرف غني در آن، بدون شک از ديد امريکايي ها پنهان نماند.
کارشناسان معتقدند که ماموريت 14 ساله آمريکا براي مبارزه با تروريسم و مواد مخدر در افغانستان، هيچ يک از نگراني هاي قدرت هاي بزرگ منطقه و همسايه افغانستان در اين دو زمينه را کاهش نداده است. انتقادهاي صريح و بي پرده ولاديمير پوتين از اين ماموريت، آشکارا مؤيد اين مطلب است.
از سوي ديگر، قدرت هاي منطقه اي با محوريت روسيه، چين و هند، با حمايت دولت افغانستان، تلاش هاي گسترده اي را در خصوص امنيت افغانستان از طريق تشکيل يک نيروي واحد و کارآمد آغاز کرده اند.
بنابراين، سفر سرزده دمپسي به کابل، نشانگر نگراني شديد و جدي آمريکا در خصوص وضعيت کنوني و آينده افغانستان است و نارضايتي هاي جاري و رو به گسترش از سياست و انتقادهاي سران قدرت هاي رقيب آمريکا در منطقه از عملکرد واشنگتن در افغانستان، بر نگراني هاي آمريکايي ها افزوده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن