تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 28 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى‏شود و بدبختان از آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801290956




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاري دوره تخصصي آلودگي‌هاي دريا در جزيره هرمز


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ تير ۱۳۹۴ (۷:۵۸ق.ظ)
برگزاري دوره تخصصي آلودگي‌هاي دريا در جزيره هرمز موج - کلاس‌هاي آموزشي آلودگي‌هاي دريايي ويژه متخصصين محيط زيست به مدت سه روز در جزيره هرمز برگزار مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، پروين فرشچي، معاون محيط زيست دريايي سازمان حفاظت محيط زيست، اظهار داشت: در راستاي ارتقاي توانمندي‌ها و ظرفيت‌سازي در سازمان حفاظت محيط زيست و نيز ارتقاي مديريت آلودگي‌هاي دريايي، کلاس‌هاي آموزشي تخصصي برگزار مي‌شود.
پروين فرشچي، گفت: اين کلاس‌هاي آموزشي به مدت سه روز از تاريخ بيست و هفتم تير در مرکز تحقيقات محيط زيست واقع در جزيره هرمز برگزار خواهد شد.
اين مقام مسوول در سازمان حفاظت محيط زيست عنوان کرد: به دليل وجود مرکز تحقيقات محيط زيست در جزيره هرمز و نيز امکان عمليات ميداني در اين جزيره، جزيره هرمز به عنوان مکان مناسب براي برگزاري اين کلاس‌هاي آموزشي انتخاب شده است.
وي يادآور شد: در اين کلاس‌هاي آموزشي پرسنل متخصص سازمان حفاظت محيط زيست و پرسنل معاونت‌هاي محيط زيست دريايي استان‌هاي ساحلي حضور خواهند داشت.
فرشچي تأکيد کرد: اين افراد با حضور در کلاس‌هاي آموزشي با اطلاعات علمي روز دنيا براي مقابله با آلودگي‌هاي احتمالي در دريا آشنا خواهند شد.
به گفته اين مقام مسوول در سازمان حفاظت محيط زيست، سال گذشته نيز براي نخستين بار اين کلاس‌ها برگزار شد و امسال دومين باري است که اقدام به برپايي دوره‌هاي تخصصي آلودگي دريايي مي‌شود.
وي اظهار داشت: کلاس‌هاي آموزشي در سال گذشته با محوريت آلودگي‌هاي نفتي در دريا براي پرسنل محيط زيست دريايي برگزار شده بود.
معاون محيط زيست دريايي سازمان حفاظت محيط زيست اذعان داشت: اين کلاس‌هاي آموزشي با محوريت آلودگي‌هاي راديواکتيوي برگزار مي‌شود.
وي تأکيد کرد: سازمان حفاظت محيط زيست به عنوان مرجع متخصص در امور آلودگي‌هاي مربوط به دريا شناخته مي‌شود به همين منظور سازمان بايد بتواند در صورت بروز آلودگي‌ها نظرات تخصصي خود را اعلام کند.
فرشچي اذعان داشت: با توجه به اشتراک آب‌هاي خليج‌فارس، درياي عمان و درياي خزر با ساير کشورها بايد بتوانيم در صورت بروز آلودگي‌هاي احتمالي در منطقه نيز به طور علمي اظهارنظر کنيم.
وي تأکيد کرد: بنابراين لازم است نسبت به افزايش ارتقاء علمي پرسنل محيط زيست دريايي در اين خصوص اقدامات لازم صورت گيرد.
معاون محيط زيست دريايي سازمان حفاظت محيط زيست يادآور شد: با توجه به اينکه درصد بسياري بالايي از انرژِي جهان از آب‌هاي جنوبي ايران تأمين مي‌شود و به دليل تردد بسيار زياد کشتي‌هاي نفت‌کش در آب‌هاي خليج‌فارس و درياي عمان، عمده‌ترين معضل آلودگي آب‌هاي جنوبي آلودگي نفتي محسوب مي‌شود.
وي گفت: البته ساير پارامترهاي آلوده‌کننده دريا نيز در آب‌هاي خليج‌فارس و درياي عمان وجود دارند که البته در مقايسه با ساير آب‌هاي دنيا ميزان آن‌ها به‌مراتب کمتر است.
وي متذکر شد: بايد توجه داشت در خصوص آلودگي آب‌هاي خليج‌فارس و درياي عمان به‌جز آلودگي‌هاي نفتي چالش‌هايي نيز وجود دارد که از آن جمله مي‌توان به استفاده فراوان کشورهاي همسايه از دستگاه‌هاي آب‌شيرين‌کن اشاره کرد که معضلات زيست‌محيطي بسياري را به همراه خواهد داشت.
فرشچي در پايان سخنان خود اظهار داشت: اميدواريم با برگزاري مستمر کلاس‌هاي آموزشي ويژه متخصصين محيط زيست، بيش‌ازپيش بتوانيم نسبت به حفاظت از محيط زيست آب‌هاي کشور اقدام کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن