تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):جز به یکى از سه نفر حاجت مبر: به دیندار، یا صاحب مروت، یا کسى که...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820353515




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفیر ایران: پیام روز جهانی قدس، آزادسازی کامل سرزمین فلسطین است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مراسم روز جهانی قدس در لبنان سفیر ایران: پیام روز جهانی قدس، آزادسازی کامل سرزمین فلسطین است بیروت - ایرنا- محمد فتحعلی سفیر جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه« پیام روز جهانی قدس آزادسازی کامل خاک فلسطین از اشغال صهیونیست ها است»، گفت:جمهوری اسلامی ایران در سایه رهبری حکیمانه حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری و تلاش های دولت دکتر حسن روحانی رییس جمهوری در کنار ملت، مقاومت و نیروهای مجاهد فلسطین ایستاده است.


به گزارش ایرنا ، سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان پنجشنبه شب مراسمی را به مناسبت روز جهانی قدس در بیروت همزمان با مراسم افطاری شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان برگزار کرد.
در این مراسم نماینده رییس مجلس، شماری از وزیران و نمایندگان مجلس، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله، شخصیت های سیاسی ، مذهبی ، رسانه ای ، نظامی، فرهنگی، دیپلماتیک، نمایندگان جامعه مدنی لبنان و گروه های فلسطینی مقیم لبنان از جمله اسامه حمدان از اعضای ارشد جنبش حماس شرکت کردند.
فتحعلی در این مراسم تاکید کرد: اسراییل یک غده سرطانی است که هیچ جایگاهی در بین ملت های جهان اسلام ندارد و هرگونه تلاش برای اعتراف به موجودیت آن و عادی سازی روابط با آن خیانتی به ملت و شهدای فلسطین است.
وی خاطرنشان کرد: روز جهانی قدس تاکیدی است بر اینکه ملت مجاهد و مقاوم فلسطین حق دارد با توسل به همه راه ها و وسایل ممکن برای آزادسازی کامل سرزمین اشغال شده خود و پاکسازی آن از لوث وجود اشغالگران صهیونیست اقدام کند.
سفیر ایران تصریح کرد: در روزجهانی قدس تاکید می کنیم که تنها گزینه رهایی امت اسلامی در وحدت آن، چنگ زدن به ریسمان الهی و اجماع بر حق خود در قضیه فلسطین است.
فتحعلی اظهارداشت که همزمان با روز جهانی قدس بر اهمیت وحدت همه نیروهای مقاومت و جهاد ضد دشمن صهیونیستی تاکید می کنیم و آن را راه دستیابی به آزادی و حمایت از مقدسات فلسطین می دانیم.
وی تاکید کرد: مقاومت تنها راه پیروزی است و نتیجه آن را در شکست های دشمن صهیونیستی در لبنان و غزه دیده ایم وبا اذن الهی شاهد پیروزی همه جانبه و بازگشت قدس به ملت عزیز فلسطین و امت اسلامی خواهیم بود.
سفیر ایران در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اهمیت روز جهانی قدس و دوراندیشی حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) گفت: حضرت امام راحل تاکید داشتند که قدس یک مسئله شخصی و یا خاص یک کشور نیست بلکه مسئله همه مسلمانان ، موحدان و مومنان جهان و روز جهانی قدس روز حیات اسلام و رویارویی مستضعفان با مستکبران است.
فتحعلی هشدار داد که دشمن صهیونیستی همچنان سیاست دگرگون کردن حقایق تاریخی ، جعل تاریخ ، عادی سازی اشغال و تجاوز را دنبال می کند و در صدد است تا با گسترش درگیری ها و اختلافات بین کشورهای منطقه و ملت های اسلامی نگاه ها را از قضیه اصلی جهان اسلام و عرب یعنی فلسطین دور کند.
وی افزود: دشمن صهیونیستی برای تغییر بافت فرهنگی وجمعیتی قدس شریف،ساخت شهرک های جدید صهیونیست نشین ، سیطره بیشتر بر خاک فلسطین و لغو کامل حق بازگشت فلسطینی ها به سرزمینشان همواره در حال توطئه چینی است.
سفیر ایران همچنین از ادامه اشغال سرزمین فلسطین و محاصره ظالمانه نوار غزه توسط دشمن صهیونیستی در سایه سکوت و کوتاهی جامعه جهانی به شدت انتقاد کرد و اظهارداشت که دشمن صهیونیستی با تصویب قانون « اعتراف به اسراییل به عنوان یک کشور یهودی» مرتکب نقض آشکار حقوق بشر شده است.
فتحعلی با اشاره به جنایات روز افزون و ضد انسانی دشمن صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین مانند سیاست های نژادپرستانه ، نسل کشی ، اقدامات تروریستی و محاصره ظالمانه تاکید کرد که امروز مقاومت تنها راه مبارزه با دشمن صهیونیستی است.
براساس این گزارش، ابو احمد فواد دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین هم به نمایندگی از فلسطینی ها در این مراسم از حمایت های مستمر و همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از ملت و مقاومت فلسطین در رویارویی با دشمن صهیونیستی قدردانی کرد.
وی گفت که حضرت امام خمینی(ره) با اعلام روز جهانی قدس، فلسطین و قدس را در تاریخ زنده نگه داشتند و آن را در راس اولویت های جهان اسلام و عرب قرار دادند.
ابو احمد فواد تاکید کرد که امروز انتظار می رود کشورهای اسلامی و عربی در صفی واحد همه امکانات و توان خود را یکپارچه کرده و برای حمایت از فلسطین و قدس وارد میدان شوند.
دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین، حمایت از ملت ومقاومت فلسطین در رویارویی با دشمن صهیونیستی و آزادسازی سرزمین فلسطین را یک وظیفه ملی ، عربی و اسلامی دانست.
خاورم ** 1324



19/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن