تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799041922




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایجاد حصار در مقابل اعتیاد فرزندان


واضح آرشیو وب فارسی:دکتر سلام:
888568
چگونه می توان فرزندان را از گرایش به مواد مخدر درامان نگاه داشت و این مصونیت چگونه به دست می آید!  غلامعلی افروز با بیان اینکه مصونیت اجتماعی ما در خانواده و جامعه در گرو مصونیت عاطفی است، اظهار کرد: مصونیت عاطفی اکسیر رشد طبیعی شخصیت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است و بچه‌هایی که مصونیت عاطفی دارند نه دنبال سیگار می‌روند، نه به مواد مخدر معتاد می‌شوند و نه معتاد به اینترنت می‌شوند.
وی با بیان اینکه مصونیت عاطفی در گرو پیوندهای عاطفی است و آنهایی که احساس خود ارزشمندی پیدا می‌کنند به طور یقین مصونیت عاطفی پیدا می‌کنند، تصریح کرد: اکسیر عطوفت و محبت در خانواده است که این شاکله را رقم می‌زند و فرزندان خانواده‌ای که مصونیت عاطفی را دستور کار خود ندارد دچار خلاء می‌شوند.
رئیس سازمان نظام روانشناسی کشور با اشاره به نحوه ایجاد مصونیت عاطفی در خانواده‌ها ادامه داد: طبق مطالعات جهانی آنجایی که زن و شوهر که رکن اصلی هستند رابطه‌ای آرامش‌گرانه و با مودت و رحمت دارند و تن‌پوش هم می‌شوند و محبوب هم هستند همدلی و همانندی بچه‌ها با پدر و مادر افزایش می‌یابد، به‌عبارت دیگر بین میزان محبوبیت فرزندان با تکفیر اعتقادات آنان رابطه وجود دارد.
افروز با بیان اینکه پدر و مادری که در محبت به هم ضعیف عمل می‌کنند نمی‌توانند برای بچه‌هایشان الگو باشند لذا بچه‌ها خانواده‌گریز می‌شوند، عنوان کرد:‌ اگر پدر و مادر محبوب هم شدند بچه‌‌ها کنار این پدر و مادر می‌مانند و دوست دارند خودشان را مانند پدر و مادر کنند وگرنه بچه خلأ عاطفی دارد و جایی می‌رود که این خلأ را ارضا کند.
وی بیان کرد: باید در نظر داشت پدر و مادری که با واژه‌های انضباطی با فرزندان خود ارتباط دارند برای فرزندان شخصیت این پدر و مادر خشک و بی‌زاویه است، لذا در این خانواده تربیت معنایی ندارد؛ عباراتی مانند چرا دیر آمدی، کفش‌هایت کجاست، ریاضی چند شدی، چرا اینجا نشسته‌ای و… که والدین از آنها برای صحبت با بچه‌ها استفاده می‌کنند موجب می‌شوند نگاه بچه‌ها به پدر و مادر خشک شود و آنها هر چه بزرگتر شوند دیگر پدر و مادر برایشان اهمیتی نداشته باشد و جدایی عاطفی پیش می‌آید.
رئیس سازمان نظام روانشناسی کشور با بیان اینکه اگر پدر و مادر محبوب نشدند بچه‌ها پدر و مادر را الگوی خود قرار نمی‌دهند، افزود: حقوق عاطفی مادر این است که پدر هر روز به همسرش بگوید: “دوستت دارم و برایم عزیزی” و حق عاطفی پدر نیز این است که مادر نیز هر روز به او این‌گونه بگوید. همچنین حق عاطفی پدر این است که مادر در غیاب او به فرزندانش بگوید: “بچه‌ها بلند شوید تا برای بابا دعا کنیم، او در حال کار کردن است” و حق عاطفی مادر این است که پدر در غیاب مادر از محبت‌های مادر بگوید.
افروز عنوان کرد: حق عاطفی مادر این است که شوهرش او را بین بچه‌ها عزیز کند و این نکته بسیار مهم است که هرگز نباید مقابل بچه‌ها گله، انتقاد، نصیحت و نکته‌ای به مادر بگوید چرا که مادر باید مقتدر و عاطفی باشد و برای حفظ حقوق عاطفی؛ بچه‌ها باید مطمئن باشند مادرشان عاشق پدرشان است و پدرشان عاشق مادرشان.
رئیس سازمان نظام روانشناسی کشور گفت: این خانواده که در دل بچه‌ها بنشیند دیگر نیازی نیست بگوییم درس بخوان، چرا که فرزند می‌داند پدر درس خواندن بچه را دوست دارد و یا دیگر بگوید پوشیده باشد (حجاب)، چرا که بچه می‌بیند که آرامش و شکوه مادرش در قالب همین حجاب است. در این هنگام تردید نکنید که فرزند خودش را مانند مادر و پدرش می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: مادر و پدری که هنگام نماز متبسم هستند، حالشان خوب می‌شود و بچه هم بین دو نماز هر چه را بخواهد می‌تواند از پدر و مادر بگیرد فرزندشان قطعاً نمازخوان می‌شود. این‌گونه بچه‌ها که مصونیت عاطفی دارند به‌دنبال سیگار و مواد مخدر نمی‌روند. آفتاب
28 تیر 1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دکتر سلام]
[مشاهده در: www.hidoctor.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن