تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820110987




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدارس برای جلوگیری از افزایش تراکم در کلاس درس، مرزبندی می‌شوند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: میرشاهولد: مدارس برای جلوگیری از افزایش تراکم در کلاس درس، مرزبندی می‌شوند خبرگزاری پانا: مدیرکل پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه مرزبندی مدارس برای جلوگیری از افزایش تراکم دانش‌آموزان در کلاس درس است، گفت: عمده شکایات والدین در فصل ثبت‌نام مربوط به دریافت پول توسط مدارس دولتی، ثبت‌نام خارج از محدوده و تخلف در برگزاری کلاس‌‌های فوق برنامه است.
۱۳۹۴ شنبه ۲۰ تير ساعت 14:14

خبرگزاری پانا+

به گزارش پانا - شهر تهران، سید رحیم میرشاهولد با اشاره به مشکلات برخی از والدین در ثبت‌نام فرزندانشان به دلیل وجود مرزبندی اظهار کرد:‌ مدارس را به هر نحوی که مرزبندی کنیم باز هم حالتی وجود خواهد داشت که افرادی خارج از محدوده قرار بگیرند. برای مرزبندی مدارس، یک خیابان را حد وسط قرار می‌دهیم که یک طرف خیابان در یک محدوده و طرف دیگر در محدوده‌ای دیگر قرار می‌گیرد. وی با تاکید بر اینکه مرزبندی مدارس برای جلوگیری از افزایش تراکم دانش‌آموزان در کلاس درس است، اضافه کرد: محدوده‌بندی مدارس برای رفاه حال مردم و جلوگیری از ازدحام و تراکم بیش از حد دانش‌آموز در یک مدرسه است و با توجه به دسترسی سریع مسیرها برای تردد دانش‌آموزان لحاظ شده است با این وجود در موارد نادر در صورت وجود مشکل جدی برای برخی از خانواد‌ه‌ها و دانش‌آموزان و در صورت وجود ظرفیت خالی در مدرسه مورد نظر خانواده،‌ مراتب توسط ستادهای ثبت‌نام بررسی و تصمیم لازم اتخاذ می‌شود.
 
میرشاهولد با بیان اینکه اگر ظرفیت مدرسه تکمیل شده باشد نمی‌توان تراکم دانش‌آموزان را در کلاس درس افزایش داد، عنوان کرد: خانواده‌ها باید در مدرسه‌ای که در محدوده زندگیشان قرار دارد، اقدام به ثبت نام کنند.
 
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش با بیان اینکه ادارات آموزش و پرورش وظیفه حل مشکلات خانواده‌ها در بحث ثبت نام را بر عهده دارند، گفت: برای حل این مشکلات نهایت تلاش به عمل خواهد آمد تا در مدارسی که در محدوده مرزبندی‌ها قرار دارند، خانواده‌ها به راحتی بتوانند نسبت به ثبت‌نام فرزندشان اقدام کنند.
 
میرشاهولد با تاکید بر اینکه تیم‌های نظارتی به شکل معمول به وظیفه خود در بحث نظارت بر ثبت‌نام دانش‌آموزان عمل می‌کنند، افزود: تیم‌های نظارتی هر کجا تخلفی مشاهده کنند با آن برخورد می‌کنند و مسئولیت ستادهای ثبت‌نام نیز ایجاد آرامش برای مردم در بحث ثبت‌نام و انجام راهنمایی‌، تبیین و توجیه برنامه‌های منطقه است.
 
تخلفات ثبت نام را به ستادهای ثبت نام منعکس کنید
 
وی با اشاره به اینکه خانواده‌ها اگر با تخلفاتی در بحث ثبت‌نام مواجه شدند آن را به ستادهای ثبت‌نام منعکس کنند،‌ بیان کرد:‌ ظرف مدت 72 ساعت به این شکایات رسیدگی می‌‌شود. در حقیقت تلاش ما این است تا ثبت‌نام برای خانواده‌ها به ساده‌ترین شکل ممکن انجام شود.
 
وی گفت: خانواده‌ها اگر با تخلفاتی در بحث ثبت‌نام مواجه شدند آن را به ستادهای ثبت‌نام منعکس کنند. ظرف مدت 72 ساعت به این شکایات رسیدگی می‌کنند در حقیقت تلاش ما این است تا ثبت‌نام برای خانواده‌ها به ساده‌ترین شکل ممکن انجام شود.
 
میرشاهولد درباره نظارت بر عملکرد مدارس در فصل ثبت نام دانش‌آموزان یاد‌آور شد: همزمان با آغاز ثبت نام دانش آموزان نظارت بر مدارس در دستور کار قرار گرفته است و در تمام استان‌ها بازرسان به منظور بازرسی از فعالیت مدارس در فصل ثبت نام و رسیدگی به شکایات مردمی فعال شده‌اند.
 
به گفته وی، آموزش و پرورش درصدد است تا روند ثبت نام دانش آموزان بدون مشکل پیش برود لذا مدیران مدارس موظفند طبق دستورالعمل ابلاغی عمل کنند و با مدیرانی که تخلف احتمالی از جمله دریافت وجه نقد اجباری داشته باشند، برخورد می‌کند.
 
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش ادامه داد: دستورالعمل طرح تکریم ارباب رجوع به منظور ایجاد هماهنگی در امر رسیدگی و پاسخگویی به شکایات و با هدف شفاف کردن نحوه انجام امور و ایجاد وحدت رویه صادر شده است.
 
اجرای طرح تکریم ارباب رجوع/رسیدگی به شکایات کمتر از 72 ساعت
 
میرشاهولد توضیح داد:‌ با اجرای طرح تکریم ارباب رجوع، مکاتبات و مراجعات مکرر مردمی کاهش پیدا می‌کند. خانواده‌‌ها با مراجعه به مدارس در صورت مشاهده تخلف، شکایات خود را به ستادهای ثبت‌نام اعلام کنند که ظرف مدت کمتر از 72 ساعت به آن رسیدگی می‌شود.
 
وی تصریح کرد: مراجعه کنندگان به مدارس شهر تهران در صورت سوال یا طرح شکایت نسبت به ثبت نام فرزندان خود می‌توانند با اداره ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات شهر شهر تهران با شماره 88964006 تماس بگیرند.
 
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش با اشاره به ابلاغ دستورالعمل رسیدگی به شکایات بیان کرد:‌ ابلاغ این دستورالعمل می‌تواند به شکایت‌های سطح کشور در خصوص آموزش و پرورش سامان دهد تا فرهنگیان و خانواده‌ دانش‌آموزان بدانند که چگونه باید شکایت کنند و مراحل اداری شکایت چیست و تا رسیدن به نتیجه نهایی چه اقداماتی را بایدانجام دهند.
 
میرشاهولد با اشاره به طراحی سامانه پاسخگویی به شکایات اضافه کرد: این سامانه در راستای توسعه دولت الکترونیک ایجاد شده که در این سامانه شکایات دانش‌آموز، خانواده دانش‌آموزان و فرهنگیان ثبت می‌شود. عمده شکایات والدین درخصوص ثبت‌نام در مدارس به ویژه ثبت نام خارج از محدوده،‌دریافت پول توسط مدارس دولتی و تخلف در برگزاری کلاس‌‌های فوق برنامه است.
 














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن