تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):جز به یکى از سه نفر حاجت مبر: به دیندار، یا صاحب مروت، یا کسى که...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804441356




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحريم ها لغو خواهد شد/ محدوديت‌هاي تسليحاتي به شکل تحريم نخواهد بود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ تير ۱۳۹۴ (۲۲:۳۶ب.ظ)
ظريف: تحريم ها لغو خواهد شد/ محدوديت‌هاي تسليحاتي به شکل تحريم نخواهد بود موج - ظريف گفت: هيچ يک از برنامه‌هاي هسته‌اي ما متوقف نخواهد شد و تحريم‌ها لغو خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد جواد ظريف وزير امور خارجه کشورمان در نشست خبري در جمع خبرنگاران ايراني با قدرداني از مردم به خاطر حمايت‌ها و دعاهايشان گفت: يقين دارم همه مردم صرفنظر از گرايش سياسي براي ما دعا کردند و آثار دعا و مقاومت مردم که بزرگترين پشتوانه تيم ديپلماسي ايران است را حس مي‌کرديم.

تحريم‌ها لغو خواهد شد
وي با بيان اينکه شوراي امنيتي که به برنامه هسته‌اي ايران به عنوان يک مشکل عدم اشاعه مي‌پرداخت و تحريم‌هايي را عليه ايران تحميل کرده بود، امروز شايد براي اولين بار در تاريخ خود - روزي که قطعنامه را تصويب کند برنامه غني سازي يک کشور را به رسميت مي‌شناسد، اظهار داشت: اين دستاورد بزرگي است. هيچ يک از برنامه‌هاي هسته‌اي ما متوقف نخواهد شد، تحريم‌ها لغو خواهد شد همه دستاورد بزرگي است. محدوديت‌هايي را پذيرفتيم که مي‌تواند به عنوان يک فرصت تلقي شود.
وزير خارجه کشورمان با يادآوري اينکه بدون حضور علي‌اکبر صالحي امکان رسيدن به توافق نبود، ادامه داد: مجموعاً احساس مي‌کنيم توافقي صورت گرفته که حتماً تمام خواسته‌هاي هيچ يک از طرف‌ها را ندارد، ولي به اندازه‌اي متوازن است که مي‌تواند مبناي يک اقدام مثبت براي حل و فصل اين مشکل باشد.

اميدواريم کشورها نخواهند 22 ماه مذاکره را بر هم بزنند
رئيس دستگاه ديپلماسي در پاسخ به سؤالي گفت: يکي از دلايلي که توافق دشوار بود به اين خاطر است که تمام جزييات را توافق کرديم و تقريباً نکته مبهمي نيست و مشخص است هر کس در هر زماني چه کاري انجام دهد و اقدامات متوازن و متناظر است و همين بهترين تضمين است که ما اطمينان حاصل کنيم همه طرف‌ها به تعهداتشان پايبند هستند.
ظريف ادامه داد: اميدواريم کشورها به عنوان کنشگران عقلاني نخواهند 22 ماه مذاکره را با برخي گرايش‌ها و وابستگي‌ها بر هم بزنند. مردم ايران نشان دادند با بدقولي و خلاف عهدي مقاومت کرده و اجازه نمي‌دهند

قطعنامه براساس ماده 25 منشور خواهد بود
رئيس دستگاه ديپلماسي در خصوص قطعنامه شوراي امنيت نيز گفت: قطعنامه براساس ماده 25 منشور خواهد بود. ظريف ادامه داد: ماده 41 در متن قطعنامه مورد اشاره قرار گرفته چون تعدادي از پاراگراف‌ها در بخش اجرايي ارتباط پيدا مي‌کند با نحوه تحريم‌ها.
مذاکره کننده ارشد هسته‌اي در خصوص جمع بندي امروز که در وين انجام شد و اينکه بعد از تاييد توافق تلقي مي‌‌شود، گفت: بعد از اينکه شوراي امنيت برنامه جامع اقدام مشترک را به تاييد برساند که ظرف چند روز آينده خواهد بود، مي‌شود روز نهايي شدن توافق و يک فاصله دو تا سه ماهه داريم که کشورها اعلام کنند آماده اجراي توافق هستند.
وي درباره توافقي که با آژانس امضا شد نيز افزود: در توافقي که با آژانس امروز امضا کرديم اقداماتي را پيش بيني کرديم که در اين مدت اتفاق بيفتد که بين ما و آژانس است. بعد از روز توافق که دو ماه و بستگي دارد به اينکه کنگره آمريکا راي بدهد، بعد از آن روز اجرايي شدن را داريم که ايران و طرف مقابل بايد اقدامات متناظري را انجام دهند. شبکه گسترده‌اي از تحريم‌ها ايجاد شده که خروج از آن نياز به توجيه و مقررات اجرايي دارد.
همه تحريم‌ها بدون نياز به تصميم جديدي لغو مي‌شود
وزير خارجه گفت: در روز اجرايي شدن همه تحريم‌ها بدون نياز به تصميم جديدي لغو مي‌شود و آژانس هم تاييد مي‌کند که ايران اقدامات کمي را انجام داده و همه براساس خطوط قرمزي است که مقام معظم رهبري فرمودند.
ظريف تأکيد کرد: همکاران ما با توجه به اينکه تا لحظات آخر در حال مذاکره بودند و گروه‌هاي کاري مختلف ما در حال مذاکره بودند امروز صبح هنوز متن نهايي به زبان انگليسي را نداشتيم و کم کم دوستان ترجمه‌ها را از ساير ضمايم آماده مي‌کنند که اين را روي سايت وزارت خارجه براي مردم قرار دهند.

از روزي که توافق اجرايي شود تحريم ها لغو مي شوند
وزير خارجه تصريح کرد: ما چيزي براي پنهان کردن از مردم نداريم. از اصل توافق تا ضمائم روي سايت وزارت خارجه قرار مي‌گيرد. قرار بود فارسي و انگليسي روي سايت همزمان قرار گيرد، ولي متاسفانه از جاي ديگر متن انگليسي آن درز کرد. وي گفت: مهم اين است که همه ما متعهد به اجراي اين توافق هستيم.
وزير خارجه در خصوص پروسه لغو تحريم‌ها و اظهارات کري در اين زمينه نيز عنوان کرد: از روزي که اين توافق اجرايي شود يا از روز توافق که بعد از دو سه ماه اولي است که روند داخلي طي شود، اقدامات اجرا مي‌شود. الان پيش بيني‌هاي متفاوتي است که چقدر اين زمان طول مي‌کشد. اگر آمريکايي‌ها فکر مي‌کنند 4 تا 6 ماه طول مي‌کشد ما فکر مي‌کنيم زمان کمتر از اين مي‌برد. آنها هم بايد اقدامات محتوايي انجام دهند.
ظريف خاطرنشان کرد: ما اطلاع داريم از اينکه سرعت انجام کارها براي لغو تحريم‌ها چقدر است.
وي در خصوص حل موضوع پي ام دي و اينکه آيا روز اجراي توافق بستگي به گزارش آژانس درباره پي ام دي خواهد داشت؟ گفت: آنچه در برنامه زمانبندي پيش بيني کرديم اين است که آژانس تمام اقداماتي که نياز دارد و با ايران توافق کرده انجام دهد و بعد از آن ما شروع کنيم به اقداماتي، از جمله در مورد سانتريفيوژها.
به گفته وزير خارجه تمام ضمانت‌هاي لازم براساس اينکه اين کار براساس روند درست خود پيش برود در نظر گرفته شده است.

شوراي امنيت ظرف 10 سال رسيدگي به موضوع هسته‌اي را خاتمه خواهد داد
رئيس دستگاه ديپلماسي نقض تعهد طرف مقابل نيز خاطرنشان کرد: هر يک از طرفين از تعهدش شانه خالي کند، طرف مقابل بعد از يک سازوکاري که تدوين شده طرفين، مي‌توانند بازگشت پذيري داشته باشند. اميدواريم طرف مقابل به اين واقعيت پي ببرد که تحريم‌هايي که 30 سال آمريکا داشته و 8 سال با شوراي امنيت آن را گسترده‌تر کردند هيچ تاثيري بر مردم ما ندارد.
وي گفت: ما نيازي به اطمينان حاصل کردن از برنامه‌اي که همواره صلح‌آميز است نداريم.
رئيس دستگاه ديپلماسي خاطرنشان کرد: شوراي امنيت ظرف 10 سال بدون هيچ شرطي رسيدگي به موضوع هسته‌اي ايران را خاتمه خواهد داد و پرونده ايران بسته خواهد شد. اقداماتي که زمان دارد بيشتر براساس برنامه‌هاي خود ماست.
ظريف گفت: ايران همواره به همه تعهداتش پايبند بوده و سابقه‌اي پيدا نمي‌کنيد که ايران نقض يک تعهد بين‌المللي کرده باشد. 10 سال که در اين توافق تعيين شده به عنوان زماني که شوراي امنيت بررسي موضوع را خاتمه داده و پرونده را مختومه اعلام مي‌کند زماني است که مي‌تواند قابل توجه باشد.
وي درباره جزييات مذاکرات نيز عنوان کرد: نتيجه مذاکرات در اين ورقه است. حاصل مذاکرات ما همين توافق برجام است که علني است و متن انگليسي آن علني است، اميدوار بوديم همزمان متن فارسي منتشر شود. اينکه يک مقدار تسريع شد به اين خاطر بود که لاوروف مي‌خواست به ازبکستان سفر کند و به همين خاطر در عکس نهايي نبود. مجبور شديم بسياري از کارهاي لجستيکي براي ترجمه و غلط گيري و هماهنگ کردن سندها را بعد از جلسه انجام دهيم.

محدوديت‌هاي تسليحاتي به شکل تحريم نخواهد بود
وزير خارجه کشورمان در خصوص تحريم‌ تسليحاتي نيز گفت: سازوکار جديدي درست مي‌شود محدوديت‌هايي خواهد بود که به شکل تحريم نخواهد بود و اين روند 5 سال طول مي‌کشد و بعد متوقف مي‌شود. اين نه به اين دليل است که ايران به دنبال خريد سلاح است. ما نيازهاي تسليحاتي خود را تامين کرده‌ايم. بودجه نظامي و هزينه‌هاي نظامي ما يک پنجم همسايگانمان است. روندي را طي مي‌کند و در مدتي محدود مي‌شود و بعد هم در پايان 5 سال تمام تحريم‌ها متوقف مي‌شود. وي گفت: نقض قطعنامه شوراي امنيت نقض توافق نيست.

سرعت بازگشت ايران به برنامه هاي قبلي کم نيست
رئيس دستگاه ديپلماسي در خصوص آزاد شدن روند دارايي‌هاي ايران گفت: بعد از اجرايي شدن توافق، تحريم اقتصادي وجود نخواهد داشت و همه دارايي‌هاي ايران آزاد خواهد شد.
وي افزود: 700 ميليون دلاري که طبق توافق ژنو ماهانه آزاد مي‌شد، ظرف دو ماه تا زمان اجراي توافق آزاد خواهد شد.
ظريف در خصوص نقض تعهد غربي‌ها که سؤال خبرنگاري بود گفت: براساس توافقي که صورت گرفته سازوکاري در نظر گرفته شده اگر اين کشورها نقض عهد کنند ايران مي‌تواند به سرعت به برنامه خود بازگردد. سرعت بازگشت ايران به برنامه هاي قبلي خود و کنار گذاشتن تعهدات به هيچ وجه کمتر از سرعتي که طرف مقابل مي توانند بازگردند نخواهد بود.
رئيس دستگاه ديپلماسي ادامه داد: اميدوارم همه همکارانم بيش از آنکه راجع به نقض توافق صحبت کنند به اين توجه کنند که روي اين توافق 22 ماه زحمت کشيده است.
وي گفت: يقين دارم آمريکا و ساير اعضاي 1+5 مي‌دانند که اگر تحريم‌ها مجدداً برقرار شود که به اين سادگي نخواهد بود؛ تحريم‌ها نمي‌توانند هيچ فايده سياسي براي آنها داشته باشند.
ظريف با اشاره به تحريم‌هاي اعمال شده عليه ايران خطاب به طرف غربي گفت: مردم ايران مردم بزرگوار و مقاومي هستند که در مقابل تحريم و فشار مذاکره مي‌کنند و در برابر تکريم نيز با احترام برخورد مي‌کنند.
براساس اين گزارش، ظريف در پاسخ به سوال ديگري در خصوص چرخش مواضعي که در طول مذاکرات انجام مي‌شد و توئيت‌هايي که اين مدت منتشر مي‌کرد نيز گفت: تفاوت‌ها و فراز و نشيب‌هايي در موضع گيري‌ها بود که نياز بود تذکرات لازم داده شود.
وزير خارجه در پاسخ به سؤال ديگري در خصوص اينکه آيا امکان مذاکرات با آمريکايي‌ها در خصوص موضوعات ديگر وجود دارد نيز گفت: آمريکايي‌ها يک فرصت استثنايي دارند که با اقدامات خودشان بي اعتمادي متراکمي که مردم ما از 28 مرداد تا حمايت آمريکا از رژيم صدام را به ياد دارند با حسن اجراي اين توافق کاهش دهند.
وي با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري خاطرنشان کرد: اگر آمريکايي‌ها به درستي عمل کنند اين امکان وجود دارد که ساير موارد را بررسي کنيم و اگر درست عمل نکنند فرصت تاريخي است که از دست مي‌دهند.
ظريف در خصوص ساير موارد نيز گفت: بستگي به اين دارد که مقامات عالي نظام چه چيزهايي را در جهت مصالح کشور تشخيص دهند و ما همه به عنوان مجريان سياست خارجي در اين زمينه هماهنگ کنيم.
سيد عباس عراقچي عضو ارشد تيم مذاکره کننده هسته‌اي نيز گفت: پشت اين 150 صفحه صدها ساعت فشارو جنگ اعصاب و ... است. هيچ جا نمي شود نوشت و گفت صدها ساعتي که شما منتظر بوديد. صدها ساعتي که شما خبرنگاران و عکاسان تلاش کرديد و 150 صفحه محصول همه تلاش‌هاي شما نيز هست. اينبار در مديريت رسانه‌اي خيلي خوب عمل کرديم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن