تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا توكل كند، خداوند هزينه او را كفايت مى كند و از جايى كه گمان نمى برد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803109007




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس کل دادگستری استان البرز: تلاش دستگاه قضایی بر حبس‌زدایی است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئیس کل دادگستری استان البرز:
تلاش دستگاه قضایی بر حبس‌زدایی است
رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: تلاش دستگاه قضایی بر اصلاح قوانین برای حبس‌زدایی است.

خبرگزاری فارس: تلاش دستگاه قضایی بر حبس‌زدایی است



به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان البرز، حمید فاضلیان افزود: قانون بیمه اجباری شخص ثالث، محصول مشترکی بود بین نمایندگان مجلس و ستاد دیه کشور و برخی وزارتخانه‌ها که قانون خوبی را تصویب کردند. وی افزود: بخش عمده‌ای از مددجویان جرائم غیرعمد با تصمیماتی که در این قانون بیمه اجباری شخص ثالث گرفته شده بود، توانستند از زندان آزاد شوند.
فاضلیان در ادامه با اشاره به شرایط پیش‌بینی شده در صندوق جبران خسارت گفت: با این شرایط صندوق، دیگر هیچ زیان دیده‌ای نیست که زیانش جبران نشود.
وی ادامه داد: هر کسی که در بخش تصادف دچار سانحه می‌شود، صندوق موظف آن بخشی که بیمه نیستند یا گواهینامه ندارند، خود صندوق پرداخت کند.
رئیس دادگستری استان البرز با بیان این که در کل کشور حدود هشت هزار نفر زندانی جرائم غیرعمد وجود دارد، مبلغ مورد نیاز برای آزادی آنها را حدود 600 میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: مبلغی که در کل کشور در سال گذشته از کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده چیزی نزدیک به 30 میلیارد تومان بوده است.
وی ادامه داد: فاصله بین این 30 میلیارد با آن 600 میلیارد تومان خیلی زیاد است منتهی چیزی که ستادهای دیه در جشن‌های گلریزان تعقیب می‌کنند، در واقع یک فرهنگ‌سازی است بیشتر آن حضور همدلانه و حس همدردی مردم است که دنبال می‌کنیم.
فاضلیان با بیان این که تلاش ما این است که قوانین را اصلاح نماییم، افزود: چون احساس بر این است که نمی‌توانیم این داستان را برای مدت طولانی ادامه بدهیم و هر ساله تعداد زیادی آزاد کنیم و بعد از مدت کوتاهی دوباره جایگزین شوند و مدام این داستان تکرار شود.
رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: یک بحث عمده، اصلاح قوانین محکومین مالی است که باید بازنگری داشته باشیم و آن هم قانون منع توقیف بدهکاران است که به نظر می‌رسد واقعا ضرورت دارد که یک بار دیگر مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به سخن بزرگان مبنی بر این که برای مسائل مالی نباید کسی را حبس کنیم، خاطرنشان کرد: کسی که واقعا توانایی ندارد، نباید زندان برود، افرادی هستند که توانایی ندارند ، نباید به زندان بروند اما واقعیت این است که وضعیت زندانی‌های استان بسیار نگران کننده است.
مدیرکل دادگستری استان البرز با اشاره به بازدیدی که از زندان‌های سطح استان البرز داشته است، اظهار داشت: در این بازدیدها متوجه شده‌ام که همکاران ما در چه شرایط سختی زندان را اداره می‌کنند ، تعداد زندانیان در استان خیلی بیشتر از حد استاندارد است و 3 تا 4 برابر ظرفیت اسمی زندان‌هاست. شرایط نگهداری آنها هم بسیار سخت است. فاضلیان در بخشی از سخنان خود به دیدار مجموعه دستگاه قضایی با رهبر معظم انقلاب در چند روز پیش هم اشاره‌ای کرد و گفت: معظم له بحث حبس زدائی را تاکید داشتند و این مشخص می‌کند که این معضل، معضل کشور و نظام است همه باید پای کار بیاییم ستاد دیه نقش کوچکی دارد ایفا می‌کند که بسیار ارزشمند است و بخشی از زندانیان که در تعریف ستاد دیه قرار دارند، آزاد می‌کند اما خیلی افراد دیگری هم هستند که زندانی هستند.
وی با بیان این که اگر در روش‌هایمان بازنگری نماییم، امکان این هست که از ابزار دیگری برای تنبیه و مجازات آنها استفاده کنیم، به موضوع حبس‌زدایی به عنوان یک سیاست لازم برای به کارگیری آن برشمرد و اظهار داشت: چرا که شرایط زندان‌های ما، شرایط اصلاح و بازپروری و تربیت و بازگشت شرافتمندانه زندانیان است؛ آنهم به آن معنایی که انتظار داریم.
این مسئول افزود: با توجه به تراکم جمعیتی زندان‌ها، فکر نمی‌کنم که دیگر امکان این که اصلاح و بازپروری درستی انجام پذیرد، امکان داشته باشد، بنابراین باید گام موثرتری در راستای حبس‌زدایی برداریم.
انتهای پیام/2302

94/04/24 - 13:26





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن