تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در حقيقت خداوند جهاد را واجب گردانيد و آن را بزرگداشت و مايه پيروزى و ياور خود قرارش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

صندوق تضمین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803358387




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقاد به حکم اختلاس کنندگان/فساد اقتصادي، مانند موريانه کشور را از درون نابود مي‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ تير ۱۳۹۴ (۱۲:۳۹ب.ظ)
عضو کميسيون قضايي و حقوقي مجلس: انتقاد به حکم اختلاس کنندگان/فساد اقتصادي، مانند موريانه کشور را از درون نابود مي‌کند موج - عضو کميسيون قضايي و حقوقي مجلس با تاکيد بر ضرورت افزايش مجازات اختلاس کنندگان، گفت: قانونگذران درتعيين مجازات اختلاس کنندگان ضعيف عمل کردند.
به گزارش خبرگزاري موج،، ابوالفضل ابوترابي درنشست علني امروز يکشنبه (21 تير) مجلس شوراي اسلامي درنطق ميان دستور، گفت: فساد اقتصادي، عين موريانه کشور را از درون نابود مي‌کند و اعتماد عمومي مسئولان که بهترين سرمايه انقلاب است را تحت تأثير قرار داده؛ امروزه اختلاس‌هاي بزرگ عليرغم تاکيد فراوان مقام معظم رهبري به لحاظ کم کاري مجلس و دولت و قوه قضاييه يکي از بلاهاي بزرگ حکومت شده است.
نماينده مردم نجف آباد، تيران و کرون درمجلس شوراي اسلامي، افزود: مردم کشورما مقابل جنگ مي‌ايستند، در مقابل تحريم مقاومت مي‌کنند ولي وقتي مي‌بينند معاون اول سابق رياست‌جمهوري اختلاس مي‌کند و به نقل از قول وزير ارشاد، مهدي هاشمي در پرونده کرسنت حدود 14 ميليارد دلار تا اين لحظه به کشور زيان وارد مي‌کند يا رياست يکي از بانک‌هاي کشور فراري است و بعد هم مجازات قابل توجهي براي آنان در نظرگرفته نمي‌شود، اعتمادشان به همه مسئولان سلب مي‌شود.
وي افزود: مسئولان امانت دار بيت المال هستند، امانت‌دار خون شهدا هستند و اگر با اختلاس دربيت المال خيانت کردند، بايد نسبت به ساير مردم شديدتر مجازات شوند نه اينکه حدود 14 ميليارد دلاربه کشور زيان مالي بزنند و بعد محکوم به 10 سال حبس شوند، چنين مجرمي را حتي اگر 10 بار هم اعدام کنند بازهم کم است، يا براي رحيمي اگر حکم اعدام هم مي‌دانند باز کم بود؛ ما قانونگذران درتعيين مجازات اختلاس کنندگان ضعيف عمل کرديم، چگونه اين همه اعدامي درخصوص مبارزه با مواد مخدر داريم؛ از اين رو براي افرادي که‌ام الفساد نيز هستند بايد مجازات اختلاس کننده را افزايش دهيم.
اين نماينده مردم در مجلس نهم درخصوص حوزه انتخابيه خود، تصريح کرد: در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي دو مورد تجربه اي که درشهرهاي نجف آباد و تيران با کمک مسئولان و مردم درحال انجام است را بيان مي‌کنم، در زمان حاضر که کشور از لحاظ کمبود منابع مالي رنج مي‌برد، پروژه عظيم فاضلاب شهر نجف آباد که 300 ميليارد تومان بودجه نياز دارد و شهر تيران را که با کمک مردم به صورت سهام پروژه درحال انجام هستيم.
ابوترابي ادامه داد: به اين صورت که در اين طرح کل مردم شهرستان نجف آباد با جمعيتي حدود 250 هزارنفر سهام دار پروژه فاضلاب مي‌شوند و با پرداخت قسطي پول امروز شاهد اجرايي شدن 180 کيلومتر شبکه فاضلاب نجف آباد دريک سال هستيم، حال در 17 سال قبل از شبکه فاضلاب نجف آباد که با بودجه دولتي انجام شده بود، فقط 25 کيلومترانجام شد که اگر قراربود بودجه دولتي به شکل 17 سال قبل به طرح فاضلاب شهر نجف آباد داده شود، حداقل 100 سال ديگر طول مي‌کشيد، حال اميد است با طرح سهام پروژه ابتکاري که مردم نيز منفعت سهام دار شدن پروژه و افزايش منزل به لحاظ خريد امتياز فاضلاب آن هم به صورت قرض الحسنه و جدي دريک کار جمعي مشارکت پيدا مي‌کنند، انجام مي‌شود.
وي گفت: بعضي از نمايندگان مجلس را مي‌ديدم که از اول دوره مجلس دنبال منابع دولتي براي پروژه فاضلاب شهرشان بودند که به لحاظ نبود منابع مالي نتوانستند يک متر هم شبکه فاضلاب را توسعه دهند، حال ما به لطف خدا و مشارکت مردم حدود 2 هزار انشعاب فاضلاب در يکسال گذشته واگذار کرديم، 100 کيلومتر لوله خريداري کرده و حدود 180 کيلومتر هم پيمانکار در درحال انجام شبکه گذاري فاضلاب است.
وي درخصوص طرح دوم اقتصاد مقاومتي، افزود: اين طرح مربوط به ايجاد يک شهرک صنعتي در منطقه محروم کرون است، در 5 سال گذشته دو بار اين شهرک کلنگ زني شد و به لحاظ نبود بودجه هيچ اقدامي در زمين نشده بود، لذا اقدام به تأسيس شرکتي که سهام دار آن ساير شهرک‌هاي حوزه انتخابيه هستند ثبت و با پيگيري بخش خصوصي در حال ساخت شهرک صنعتي مي‌باشيم که پيش بيني مي‌شود بالغ بر 70 ميليارد تومان هزينه ساخت و زيرساخت‌ها و انتقال امتيازها و زيرگذر دربرداشته باشد که با حفظ منافع بخش خصوصي ايجاد اشتغال خوبي درآينده دراين منطقه محروم مي‌شود.
عضو کميسيون قضايي و حقوقي مجلس با اشاره به طرح سوم اقتصاد مقاوتي، تصريح کرد: بدون اينکه يک ريال رديف بودجه براي ساخت دفترنماينده داشته باشم، با کمک مردم و مسئولان تا اين لحظه حدود 500 متر از دفتر در شهر نجف آباد ساخته شده است، اما بايد به طور قاطع بگويم که عليرغم عنايات مقام معظم رهبري به شهرستان نجف آباد اما مشکلات بسياري دراين شهرستان وجود دارد، اما مردم مي‌پرسند آيا دولت نمي‌خواهد در اين شهرستان اقدام بزرگي انجام دهد و بنده حرفي براي گفتن ندارم. همچنين به استاندار تذکر مي‌دهم به لحاظ اينکه شهرستان نجف آباد فرمانداري ويژه گرفته امسال بايد بودجه اين شهرستان مساوي با بودجه ساير شهرهاي اصفهان شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن