تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804821427




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دور باطل بیمه خبرنگاران خراسان شمالی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دور باطل بیمه خبرنگاران خراسان شمالی شیروان- بجنورد- شماری از خبرنگاران خراسان شمالی نحوه پوشش بیمه ای خود را دغدغه اصلی خود عنوان و بیان کردند: این مشکل خبرنگاران حل شدنی نیست و در اصل از یک دور باطل پیروی می کند.


آنان از عملکرد پایین صندوق اعتباری هنر گلایه کردند و گفتند: متاسفانه این صندوق هر ساله با مشکلاتی مواجه است که این امر گروه هدف را ناخرسند کرده است.
یکی از خبرنگاران شیروان ضمن گلایه از روند این صندوق گفت: متاسفانه این صندوق با مشکلات زیادی روبه رو است که تمامی برنامه های آن نیز در ابهام است.
فاطمه مقدسی خبرنگار ایرنا افزود: این صندوق هر ساله افزایش سرانه پرداختی حق بیمه توسط اعضا را اعمال می کند که این امر مشکلاتی برای پرداخت کننده ها ایجاد کرده است.
وی گفت: امسال بیمه این قشر در سه ماه اخیر دو نوبت افزایش یافته است.
وی اظهار کرد: در سال 93، ماهانه 600 هزار ریال بابت بیمه پرداخت می کردم که از ابتدای فروردین ماه 94 این میزان به 700 هزار ریال افزایش یافته است.
وی افزود: هم اکنون وزارت ارشاد در حق خبرنگاران بسیار اجحاف می کند زیرا که از ابتدای امسال تاکنون 250 هزار ریال در دو نوبت به بیمه خبرنگاران افزایش یافته است.
وی گفت: دستمزد پرداختی ماهانه خبرنگاران بسیار اندک است، به همین علت پرداخت سرانه بیمه برای این قشر در توان آن ها نیست.
وی افزود: بیمه تکمیلی تامین اجتماعی نیز سالانه به ازای هر نفر دو میلیون و 200 هزار ریال به سه میلیون و 300 هزار ریال افزایش یافته است.
یکی دیگر از خبرنگاران شیروان ضمن گلایه از وضعیت بیمه خبرنگاران گفت: افزایش سرانه بیمه در سال باعث مشکلاتی برای این قشر شده است.
غلامرضا مینا خبرنگار فارس اظهار کرد: در سال های اخیر شاهد افزایش حق بیمه خبرنگاران بوده ایم و این در صورتی است که دستمزد خبرنگاری همچنان ثابت مانده و افزایشی نداشته است.
وی با بیان اینکه بیشتر خبرنگاران از حقوق ثابت برخوردار نیستند گفت: براساس قانون خبرنگاران جزو مشاغل سخت هستند که در نتیجه بیمه آنان باید از یکسال به یکسال و نیم محاسبه شود.
مینا با بیان اینکه چهار سال است بیمه خبرنگاری پرداخت می کند افزود: از ابتدای امسال به علت ثبت نام نکردن در صندوق اعتباری هنر بیمه ام قطع شد و با وجود پیگیریها تاکنون موفق به تمدید نشده ام.
وی گفت: عضو شدن در صندوق اعتباری هنر منوط به عضو شدن در سایت سمان است که این سایت نیز برای خبرنگاران مشکلاتی ایجاد کرده زیرا که باید خبرها را ماهانه در این سایت به ثبت برسانیم.
وی افزود: دستمزدهای پایین و ناچیز خبرنگاری از یک سو، هزینه های ارسال اخبار و استفاده از تلفن و اینترنت و افزایش حق بیمه از سوی دیگر باعث دغدغه این قشر شده است.
یک خبرنگار بجنورد نیز ضمن گلایه از افزایش سرانه پرداختی بیمه از سوی بیمه شده گفت: با وجود اینکه سه سال عضو این بیمه هستم اما به علت ناتوانی در پرداخت هزینه بیمه هم اکنون از زیر پوشش صندوق خارج شده ام.
وی از مسوولان مربوط خواستار توجه به این قشر شد و افزود: با وجود اینکه حرفه خبرنگاری جزء مشاغل سخت و زیان آور است اما متاسفانه دستمزد این قشر حتی جوابگوی نیاز اولیه آنان از جمله هزینه پرداخت بیمه نیز نیست.
وی اظهار کرد: متاسفانه به علت ناتوانی پرداخت سرانه بیمه هم اکنون از خدمات بیمه ای برخوردار نیستم و حتی این صندوق بار دیگر عضو جدید نیز نمی گیرد.
وی از روند نامطلوب این صندوق گلایه کرد و گفت: به هر علتی که یک نفر نتواند سر موقع مقرر هزینه پرداخت بیمه خود را پرداخت کند از این صندوق حذف خواهد شد.
وی افزود: با وجود اینکه قرار بود خبرنگاران زیر پوشش هر رسانه ای که هستند باید بیمه شوند این طرح نیز در استان ها اجرایی نشده و مسوولان از این طرح را شانه خالی می کنند.
یکی دیگر از خبرنگاران این استان گفت: متاسفانه پروسه بیمه شدن در این صندوق سخت و طولانی است.
وی که خواست نامش فاش نشود افزود: چندین بار برای عضو شدن اقدام کرده ام اما با وجود گذشت پنج سال تاکنون از این خدمات بهره مند نشده ام.
وی اظهار کرد: تنها عملکرد صندوق حمایت از خبرنگاران، نویسندگان و هنرمندان تغییر نام این مرکز به صندوق اعتباری هنر بوده اما هیچ نفعی برای گروه هدف نداشته است.
وی گفت: با وجود اینکه چند سال عضو این صندوق هستم اما تاکنون نتوانتسه ام از تسهیلات و وام های این مرکز حمایتی بهره مند شوم.
نماینده صندوق اعتباری هنر نیز ضمن تایید گفته های خبرنگاران گفت: هم اکنون این صندوق 500 نفر عضو دارد که از این تعداد 80 نفر بیمه هستند.
مجتبی زیرک افزود: از مجموع این تعداد 20 خبرنگار از خدمات بیمه ای بهره مند هستند.
وی گفت: علت افزایش سرانه بیمه در سال جاری نیز حذف حق سرانه درمان توسط صندوق بوده است.
وی افزود: هم اکنون بیمه شده باید به صورت کامل سهم درمان را خود پرداخت کند که این امر موجب افزایش هزینه بیمه و گلایه خبرنگاران شده است.
وی گفت: این تغییرات توسط خود صندوق انجام شده و نماینده ها در استانها تنها مجری هستند.
وی اظهار کرد: سالانه تعداد زیادی از خبرنگاران به علت پرداخت نکردن حق بیمه خود در موقع مقرر از زیر پوشش طرح خارج می شوند که به علت مشکلات این صندوق برخی اوقات روند مجدد ثبت نام طول خواهد کشید.
وی گفت: این صندوق در دو سال گذشته عضو جدید نگرفته که این امر بیمه گران را با مشکل مواجه کرده اما عضوگیری در این صندوق بزودی شروع می شود.
وی افزود: به مدت دو سال 156 نفر از گروه هدف به علت پرداخت نکردن حق بیمه از زیر پوشش این صندوق خارج شده اند.
وی اظهار کرد: این صندوق با مشکل مالی مواجه شده زیرا که بیش از 70 درصد افرادی که وام گرفته اند در موقع مقرر اقساط را پرداخت نمی کنند که این امر نیز باعث ایجاد مشکلاتی شده است.
وی گفت: هم اکنون تمام فعالیت صندوق اعتباری هنر اینترنتی شده است و هنرمندان و خبرنگاران می توانند از این طریق ثبت نام داشته باشند.
خراسان شمالی با جمعیت 867 هزار نفری حدود 150 خبرنگار دارد که بیشتر این افراد به صورت حق تحریره مشغول به کار هستند.ک/4
7186/3007/6042



18/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن