تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوش‏گمانى، مايه آسايش قلب و سلامت دين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804444293




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قدرت باعث دوام حکومت‌ها نيست/افکار عمومي صاحب اصلي تمام حکومت هاست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ تير ۱۳۹۴ (۲۰:۱۸ب.ظ)
هاشمي رفسنجاني: قدرت باعث دوام حکومت‌ها نيست/افکار عمومي صاحب اصلي تمام حکومت هاست موج - آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، با انتقاد از کساني که فکر مي‌کنند قدرت باعث دوام حکومت‌هاست، گفت: اين افکار عمومي است که صاحب اصلي تمام حکومت‌ها در همه‌ي جوامع است و تبلور جدي افکار عمومي، رأي و نظر جوانان است.
به گزارش خبرگزاري موج، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني پيش از ظهر امروز در ديدار جمعي از دانشجويان و اعضاي تشکل‌هاي دانشجويي دانشگاه آزاد اسلامي سراسر کشور، فضاي باز و آزاد دانشجويي را با همه‌ي مشاجرات غيرپرخاشگرانه، مفيد دانست و گفت: ذهن دانشجويان مثل آيينه است و با ورودي‌ها و فضاهاي که مي‌بيند، شکل مي‌گيرد.
رئيس هيأت مؤسس و هيأت امناي دانشگاه آزاد اسلامي، دانشجويان را مديران و مسؤولان آينده کشور دانست و گفت: بايد از شرايط حال براي مطالعه، تحقيق، پژوهش و به طور کلي ارتقا سطح علم و دانش تا مرحله‌اي که مجامع بين‌المللي بپذيرند، استفاده کنيدو خود را براي مسؤوليت‌هاي سخت اجتماعي و سياسي آماده سازيد.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، با بيان اينکه دنيا به سمت آزادي و آزادمنشي پيش مي‌رود و افکار‌ انسان‌ها به خاطر پيشرفت سريع و در دسترس بودن ابزارهاي اطلاع‌رساني وسيع و گسترده، باز است، اظهار داشت: در اين شرايط نمي‌توان جلوي افکار را گرفت، چرا که مردم هر لحظه و در هر شرايط مکاني و جغرافيايي با ساده‌ترين وسايل ارتباطي مثل تلفن همراه در جريان آخرين تحولات و اتفاقات پيرامون خود و دنيا قرار مي‌گيرند.
او با اشاره به اصل مهم «الْانْسانُ حَريصٌ عَلى‏ ما مُنعَ »، حريص شدن افراد را نتيجه جلوگيري آنان از دستيابي به اطلاعات روز دانست و افزود: انسان همواره نسبت به چيزي که از آن منع مي‌شود، حرص مي‌ورزد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، دوره‌ي دانشجويي را دوره تحقيق و پژوهش خواند و با تأکيد بر اهميت ارتقا سطح کيفي دانش در جوانان گفت: بايد دانش خود را تا جايي بالا ببريد که جهان به شما احترام بگذارد .
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با اشاره به ديدار ديروز دانشجويان با مقام معظم رهبري و تأکيد ايشان بر موضوع ناسازگاري آرمان خواهي با محافظه کاري و اينکه آرمان‌خواهي با واقع بيني سازکار است، گفت: در واقع کسي که آرماني دارد، اگر ببيند شرايط با آرمان‌هايش مي‌سازد کمک مي‌کند و اگر مخالفت ببيند، به مبارزه مي‌پردازد.
رئيس هيأت مؤسس و هيأت امناي دانشگاه آزاد اسلامي، اهميت اين سخن رهبري را هم‌پايه حق‌الناس بودن رأي مردم در انتخابات توصيف کرد و گفت: بايد مراکز علمي و دانشگاهي و رسانه‌اي کشور بر روي اين فراز از سخنان ايشان تحقيق و تدبّر بيشتري نموده و آن را براي جامعه تبيين کنند.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با تأکيد مجدد بر نقش و حضور مردم در مبارزه، پيروزي، تثبيت و تداوم انقلاب گفت: وقتي مردم با اراده جمعي تصميم به حضور در خيابان‌ها گرفتند، آنقدر استقامت ورزيدند تا رژيم طاغوت را سرنگون کردند و قفل زندان‌ها را شکستند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تأکيد بر اينکه اگر تصميمات جامعه‌ را صادقانه به مردم واگذار کنيم، مردم خوب انتخاب مي‌کنند، گفت: قاطبه‌ي مردم که از خانواده‌هاي شما جوانان و دانشجويان تشکيل مي‌شوند، آگاه شده‌اند و جوانان باسواد و آگاه در خانواده‌ها و فاميل مؤثرند.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، با انتقاد از کساني که فکر مي‌کنند قدرت باعث دوام حکومت‌هاست، گفت: اين افکار عمومي است که صاحب اصلي تمام حکومت‌ها در همه‌ي جوامع است و تبلور جدي افکار عمومي، رأي و نظر جوانان است.
رئيس هيأت مؤسس و هيأت امناي دانشگاه آزاد اسلامي در بخش ديگري از سخنان خويش با اشاره به اهميت و جايگاه انسان در کارگاه آفرينش، سوره والعصر و قسم خداوندي در آغاز سوره را بسيار قابل تأمل و توجه خواند و گفت: خداوند به عصر و زمان قسم مي‌خورد و صحبت از خسارتي مي‌کند که انسان دچار آن است، اما در ادامه «الا الذين آمنوا و عملوا الصالحات» آن را استثناء مي‌کند.
رئيس هيأت مؤسس و هيأت امناي دانشگاه آزاد اسلامي با بيان مصاديقي از رذيلت‌هاي اخلاقي که باعث سقوط انسان مي‌شود، حديث معروف «ان الحياه عقيده و جهاد» را تابلوي همه‌ي انسان‌هاي آزاده دانست و گفت: هرگونه تلاش در راه عقايد صبر و اجر جهاد را دارد و وقتي به «تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر» مي‌رسيم بايد به اين نکته توجه کنيم که همه‌ي تلاش‌ها بايد براي حق و رسيدن به حقيقت باشد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان انواع صبر که متوجه انسان‌ها در زندگي مي‌شود، گفت: گاهي انسان سخني بر حق در ذهن دارد، اما مي‌داند که اگر بگويد با توجه به شرايط جامعه مردم ضرر مي‌کنند، پس صبر مي‌کند. در مقابل اگر ببيند به نفع جامعه است بايد حق را بگويد گرچه براي خودش باعث ضرر شود.
وي در بخش ديگري از سخنان خويش با اشاره به مطالبات تشکل‌هاي دانشجويي و بيان آنها از سوي دانشجويان حاضر در جلسه، گفت: با توجه به افکار مختلف و متنوع سياسي، بايد زمينه‌ي فعاليت همه‌ي تشکل‌ها در محدوده‌ي قانون فراهم باشد.
رئيس هيأت مؤسس و هيأت امناي دانشگاه آزاد اسلامي، اختلاف سليقه را خوب و گاهي کارساز دانست، اما تنازع را نهي قرآني خواند و گفت: دشمني در برخورد با صاحبان انديشه آن هم در قالب تشکل‌هاي دانشجويي شايسته نيست، چون فعاليت‌هاي امروز شما تمرين کار سياسي در زمان تحصيل براي مديريت آينده کشور است.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: اگر مي‌خواهيم افکار دانشجويان خوب باشد، نبايد محيط دانشگاه را آلوده به اختلافات خارج از اخلاقيات اسلامي و انساني کنيم.
وي آيه « فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ » بسيار معنادار توصيف کرد و گفت: دانشجو بايد به همه فرصت گفتن حرف‌هايش را بدهد و همه را بشنود، آنگاه بهترين‌ها را انتخاب کند.
رئيس هيأت مؤسس و هيأت امناي دانشگاه آزاد اسلامي در پاسخ به انتقاداتي که نسبت به بعضي از عملکردهاي دبيرخانه تشکل‌هاي دانشجويي انجام ‌شد، گفت: مطمئن باشيد با نظارتي که وظيفه هيأت مؤسس است، رسيدگي خواهيم کرد تا کسي از دانشگاه آزاد که متعلق به همه‌ي مردم است، استفاده شخصي و ابزاري نکند.
وي در بخش ديگري از سخنان خويش با تأکيد بر 5 تا 6 ميليون فارغ التحصيل دانشگاه آزاد اسلامي به شرکت‌هاي دانش بنيان اشاره کرد و گفت: براي تجاري‌ سازي اختراعات دانشجويان و دانشگاه‌ها بايد برنامه‌ريزي کنيم تا آينده جامعه براي اجراي سياست‌هاي چشم‌انداز که محور آن دانش است، فراهم شود.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تشريح شرايط کشور در زمان تأسيس دانشگاه آزاد اسلامي به خصوص تعداد دانشجويان کشور به نقش دانشگاه آزاد در شکستن صف کنکور اشاره کرد و گفت: از مرحله‌ي کمي به مرحله کيفي رسيده‌ايم که بايد آن را در سراسر کشور گسترش دهيم.
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني تأسيس پژوهشگاه آزاد اسلامي را از ديگر برنامه‌هاي دانشگاه آزاد اسلامي دانست و گفت: بايد از حدود 7500 آزمايشگاه در سراسر کشور به عنوان يک شبکه‌ي سراسري استفاده کنيم.
رئيس هيأت مؤسس و هيأت امناي دانشگاه آزاد اسلامي، مراکز رشد را يکي ديگر از برنامه‌هاي دانشگاه آزاد اسلامي براي ميدان دادن به دانشجويان جوان در جهت تجاري‌سازي طرح‌ها و اختراعات دانست و گفت: با قراردادي که با بانک‌ها بسته شد، آنان نيز در خدمت تقويت روحيه دانش و صنعت قرار مي‌گيرد.
وي با يادآوري نقش امام براي تأسيس و تقويت دانشگاه آزاد اسلامي گفت: امروز که اين سرمايه در کشور به دست آمده است، مالک اصلي آن خداوند و ذي نفع آن بندگان خدا، مردم و شما دانشجويان جوان هستيد که مي‌خواهيد علمتان را در اختيار آينده‌ي کشور بگذاريد.
در آغاز اين ديدار، دکتر علي قدمياري مديرکل تشکل‌هاي سياسي اسلامي دانشگاه آزاد اسلامي به بيان شرح مختصري از فعاليت‌هاي تشکل‌ها در سراسر واحدهاي دانشگاه آزاد پرداخت.
همچنين آقايان غلامي، عبدي، بيات، اشرفي، شريفي و خانم ندا محمدي عضو تشکل‌هاي سياسي اسلامي دانشگاه آزاد اسلامي ضمن بيان ديدگاه‌ها و نظرات خويش به ارائه درخواست‌ها و مطالبات خود از جمله عدم فيلترشدن نشريات دانشجويي، حضور بيشتر خانم‌ها در مديريت‌ها واحدها و مراکز دانشگاهي و سفر آيت‌‌الله هاشمي رفسنجاني به شهرها پرداختند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن