تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819878836




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران بعد از مذاکرات مرکز تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی می شود


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
توفیق شومان، تحلیلگر ایران بعد از مذاکرات مرکز تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی می شود

تحلیلگر لبنانی:
ایران بعد از مذاکرات مرکز تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی می شود
تحلیلگر سیاسی لبنان تاکید کرد که در مرحله پس از جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای، تهران مرکز ثقل تحولات سیاسی و اقتصادی منطقه‌ای و بین‌المللی خواهد شد و در مدت کوتاهی به ایستگاه اصلی و دائمی سفر مقامات عالی رتبه جهان تبدیل می‌شود.



به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، «توفیق شومان» تحلیلگر سیاسی لبنان در بیروت در خصوص مذاکرات هسته‌ای گروه 1+5 با ایران در وین اظهار داشت: با به نتیجه رسیدن این مذاکرات ایران در برابر چشم جهانیان، قدرت بزرگ و عضو باشگاه هسته‌ای بین‌المللی شمرده می‌شود.
  وی افزود: قطار مذاکرات راهی جز رسیدن به مقصد نهایی ندارد و بازگشت به عقب از زمان آغاز مذاکرات در سال 2013 هرگز مطرح نبوده است.
  شومان تصریح کرد: بر همین مبنا، تهران از زمان آغاز مذاکرات هدف اصلی خود را از این مذاکرات که به رسمیت شناخته شدن برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران از سوی جامعه بین‌المللی و عضویت آن در باشگاه هسته‌ای بین‌المللی است، محقق کرد و آنچه پس از آن صورت گرفته در چارچوب ساماندهی این اعتراف است، با وجود همه مشکلات دشواری که طی قریب به 2 سال اخیر مذاکرات با آن روبرو بوده است.
  تحلیلگر لبنانی گفت: به اعتقاد زیاد، در مرحله پس از مذاکرات و حصول جمع‌بندی هسته‌ای، تهران پایتخت ایران محور حرکت‌های سیاسی و اقتصادی منطقه‌ای و بین‌المللی خواهد شد و بعید نیست که تهران در مدت کوتاهی به ایستگاه اصلی و دائمی سفر مقامات عالی رتبه جهان تبدیل شود به خصوص که خاموش کردن آتش جنگ‌های منطقه نیاز به تلاش بین‌المللی دارد و این تلاش‌ها تنها در صورتی که ایران در آن نقشی رهبری و پیشگامانه ایفا کند، موفقیت‌آمیز خواهد بود.
  وی ادامه داد: کما اینکه اقتصاد رو به رشد ایران و بازار بزرگ داخلی این کشور آرزوی بسیاری از شرکت‌های جهانی برای سرمایه‌گذاری در ایران خواهد بود و بدین شکل می‌توان گفت ایران ببر آسیایی جدیدی خواهد بود که در خط مقدم اقتصاد جهانی قرار خواهد گرفت همان گونه که ببرهای آسیایی در دهه نود قرن گذشته بودند با این تفاوت که ایران به دور از ارتباط با خارجی‌ها به استقلال سیاسی و توسعه اقتصادی و خودکفایی رسیده است.
  چهار ببر آسیایی یا اژدهاهای آسیایی لفظی است که برای اشاره به اقتصادهای بسیار توسعه یافتهٔ اقتصاد هنگ کنگ، اقتصاد کره جنوبی، اقتصاد سنگاپور و اقتصاد تایوان به کار می‌رود. این کشورها و مناطق به دلیل داشتن رشد بالا و صنعتی شدن سریع بین اوایل دهه 1960 و دهه 1990 مشهورند./ فارس   115  



۲۳/۰۴/۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن