تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804252121




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حماس: به پایان محاصره و بازسازی نوار غزه نزدیک شده‌ایم


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: حماس: به پایان محاصره و بازسازی نوار غزه نزدیک شده‌ایم
نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد که این جنبش به تحقق اهداف خود مبنی بر پایان دادن به محاصره و بازسازی نوار غزه نزدیک شده است.
به گزارش نامه نیوز، اسماعیل هنیه طی اظهاراتی در خطبه‌های نماز عید فطر که در یکی از مساجد محله الشجاعیه در شرق غزه برگزار شد، گفت: اگر سخنی درباره پایان محاصره، ساخت بندر دریایی و بازسازی نوار غزه به میان می آید، تعجب نکنید، همه از انفجار مجدد در غزه ترس دارند، ما به تحقق اهدافمان در پایان دادن به محاصره و بازسازی نوار غزه و تمامی زمینه های زندگی نزدیک شده ایم.

برخی رسانه‌های خبری رژیم صهیونیستی اخیرا از وجود مذاکرات غیرمستقیم بین حماس و این رژیم درباره آتش بس طولانی مدت در نوار غزه در مقابل رفع محاصره غزه و ایجاد بندر دریایی در غزه خبر داده بودند.

هنیه در ادامه به احتمال انجام تبادل اسرا با اسرائیل در آینده نزدیک اشاره کرد و خطاب به اسرای فلسطینی در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی گفت: ان شاء الله آزادی شما نزدیک است، ما به شما وفادار هستیم و مقاومت، ملت فلسطین و گردان‌های قسام هرگز درباره آزادی شما کوتاهی نخواهند کرد.

وی بر مخالفت حماس با آغاز مذاکرات تبادل اسرا با اسرائیل پیش از آزادی 54 اسیر فلسطینی که 3 سال پیش در جریان تبادل شالیت آزاد و سپس به بازداشت رژیم صهیونیستی درآمده اند، تاکید کرد.

هنیه افزود: ما به همه طرف‌های میانجی درباره تبادل اسرا تاکید کردیم که هیچ مذاکراتی درباره این قضیه در کار نیست مگر اینکه ابتدا تمامی اسرای مربوط به تبادل اسرای موسوم به وفاداری به آزادگان آزاد شوند.

اکتبر سال 2011 میلادی تبادل اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی تحت نظارت مصر انجام شد و طی آن 1027 اسیر فلسطینی در بند زندان های این رژیم در مقابل آزادی گلعاد شالیت تک اسیر اسرائیلی در نزد حماس، آزاد شدند اما رژیم صهیونیستی اخیرا 54 تن از این اسرا را بار دیگر بازداشت کرده است.

بر اساس این گزارش، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی «لیؤور لوتین» افسر ذخیره ارتش را مامور مدیریت پرونده سربازان مفقود شده اسرائیل در نوار غزه کرده است.

در همین رابطه «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اخیرا فاش کرد که رژیم صهیونیستی از طریق یک میانجی اروپایی آزادی 2 سرباز و جسد دو نظامی را که از زمان جنگ غزه در نزد حماس است، درخواست کرده بود، اما حماس هیچ پاسخی به این موضوع نداده است.

وی افزود که حماس به میانجی اروپایی ابلاغ کرد تا زمانیکه اسرائیل اسرای فلسطینی را که در جریان تبادل اسرا با گلعاد شالیت آزاد کرده و سپس آنها را به بازداشت خود درآورده است، آزاد نکند در آن صورت هیچ مذاکره ای درباره اسرای اسرائیلی، تعداد اسرا و وضعیت آنها اعم از زنده و مرده بودن و یا ارائه هیچ گونه اطلاعاتی در این باره، آغاز نخواهد شد.

دو روز پیش نیز یک رسانه عربی به نقل از یک رهبر برجسته جنبش حماس از دیدارهای محرمانه در دوحه پایتخت قطر بین مسئولان اروپایی و رهبران این جنبش برای گفت وگو درباره پرونده آتش بس در نوار غزه خبر داد.

روزنامه «الخلیج آنلاین» به نقل از این رهبر حماس که اشاره ای به نام آن نشده است، نوشت که چند هفته اخیر شاهد دیدارهای فشرده بین مسئولان عالی رتبه اروپایی از جمله «جیمی کارتر» رئیس جمهور اسبق آمریکا و «تونی بلر» مسئول سابق کمیته چهارجانبه با رهبران رده اول جنبش حماس بود.

وی تصریح کرد که محور گفت وگوها در این دیدارها بر بررسی پرونده آتش بس در نوار غزه بین حماس و طرف اسرائیلی و نیز بررسی تحولات حاصله در این پرونده متمرکز بود و هدف از این دیدارها نیز تدوین یک سند تفاهم همسو با خواسته های فلسطینیان در رابطه با رفع کامل محاصره نوار غزه، بازگشایی معابر و گذرگاه های این منطقه و ایجاد بندر دریایی در مقابل هر گونه توافق با طرف اسرائیلی است.


منبع: تسنیم


۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن