تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):امّتم همواره در خير و خوبى اند تا وقتى كه يكديگر را دوست بدارند، نماز را برپا دارن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819480811




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران و تحریم ها از نگاه خبرنگار سی ان ان


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: ایران و تحریم ها از نگاه خبرنگار سی ان ان


خبرنگار سی ان ان گفت: مردم ایران منتظر برداشته شدن تحریمها هستند اما باید توجه داشت که تا سال دو هزار و شانزده، هیچیک از تحریمها برداشته نخواهد شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، فردریک پلایتگین خبرنگار شبکه تلویزیونی سی ان ان امریکا که از تهران بازگشته است در گزارشی اوضاع ایران و مذاکرات را از دید خود تشریح کرد. در این گزارش آمده است: ابتدا ایران باید به مفاد این توافق  نامه پایبند باشد و تعداد سانتریفیوژهایش را کاهش بدهد و بخش زیادی از اورانیوم غنی شده به میزان کم را کاهش بدهد و رئاکتور اراک را تغییر بدهد.

سپس آژانس بین المللی انرژی اتمی باید انجام شدن همه این کارها را راستی آزمایی کند تا تحریم ها متوقف شوند.   وی افزود: اما به هرحال، توافق هسته ای برای بسیاری از ایرانی ها از نظر روانی، بسیار خوب است و روحیه آنها را بالا برده است. در تحلیلها درباره تاثیرات روانی این توافق بر بسیاری از ایرانی ها، چندان صحبت نمی شود.

ایران لزوما با مشکل فقر مواجه نیست بلکه مشکل فقدان چشم انداز اقتصادی برای ایرانی ها مطرح است. بسیاری از جوانان ایرانی تحصیلکرده هستند. ایران بخش فناوری و بخش استارت آپ دارد. بسیاری از این بخشها به علت تحریمها بسیار ضربه خورده است.

درچنین شرایطی، اینکه احساس شود تحریمها برداشته خواهد شد، روحیه ایرانی ها را بسیار بالا می برد. البته باید توجه داشت که ایران با مسائل سیاسی داخلی درگیر است. اختلاف نظرهای سیاسی در ایران بسیار شدید است.

بسیاری در ایران با بدبینی به این توافق نگاه می کنند. نظامیان ایران نیز همین نگاه را دارند. باید دید در آینده چه وضعی پیش خواهد آمد.

درمجموع باید گفت که با ارزیابی حال و هوای عمومی مردم تهران باید گفت ایرانی ها  نگاه بسیار مثبتی به این توافق دارند. حسن روحانی رئیس جمهور ایران نیز در سخنان خودش به این مسئله اشاره داشت و گفت که ظرفیت غنی سازی اورانیوم در ایران حفظ خواهد شد. البته خود او نیز می گفت که در این مسیر باید امتیازهایی هم داده شود.»
 


چهار شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن