تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دورترین مردم ار خداوند عزّو جل در روز قیامت سرکشانِ متکبّر هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804785607




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سناریو چینی آمریکا برای ارسال سلاح به بحرین


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
بحرین سناریو چینی آمریکا برای ارسال سلاح به بحرین

نیویورک تایمز؛
سناریو چینی آمریکا برای ارسال سلاح به بحرین
پایان دادن به تعلیق کمک های نظامی در نظر گرفته شده نوعی شوء استفاده از نفوذ آمریکا در برابر تغییرات مثبت و ایجابی بر حقوق بشر در بحرین است.



به گزارش سرویس بین الملل جام نیوز، پایگاه خبری "الخلیج الجدید" به نقل از روزنامه "نیویورک تایمز" در مقاله ای به اوضاع بحرین و حقوق بشر و آزادی بیان در این کشور پرداخت و نوشت: «واشنگتن طرفداران دموکراسی و حقوق بشر در بحرین را با شکست مواجه کرده است.»
بنابر این گزارش، روزنامه نیویورک تایمز آمریکایی می نویسد: «ایالات متحده هفته پیش تصمیم گرفت که کمک های امنیتی خود به بحرین را از سر گیرد و ممنوعیت 4 ساله فروش اسلحه به بحرین را پایان دهد.» 
این روزنامه آمریکایی افزود: « وزارت امور خارجه آمریکا ادعا کرد که بحرین در زمینه اصلاح حقوق بشر پیشرفت های چشم گیری داشته است، این سخنان وزارت خارجه آمریکا در حال گفته شده است که وضعیت حقوق بشر در این کشور در وضعیت نابسامانی قرار گرفته است.»
نیویورک تایمز نوشت: «وزارت امور خارجه آمریکا در گزارشی 49 صفحه ای در زمینه حقوق بشر در بحرین در سال 2014 جزئیاتی پیرامون دستگیری، شکنجه، شلوغی زندان ها، نقض آزادی بیان و غیره ارائه نمود. با این حال آمریکا تصمیم دارد با ارسال خودروهای زرهی، وسایل نقلیه ضد مین، ماشین های نظامی هاموی آمریکایی، موشک های BG M -71، اسلحه و مهمات متناقض با قوانین حقوق بشر در اقدامی کوته بینانه که عواقب فاجعه باری به همراه خواهد داشت کمک های امنیتی خود به بحرین را از سر گیرد.»
نیویورک تایمز افزود: «شاهزاده اردنی "زید بن رعد الحسین"  کمیساریای عالی حقوق بشر شکنجه فعالان حقوق بشر در بحرین را مورد انتقاد قرار داد و خواستار تحقیقات فوری در رابطه با شکنجه در زندان های بحرین و آزاد کردن فعالان حقوق بشر از این زندان ها، شد.»
این روزنامه نوشت: «اگر شاهزاده "زید" یک بحرینی بود الان مانند "نبیل رجب" به اتهام "توهین به نظام" دستگیر شده بود.»
نیویورک تایمز گفت: «هنگامی که آمریکا چند هفته پیش درباره پرونده جنایی بحرین که مربوط به تعبیر سیاسی و تجمعات است  ابراز نگرانی کرد و حکومت بحرین در پاسخ به آمریکا این ادعاها را بی دلیل و بی اساس خواند. با این موضع بحرین هم پیمان خود یعنی آمریکا را به تمسخر گرفت، حال ایالات متحده باید چگونه در برابر موضع تمسخر آمیز بحرین پاسخ دهد؟ آیا پاسخ و همراهی آمریکا با کمک های نظامی صورت خواهد گرفت؟»
نیویورک تایمز درباره هدف آمریکا از کمک های نظامی و امنیتی به بحرین و حکام خلیج [فارس] می نویسد: «می توان تفسیر این کمک ها را در داده های نهفته جغرافیای سیاسی منطقه یافت. حکام عرب خلیج [فارس] با نزدیک شدن موعد توافق هسته ای بین ایران و ایالات متحده در حالت آماده باش و هوشیاری بالایی به سر می برند و خواستار حفظ موقعیت خود با همپیمانان غربی و نفوذ خود در منطقه هستند، مچنین ظهور دولت خلافت در منطقه باعث شده است که کشورهای عربی احساس ناامنیتی در منطقه کنند و به همین خاطر است که ایالات متحده تصمیم دارد به کشورهای عربی پشتیبانی نظامیارائه دهد. لازم به ذکر است که از سرگیری کمک های تسلیحاتی آمریکا فقط مختص به بحرین نیست بلکه این کمک های نظامی و امنیتی به عربستان سعودی که اهمیت بسیار بالایی برای آمریکا دارد ارائه خواهد بود.»
نیویورک تایمز این اقدام آمریکا نسبت به بحرین را اقدامی غیر اخلاقی توصیف کرد و نوشت: «پایان دادن به تعلیق کمک های نظامی در نظر گرفته شدن نوعی سوء استفاده از نفوذ آمریکا در برابر تغییرات مثبت و ایجابی بر حقوق بشر در بحرین و خلیج [فارس] از سال 2011 است. و برخی ها نیز این اقدام آمریکا را برای برای بحرینی های تشنه به دموکراسی را نوعی عقب نشینی توصیف کردند.»  


513  



۱۸/۰۴/۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن