تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا توكل كند، خداوند هزينه او را كفايت مى كند و از جايى كه گمان نمى برد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813411533




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اردوغان: داوود اوغلو را مأمور تشکیل کابینه خواهم کرد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: اردوغان: داوود اوغلو را مأمور تشکیل کابینه خواهم کرد
رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که رئیس حزب حائز بیشترین کرسی‌های پارلمان این کشور یعنی «احمد داوود اوغلو» را مأمور تشکیل کابینه خواهد کرد.
به گزارش نامه نیوز، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد رئیس حزبی را که بر بیشترین کرسی‌های پارلمان دست یافته (یعنی احمد داوود اوغلو رئیس حزب عدالت و توسعه) مأمور تشکیل کابینه خواهد کرد.

بر اساس گزارش وبگاه خبری «القدس العربی»، اردوغان در ضیافت افطاری که در کاخ ریاست‌جمهوری در آنکارا برگزار شد، گفت: از تمامی نمایندگان و رهبران احزاب انتظار می‌رود که در برهه فعلی با مسئولیت‌پذیری رفتار کنند.

اردوغان در ادامه اظهار امیدواری کرد که تشکیل حکومت ائتلافی در فضایی مثبت انجام گیرد.

رئیس‌جمهور ترکیه پیش‌تر اعلام کرده بود در صورتی که احزاب در تشکیل حکومت شکست بخورد امور مجددا به تصمیم ملت (اشاره به انتخابات زودهنگام) باز خواهد گشت.

ترکیه 7 ژوئن گذشته شاهد برگزاری بیست‌وپنجمین انتخابات پارلمانی بود که بر اساس نتایج اعلام شده آن، حزب عدالت و توسعه (حزب حاکم) با 258 کرسی از 550 کرسی پارلمانی در صدر قرار گرفت.

حزب جمهوری‌خواه خلق با 132 کرسی در رتبه دوم، حزب جنبش ملی با 81 کرسی در رتبه سوم و حزب دموکراتیک خلق‌ها با 79 کرسی در رتبه چهارم قرار گرفت تا به این ترتیب پارلمان جدید ترکیه میزبان 4 حزب از 20 حزب شرکت‌‌کننده باشد.


منبع: فارس


۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن