تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس سه خصلت داشته باشد، دنيا و آخرتش سالم مى‏ماند: به خوبى فرمان دهد و خود به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803341116




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سوغات شیرین وین برای بورس تهران


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: گزارش/
سوغات شیرین وین برای بورس تهران
جمع بندی تیم هسته‌ای توانست سوغاتی شیرینی را برای تالار بورس به ارمغان بیاورد سوغاتی که مزه خوش آن را بازار بورس در بلند مدت خواهد چشید.

سوغات شیرین وین برای بورس تهران
به گزارش خبرنگار حوزه بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ این روزها حساسیت تالار بورس به حدی رسیده که حتی عبور رهگذری از مقابل این تالار بر معاملات اثر می‌گذارد حال جمع بندی تیم هسته‌ای توانست سوغاتی شیرینی را برای تالار بورس به ارمغان بیاورد سوغاتی که مزه خوش آن را بازار بورس در بلند مدت خواهد چشید.
 
بر این حال نگاهی به معاملات بازار سرمایه از ابتدای امسال تاکنون نشان می دهد در این 10 روز معاملاتی، بازار سهام 9 روز را مثبت و تنها یک روز را منفی سپری کرده است و به نوعی تالار شیشه‌ای کژدار و مریض با جو اقتصادی پیش می‌رفت تا اینکه بالاخره تکلیف شرایط بازار پس از چندین ماه سردر گمی مشخص شد .


البته به این آمار باید رشد 7 هزار و 829 واحدی شاخص بورس را اضافه کرد که از ارتفاع 62 هزار و 855 واحد در ابتدای سال در مدت 10 روز به کانال 70 هزار و 684 واحد رسیده است؛ شاخصی که از نیمه دی ماه سال 92 سر ناسازگاری با سهامداران بورس گذاشت و در مدت حدود 14 ماه، افت تقریبی 27 هزار واحدی را به ثبت رساند و در پی آن نیز، ارزش سهام برخی شرکتها تا 60 درصد در بورس کاهش یافت.


هر چند در این بازه زمانی مواردی چون تصمیمات مجلس و دولت در خصوص عوامل تاثیرگذار بر روند سودآوری شرکتها از جمله نرخ خوراک پتروشیمی ها و بهره مالکانه و نیز نامشخص بودن نتایج مذاکرات، افت جهانی قیمت برخی کالاها، کاهش نفس گیر قیمت جهانی نفت، بالا بودن نرخ سود بانکی، در برخی موارد بروز رفتار هیجانی از سوی سهامداران و مواردی از این دست به عنوان علت اصلی کاهش شاخص بورس و قیمت سهام در تالار شیشه ای برشمرده می شود.


 اما این روزها با جمع بندی مذاکرات خبری از این اتفاقات ناخوشایند برای بازار سهام نیست واین در حالی است  که هنوز برای به نتیجه رسیدن قطعی این موضوع و لغو تحریم ها به زمان زیادی احتیاج است.
در حال حاضر جو روانی مثبتی در بازار سرمایه ایجاد شده است و سرمایه گذاران جدیدی هم پا به بازار سرمایه ایران گذشته اند که به لطف رکود بازارهای رقیب، بنظر می رسد نقدینگی به سمت بازار سرمایه کماکان در حال حرکت است.
همچنین این حال خوش بازار سرمایه را ازجمع بندی مذاکرات را می توان در تشکیل صف های خرید سهام بویژه گروه‌های تاثیرپذیر از رفع تحریم ها مانند گروه بانکی و خوردرویی یک روز پس از انتشار مفاد بیانیه این مذاکرات دید که در پی آن جو روانی مثبتی هم بر معاملات بازار سرمایه و سایر نمادهای معاملاتی حاکم شد؛ به گونه ای که تنها چند روز پس از انتشار مفاد بیانیه مذاکرات لوزان و خوش بینی ها در خصوص رسیدن به توافق جامع و در پی آن رفع تحریم ها با رشد خوبی از شاخص رو‌به رو بوده‌ایم.


با این حال برخی کارشناسان بورسی معتقدند تشکیل صف های خرید در بورس در پی انتشار خبرهای مثبت از مذاکرات وین تنها علت رونق نسبی معاملات بازار سرمایه در این مدت نبوده است و عوامل دیگری نیز در رشد شاخص و قیمتها در سال جدید اثرگذار بوده اند و باید به خوش بینی های بوجود آمده در خصوص رسیدن به جمع بندی‌ها و نیز رفع تحریم ها، ابهام زدایی سازمان بورس از بازار سهام در ماه های گذشته مانند بازگشایی نماد پالایشگاهی ها و کاهش حجم مبنا و نیز رکود بازارهای رقیب و رسیدن قیمت سهام شرکتها به پایین ترین حد خود و جذاب شدن آنها برای خرید را نیز اضافه کرد.


بر این اساس روشن است که عوامل مثبت تاثیرگذار در رونق بازار سهام را باید در افق های میان و بلندمدت جستجو کرد، عواملی که گستره وسیعی از موضوعات سیاسی گرفته تا مباحث اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را دربر می گیرد و تاثیر مستقیم و غیرمستقیم در عملکرد بازارهای سهام در همه جای دنیا به ویژه بورس ما دارد؛ و تلفیقی از این عوامل است که تحلیل چشم‌انداز بازار سرمایه و در پی آن اقدام سرمایه گذاران را بدنبال دارد.


می‌توان گفت یکی از مولفه های اصلی رونق بورس در سال جدید سوغات وین در خصوص رسیدن به جمع بندی نهایی و رفع تحریم ها برای سهامداران و بازار سرمایه است که در کنار عواملی دیگر از جمله افزایش تعاملات بین‌المللی، رفع محدودیت‌های تجاری، ورود سرمایه گذاران خارجی، کاهش قیمت تمام شده بنگاه های تولیدی، افزایش تولید شرکتها و بالا رفتن سودآوری آنها، کاهش نرخ تورم، افت نرخ سود بانکی، شفافیت بیشتر بازار سرمایه و اطلاعات منتشر شده و از بین رفتن محدودیتهای قانونی معاملات می تواند افق روشن و پررونقی را پیش روی بازار سرمایه و سهامداران باز کند.




انتهای پیام/





اخبار مرتبط

ایران پس از لغو تحریم‌ها کشوری برتر در عرصه اقتصاد جهانی خواهد شد
رفت و آمدهای امروز نمادهای بورسی و فرابورسی
مدیر عامل جدید بورس کالا معرفی شد
بورس، بازار اول اقتصاد خواهد شد
سقوط سکه به پایین‌ترین سطح خود در ۱/۵ سال گذشته
رکوردشکنی 6 هزار ميلياردی معاملات بازار فرابورس




۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن