تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 13 مرداد 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید ابزار دقیق

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809306012




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چطور3 ماهه10 کیلو اضافه کنم؟!


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
ورزش کردن-تناسب اندام چطور3 ماهه10 کیلو اضافه کنم؟!

عوامل لاغری؛
چطور3 ماهه10 کیلو اضافه کنم؟!
لاغری می‌تواند ریشه در دوران مختلف زندگی داشته باشد، از زندگی جنینی گرفته تا لاغری دوران خردسالی،‌ لاغری دوران قبل از بلوغ،‌ لاغری دوران بلوغ و لاغری دوران میانسالی و کهنسالی. 



پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله: ھر كه ماه رمضان را دريابد و آمرزيده نشود، خداوند او را (از رحمت خود) دور گرداند.     به گزارش سرویس خانواده جام نیوز، وقتی فرد لاغری بخواهد وزنش زیاد شود، مهم‌ترین نکته افزایش متناسب توده عضلانی و بافت چربی است. زیاده‌خوری‌های خودسرانه، حتی اگر باعث چاقی هم شود، باعث افزایش بافت چربی در بدن می‌شود که معمولا هم در بدترین نقطه یعنی شکم تجمع پیدا می‌کند!  

از بچگی لاغر بوده‌اید؟ لاغری می‌تواند ریشه در دوران مختلف زندگی داشته باشد، از زندگی جنینی گرفته تا لاغری دوران خردسالی،‌ لاغری دوران قبل از بلوغ،‌ لاغری دوران بلوغ و لاغری دوران میانسالی و کهنسالی. بدترین و مقاوم‌ترین نوع لاغری،‌ لاغری‌های دوران جنینی و دوران قبل از بلوغ است چراکه بنیان بدن در این 2 دوره شکل می‌گیرد.   از جمله عوامل متعددی که می‌تواند در لاغری دخیل باشد می‌توان به علل روانی (نگرانی‌های شدید،‌ اضطراب، افسردگی، حسادت، رقابت...)، علل غذایی (کم‌غذایی، بدغذایی، مشکلات سوء جذب غذایی،‌ بی‌اشتهایی،‌ بد اشتهایی)،‌ علل پزشکی و هورمونی (پرکاری تیروئید،‌ کمی هورمون رشد، پاسخ ناکافی بدن به هورمون رشد، جذب اندک، سوء جذب...) و علل دارویی (مانند مصرف موادی که باعث افزایش سوخت و ساز شده یا جذب را کاهش می‌دهند، همچنین مصرف موادی که باعث افزایش تخریب چربی و عضله و کاهش توان بدن برای ساخت اندام می‌شوند) اشاره کرد که از مهم‌ترین علل لاغری هستند، البته لاغری‌هایی با علل ژنتیک و کمیاب هم وجود دارند.  
هرچه می‌خورید، چاق نمی‌شوید؟ با توجه به علل مختلف لاغری که گفته شد، درمان و چاق شدن به‌شرطی امکان‌پذیر است که با پزشک متخصص مشورت و شرح حال دقیق فرد لاغر بررسی شود. شاید این جمله را از زبان برخی افراد لاغر شنیده باشید که «چرا با اینکه من خوب غذا می‌خورم، اما باز هم لاغر هستم؟» ولی وقتی عادات غذا خوردن و سبک زندگی آنها توسط پزشک بررسی می‌شود، مشخص می‌شود نه‌تنها غذایی که می‌خورند، کافی و مناسب نیست، بلکه شرایط لازم بدنی برای افزایش وزن را هم ندارند و تمام این موارد در کنار هم برای چاق شدن لازم هستند.   مصرف هرکدام از مواد غذایی آن هم در یک نسبت بهینه و به موقع، البته در شرایطی مناسب، برای افزایش وزن لازم هستند که در این میان بستر مناسب هورمونی هم یکی دیگر از موارد مهم زمینه‌ساز چاقی به شمار می‌رود.  
اگر برای چاق شدن دست به دامان فست‌فودها شده‌اید... وقتی فرد لاغری بخواهد وزنش زیاد شود، مهم‌ترین نکته افزایش متناسب توده عضلانی و بافت چربی است. زیاده‌خوری‌های خودسرانه، حتی اگر باعث چاقی هم شود، باعث افزایش بافت چربی در بدن می‌شود که معمولا هم در بدترین نقطه یعنی شکم تجمع پیدا می‌کند! یادتان باشد، بدن آزمایشگاه نیست که بخواهید با نسخه‌های عامیانه لاغر یا چاقش کنید! بعضی از این رژیم‌های خودسرانه عواقبی دارد که شاید قابل برگشت هم نباشند و شما را تا آخر عمرتان پشیمان ‌کنند...  گرفتن شرح حال رژیمی، دارویی،‌ پزشکی،‌ خانوادگی و فعالیت بدنی سرآغاز اقدام برای رفع مشکل لاغری است که تنظیم برنامه افزایش وزن برای افراد لاغر معمولا با گنجاندن برنامه‌های ورزشی از سوی متخصص تغذیه همراه می‌شود.  
بی‌اشتها هستید؟ کم‌اشتهایی با اینکه می‌تواند علت لاغری باشد، اما در بیشتر موارد نشانه‌ای از یک مشکل مهم دیگر در بدن است و اینکه بخواهیم به زور قرص و شربت اشتها‌آور و هزار راه دیگر فقط اشتها را برگردانیم، می‌تواند بسیار خطرناک باشد و باعث اتلاف وقت طلایی در رسیدن به هدف شود. گاهی ممکن است کودک شما هیچ‌گونه کمبود غذایی نداشته باشد، با وزنی مناسب به دنیا بیاید، دارویی مصرف نکرده باشد،‌ مشکل پزشکی نداشته باشد،‌ فعالیت بدنی زیادی که منجر به لاغری شود نیز نداشته باشد اما صرفا به دلیل استرس شب‌های امتحان و رقابت شدید و مداوم با همکلاسی‌ها، میزان هورمون کورتیزول (هورمون استرس) در او بسیار بیشتر از سایر کودکان باشد که حضور سطح بالای هورمون کورتیزول، ساخت پروتئین و چربی را در بدن مختل کرده و مشکل لاغری شدید را در کودک ایجاد می‌کند اما مشخص شدن این مشکل، جز با انجام آزمایش هورمونی توسط پزشک، امکان‌پذیر نیست!  
فکر می‌کنید ضعیف هستید؟ واقعیت این است که تعداد کمی از افراد دچار لاغری مفرط هستند که این لاغری مفرط به نوعی باعث کاهش اعتماد به نفس و بدشکلی بدن می‌شود و شاید شنیده باشید که برخی از این افراد به هیچ‌وجه خود را زیبا نمی‌دانند و با عباراتی مثل «عین چوب خشک شده‌ام!» یا «لباس در تنم زار می‌زند!» و...  خودشان را توصیف می‌کنند! معمولا سیستم ایمنی این افراد ضعیف است و در مقابل کوچک‌ترین عوامل بیماری‌زا تحریک می‌شود.     الودکتر / 2018



۲۶/۰۴/۱۳۹۴ - ۰۷:۵۹




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن