تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار خدا اندیشیدن است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803486325




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح مسائل بی‌اساس در وین/ ممکن است کری میز مذاکرات را ترک کند


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
وین طرح مسائل بی‌اساس در وین/ ممکن است کری میز مذاکرات را ترک کند

«اریک مارگولیس» عضو وابسته انستیتوی مطالعات بین المللی انگلیس؛
طرح مسائل بی‌اساس در وین/ ممکن است کری میز مذاکرات را ترک کند
«طرح موضوع موشک های میانبرد و دوربرد ایران دراین مقطع با این توجیه که ممکن است این موشک ها برای حمل کلاهک های هسته ای مورد استفاده قرار بگیرند حرفی مسخره و بی اساس است.»



به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، "اریک مارگولیس" تحلیل گر سیاسی و عضو وابسته انستیتوی مطالعات بین المللی انگلیس درگفتگوی اختصاصی با ایرنا گفت: در شرایط کنونی به نظر می رسد که عمده ترین مسائل در این مذاکرات حل شده اند وراه زیادی به حصول توافق باقی نمانده است.   روزنامه نگار و تحلیلگر سیاسی با سابقه آمریکایی معتقداست که گره های ساختگی موجود درگفتگو های هسته ای در حالی که عمده ترین موضوعات مربوط به این مسئله حل شده نشانه افزایش فشارها از سوی مخالفان برای عقیم ساختن این گفتگو ها است و لذا حصول یک توافق هر چه سریع تر دراین مقطع حساس هوشمندانه ترین رویکرد از سوی طرفین است.
وی افزود با وجود این می بینیم که در همین شرایط وبه طور ناگهانی پای مسائلی به میز مذاکره کشیده می شود که می توانند گره هایی را ایجاد کنند وکاملا واضح است که طرح این مسائل درمراحل پایانی دلیلی جز تلاش مخالفان برای کارشکنی در روند گفتگو ها از سوی مخالفان ندارد.
این روزنامه نگار با سابقه آمریکایی طرح موضوع تحریم های نظامی در آخرین ساعات گفت و گو ها را ایجاد یک مشکل ساختگی توصیف کرد و گفت مذاکره کنندگان با امضای این توافق تلویحا قبول کرده اند که ایران نه سلاح هسته ای دارد و نه در صدد به دست آوردن آن است.
وی درادامه گفت: لذا طرح موضوع موشک های میانبرد و دوربرد ایران دراین مقطع با این توجیه که ممکن است این موشک ها برای حمل کلاهک های هسته ای مورد استفاده قرار بگیرند حرفی مسخره و بی اساس است و جز ایجاد فشار هدف دیگری را دنبال نمی کند.
مارگولیس با بیان این که طرفین غربی بخصوص آمریکا، انگلیس و فرانسه در طول این گفتگو ها با فشار های زیادی در داخل و خارج روبرو بوده اند گفت، مخالفت با لغو تحریم های نظامی و طرح مسئله موشک های ایرانی در این مقطع یکی دیگر از نمونه های اینگونه فشارها است.
عضو انستیتوی مطالعات بین المللی انگلستان افزود: به همین دلیل و با وجود آن که اصلی ترین مقولات دراین گفت و گو ها حل شده اند من با خوش بینی محتاطانه ای می گویم که به احتمال زیاد تا پایان هفته توافق حاصل خواهد شد.
این تحلیل گر باسابقه آمریکایی تلاش های رهبران ایران و آمریکا وبویژه عزم راسخ و نیرومند تیم هسته ای ایران در دو سال گذشته را تحسین بر انگیز خواند وگفت که گرچه درمذاکراتی از این نوع همیشه این احتمال هست که واقعه پیش بینی نشده ای موجب عقیم ماندن آن ها بشود اما عزم نیرومند و هوشمندانه تیم ایرانی این دلگرمی و امیدواری را ایجاد می کند که این مذاکرات بی سابقه تاریخی در نهایت و برغم فشار های موجود به نتیجه برسند.
مارگولیس درپاسخ به این سوال که در صورت به نتیجه نرسیدن گفت و گو ها تا پایان مهلت تعیین شده جدید چه سرنوشتی در انتظار آن خواهد بود، گفت:تمدید های پی درپی درمذاکراتی با این حساسیت وابعاد یک مسئله عادی وطبیعی است و همیشه باید انتظار آن را داشت ولذا حتی در صورتی که تا روز 10 ماه ژوئیه نیز نتیجه ای از گفت و گو ها حاصل نشود باید انتظار تمدید دوباره آن را داشت .
وی درادامه گفت:درعین حال این را هم فراموش نکنیم که کشدار شدن مذاکرات و تمدیدهای مکرر و پی درپی خطرات و پیچیدگی هایی را هم درپی خواهد داشت و یکی از این پیچیدگی ها افزایش فشار های داخلی در هر دو کشور است که می توانند بر دشواری ها بیافزایند.
این روزنامه نگار وتحلیل گر آمریکایی به عنوان مثال گفت: اوباما و جان کری تا کنون بدون توجه به این گونه فشارها به تلاش خود برای به نتیجه رساندن این مذاکرات ادامه داده اند اما این احتمال هست که در مقطع خاصی برای جلوگیری از مخدوش شدن اعتبار سیاسی خود به این فشار ها تن بدهند و تصمیم به ترک مذاکرات بگیرند.
وی افزود که همین احتمال برای تیم مذاکره کننده ایرانی و با توجه به فشارهایی که آن ها هم از داخل با آن روبه رو هستند، وجود دارد.
مارگولیس تصریح کرد که با توجه به چنین احتمالی و این که طرفین درطول 18 ماه گذشته سرمایه گذاری های سیاسی زیادی کرده اند نباید اجازه بدهند که طرح مسائل ومشکلات انحرافی سبب کشدار شدن و یا عقیم ماندن گفتگو ها بشود.
به گفته این روزنامه نگار آمریکایی، گرچه چنین احتمالی بسیار بعید به نظر می رسد اما در صورت شکست این گفتگو ها باید انتظار نیرومند تر شدن مخالفان داخلی در هر دو کشور و بویژه جمهوریخواهان آمریکایی را داشت .
وی افزود: شکست این گفتگو ها از سویی فشارهای اقتصادی بیشتر آمریکا بر ایران را در پی خواهد داشت و از سوی دیگر به چیرگی متحدان آمریکا در منطقه خاور میانه منجر خواهد شد.
      444  



۱۸/۰۴/۱۳۹۴ - ۰۰:۴۷




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن