تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 10 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه قرآن ظاهرش زيباست و باطنش عميق، عجايبش پايان ندارد، اسرار نهفته آن پايان نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1808976540




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا دنيا چشم بر جنايات دولت ياغي سعودي بسته است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ تير ۱۳۹۴ (۱۳:۲۶ب.ظ)
آيت الله مکارم شيرازي: چرا دنيا چشم بر جنايات دولت ياغي سعودي بسته است موج - آيت الله مکارم شيرازي گفت: چند ماه است که دولت ياغي آل سعود بمب بر سر مردم بي دفاع مي‌ريزد، دنيا هم خاموش است، خفقان گرفته‌اند، کجا رفتند حاميان حقوق بشر، کجا رفتند آن‌هايي که به اصطلاح دنبال عدالت مي‌چرخند، سازمان ملل و شوراي امنيت کجا رفتند.
به گزارش خبر گزاري موج از قم، آيت الله مکارم شيرازي مسائل مهمي را درباره لزوم ساده زيستي مسوولان، تجمل گرايي در امر ازدواج جوانان، جامعيت دين مبين اسلام و جناياتي که دولت ياغي و سرکش سعودي در يمن مرتکب مي شود، بيان و از اين که دنيا چشم و گوش خود را به روي اين جنايات بسته است، ابراز تاسف کرد.
وي گفت: تعيين مقدرات در شب قدر مانند تعيين فرمانداران، استانداران و معاونان آن‌ها توسط رئيس يک دولت است که با توجه به سابقه و کارنامه پيشين اين افراد تعيين مي‌شوند و در انجام اعمال خود آزاد هستند.
آيت الله مکارم شيرازي افزود: مقدرات مردم نيز با توجه به لياقت‌ها و شايستگي‌هاي شان و توبه‌هاي انجام شده در شب قدر و تصميمات آينده انجام مي‌شود ليکن مردم در زندگي خود و مسيري که طي مي‌کنند تا به فضايل و مراتب جديد دست پيدا کنند آزاد هستند؛ بنابراين شب قدر را مي‌توان شب بالا بردن لياقت‌ها و ظرفيت خود دانست؛ يکي از رموز احيا دست و پا کردن مقدرات خوب است.
وي منزلت شب قدر را به دليل نزول قرآن يعني بهترين نعمت نازل شده بر انسان دانست و گفت: به دليل نزول قرآن به صورت يک جا بر انسان شب قدر ارزشي بيش از هشتاد و چند سال دارد.
آيت الله مکارم شيرازي به وصاياي امام (ع) در روزهاي واپسين حيات شان اشاره کرده و افزود: در شب نوزدهم ماه رمضان به مساله توحيد اشاره کرديم و امشب به وصيت دوم امام اول شيعيان که ضايع نکردن سنت پيامبر(ص) است مي پردازيم.
وي در ادامه تصريح کرد: قانون گذاران ما بايد بدانند که ما در استخراج قوانين از اسلام و سنت پيامبر (ص) خلأ نداريم؛ نبايد در وضع قوانين دست به دامن غرب شده و از آن ها براي تصويب قوانين کمک بگيريم؛ دين اسلام و سنت پيامبر(ص) از توحيد که بالاترين اصل اسلامي است تا سنگ ميان جاده و پوست ميوه سر راه مردم قوانين خود را دارد.
آيت الله مکارم شيرازي افزود: طبق حديث نبوي در حجه الوداع پيامبر(ص) به هر چيزي که باعث نزديک شدن مسلمانان به بهشت بوده است راهنمايي کرده‌اند و از هر چيز که ما را از دنيا دور مي‌کند نهي کرده‌اند؛ تکرار مي‌کنم که تمام قانون نويسان ما آگاه باشند که همه چيز در اسلام آمده است و خلأيي در تدوين قوانين وجود ندارد؛ مسائل مستحدثه زيادي که سابقا وجود نداشته نيز قابل کشف از متون اسلامي است و در هيچ موردي دچار خلأ قانوني نخواهيم شد.
وي ضايع کردن سنت پيامبر(ص) را در موارد مختلف مشهود دانسته و گفت: سخت گرفتن ازدواج و اهميت به مقدار مهريه و جهيزيه از مواردي است که در راستاي ضايع کردن سنت پيامبر(ص) است؛ فردي که مهريه دختر خود را 1500 سکه بهار آزادي گذاشته است ده برابر قيمت خون يک انسان را مي‌خواهد در حالي که روايت است دختر و زني که با مهريه سنگين به خانه شوهر قدم بگذارد قدمش مبارک نيست.
آيت الله مکارم شيرازي افزود: در بعضي از شهرها که نام نمي‌برم رسم شده است که جهيزيه دختر را به نمايش مي‌گذارند تا همه ببينند و خانواده دختر را شرمنده کنند اين سنت زشتي است که در حال گسترش است و اين هم نمونه‌اي از ضايع کردن سنت پيامبر(ص) است؛ پدر و مادران بدانند که طبق روايات اگر پدر و مادري امر ازدواج را براي جوانان خود سخت کنند در گناهاني که اين جوانان به سبب عدم ازدواج مرتکب مي‌شوند شريک خواهند بود.
وي طبق روايات اسلامي عبادت را داراي هفتاد جزء برشمرده و ابراز داشت: نماز و روزه و حج و مانند اين اعمال عبادي يک جزء از اين عبادات است و شصت و نه تاي اين اعمال را کسب روزي حلال شامل مي‌شود؛ حالا ببينيد در بازار چه خبر است؛ اموال حرام، رباخواري، کم فروشي، تقلب، فروش اجناس قاچاق و اجناس غير حلال چقدر با کسب و کار مردم مخلوط شده و اين هم از نشانه‌هاي ضايع کردن سنت پيامبر(ص) است.
آيت الله مکارم شيرازي با نقل خطبه 202 نهج البلاغه اميرمؤمنان حضرت علي (ع) فرمود: امام اول شيعيان از يک برادر مي‌خواهد تا قسمتي از خانه وسيعش را در اختيار يتيمان و بينوايان قرار دهد و آن‌ها را اطعام کند و از خانواده و نزديکان خود در اين خانه دعوت کند تا از اين خانه براي خود خانه آخرتي بسازد و برادر ديگر را که تارک دنيا شده است مورد نکوهش قرار مي‌دهند که تو دشمن جان و سعادت خود شده‌اي و شيطان خبيث بر تو مسلط شده است.
وي گفت: بعضي مسيحيان داراي ديرهايي هستند که يک عده زن و مرد تارک دنيا در آنجا عبادت مي‌کنند ولي در اسلام چنين نيست؛ اسلام دين تلاش کار کوشش فعاليت و در عين حال دين اعتدال است؛ امام علي (ع) در پاسخ به برادر دوم که لباس و طعام خود را شبيه امام علي (ع) مي‌داند مي‌فرمايد که کسي که رئيس حکومت است وظيفه‌اش غير از وظيفه توست او بايد چنان زندگي کند که کمترين افراد جامعه هم خودشان را مانند او بدانند؛ اگر زندگاني، لباس و غذاي بعضي‌ها ساده است بگويند مانعي ندارد امير مؤمنان هم همينطور است من وظيفه ديگري دارم غير از شما.
وي افزود: اميرمؤمنان حضرت علي (ع) پيامي هم براي دولتمردان ما فرستاده‌اند که همه‌تان نرويد شمال تهران خانه‌ها را آنجا بگيريد؛ زندگي تان بين اشراف باشد؛ بياييد جنوب تهران بگويند فلان وزير در فلان کوچه در جنوب تهران خانه‌اش هست؛ امير مؤمنان فرمود مسوولان مملکت بايد زندگي شان مانند ساده‌ترين افراد جامعه باشد؛ آيا واقعا اين سنت زنده شده است؟ مردم مراقب باشيد سنت پيامبر(ص) را رها نکنيد.
آيت الله مکارم شيرازي اظهار داشت: امروز نام، برنامه و نهج البلاغه علي (ع) مي‌درخشد؛ از اينجا به تمام مسلمانان و شيعيان جهان پيام مي‌دهم بياييد آشناتر به نهج البلاغه علي (ع) شويم؛ تمام سخنان پيامبر(ص) را جمع کنيد مانند خطبه اشباح علي ابن ابيطالب (ع) نمي‌شود؛ خطبه توحيد تمام ريزه کاري‌هاي توحيد را در خطبه اشباه بيان کرده است؛ آيا مثل خطبه قاصديه امير المؤمنين (ع) مي‌شود؟ آيا مثل آن برنامه‌اي که به همام داد آن مرد عابد و زاهد صد و ده صفت براي پرهيزکاران در اين خطبه کوتاه بيان کرده است آيا همه اصحاب و ياران پيامبر(ص) يک چنين چيزي برايشان يادگار مانده است؟
وي در ادامه افزود: ما افتخار داريم که دنبال رو کسي هستيم که سخنانش در دنيا بي نظير است؛ عهدنامه مالک اشتر 1400 سال از عمرش گذشته که بايد کهنه شده باشد، اخيرا ترجمه شده به زبان‌هاي مختلف در سازمان ملل بين افراد منتشر شده است و همه از آن تعجب کردند که 1400 سال قبل برنامه کشور‌داري به وسيله پيشواي مسلمين حضرت علي عليه السلام تنظيم شده است؟ بياييد و دست به دامن کسي بزنيد که اين همه افتخار آفريده است و امشب هم آخرين شب عمر اوست.
وي مشکلات جهان اسلام را بسيار دانسته و فرمود: در عراق و سوريه مشکلاتي وجود دارد؛ در يمن چه خبر است؟ چند ماه است که دولت ياغي آل سعود بمب بر سر مردم بي دفاع مي‌ريزد؛ دنيا هم خاموش است؛ خفقان گرفته‌اند؛ کجا رفتند حاميان حقوق بشر؛ کجا رفتند آن‌هايي که به اصطلاح دنبال عدالت مي‌چرخند؛ سازمان ملل و شوراي امنيت کجا رفتند؛ چند ماه مرتب بمب بريزند در ماه رمضان و ماه‌هاي حرام؛ همه چيزشان را ويران کنند؛ دنيا هم خاموش بشود؛ چرا خاموش است؟ از دلارهاي نفتي عربستان به اين و آن رشوه داده شده است و حتي به مطبوعات بزرگ دنيا هم همينطور تا چيزي درباره اين جنايت نگويند؛ اين دنيايي است که ما در آن زندگي مي‌کنيم در اين دنيا نام علي خيلي کم است جاي علي خيلي خالي است.
آيت الله مکارم شيرازي در پايان براي رفع گرفتاري هاي امت اسلام و ملت بزرگ و شريف ايران اسلامي دعا کردند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن