تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 18 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه در دنيا به امانتى خيانت كند و آن را به صاحبش برنگرداند و آنگاه بميرد بر دين...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1800506771




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بی بی سی: یونان راه حل جدیدی را به وام‌دهندگان پیشنهاد می‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
بحران یونان بی بی سی: یونان راه حل جدیدی را به وام‌دهندگان پیشنهاد می‌کند

بحران مالی یونان؛
بی بی سی: یونان راه حل جدیدی را به وام‌دهندگان پیشنهاد می‌کند
نخست وزیر یونان با پیشنهاد جدیدی برای حل بحران بدهی خارجی این کشور در اجلاس رهبران حوزه یورو شرکت می‌کند در حالیکه احزاب مخالف حمایت خود را از دولت در مذاکره با طرف‌های خارجی اعلام کرده‌اند.



به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، بخش فارسی وب‎سایت دولتی بی بی سی (BBCPersian) در گزارشی با عنوان "یونان راه حل جدیدی را به وام‌دهندگان پیشنهاد می‌کند" نوشت:

نشست ویژه رهبران کشورهای عضو حوزه پول واحد اروپایی - یورو - برای بررسی نحوه حل بحران بدهی خارجی یونان روز سه شنبه، ١٦ تیر (٧ ژوئیه) برگزار خواهد شد و الکسیس سیپراس، نخست وزیر این کشور با طرح جدیدی در آن حضور خواهد داشت.

این طرح در پاسخ به درخواست کشورهای عضو یورو از یونان برای تلاش در راستای حل بحران بدهی این کشور تهیه شده و گفته می‌شود که در آن از طلبکاران اروپایی خواسته شده است از ٣٠ درصد مطالبات خود از یونان صرفنظر کنند.

بدهی‌های خارجی یونان به ٣٣١ میلیارد یورو می‌رسد که بخش عمده آن شامل بدهی به کشورهای عضو اتحادیه اروپا و به خصوص کشورهای بزرگ حوزه یورو است.

اجلاس روز سه‌شنبه در حالی برگزار می‌شود که خودداری وام‌دهندگان خارجی، به خصوص بانک مرکزی اروپا و صندوق بین‌المللی پول از تادیه قسط جدید کمک‌های مالی به یونان باعث شده است که این کشور با خطر ناتوانی در بازپرداخت اقساط اصل و بهره بدهی خود در سررسید آنها مواجه شود.

نگرانی از آینده به خصوص احتمال خروج یونان از حوزه یورو و بازگشت به پول ملی باعث شده بود تا یونانیان برای بیرون کشیدن سپرده‌های خود به یورو به بانک‌ها هجوم ببرند و به همین دلیل دولت یونان محدودیت خروج پول از بانک را به اجرا گذاشته است. تا قبل از آن، بسیاری از مشتریان بانک‌ها می‌کوشیدند حتی الامکان سپرده‌های خود به یورو را نقد کنند. در صورت بازگشت یونان به پول ملی، یورو یک ارز خارجی ارزشمند خواهد بود در حالیکه انتظار می‌رود پول ملی یونان دست کم برای چند سال، پولی ضعیف باشد.
 
در پی رای منفی مردم یونان به قبول شرایط دشوار وام‌دهندگان خارجی و افزایش خطر خروج یونان از حوزه یورو، نگرانی مشتریان بانک‌ها افزایش یافته و بانک‌های یونان در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه بسته است. بانک مرکزی اروپا گفته است که حمایت از نقدینگی بانک‌های یونان را در سطح فعلی ادامه خواهد داد زیرا توقف این حمایت باعث ورشکستگی نظام بانکی یونان خواهد شد. بانک مرکزی اروپا در عین حال از بانک‌های یونان خواسته است وثیقه بیشتری را برای دریافت نقدینگی تدارک ببینند.

پیشتر، یک مقام یونانی گفته بود که بانک مرکزی اروپا باید برای هفت تا ده روز دیگر بانک‌های یونان را "زنده" نگه دارد تا مذاکرات به نتیجه برسد.

پیش از اجلاس رهبران کشورهای حوزه یورو در اواخر روز سه‌شنبه، وزیران دارایی این کشورها در جلساتی به منظور یافتن راه حل بحران یونان و ارائه آن به اجلاس رهبران شرکت خواهند کرد.

گفته می‌شود که احتمال دارد نخست وزیر یونان اکثر خواسته‌های وام دهندگان را بپذیرد اما با اتکا به حمایت قاطع رای دهندگان یونان از دیدگاه دولت درباره مخالفت با تشدید ریاضت اقتصادی، خواستار دریافت امتیازاتی به خصوص بخشودگی قسمتی از وام‌های کشورش شود.

در عین حال، آلمان پیشاپیش هشدار داده است که بخشودگی غیرمشروط وام‌های یونان را قبول نخواهد کرد زیرا چنین اقدامی باعث نابودی حوزه یورو خواهد شد. وزیر اقتصاد آلمان گفته است که "امیدوارم که دولت یونان، اگر در صدد مذاکرات جدی است، این واقعیت را درک کند که ١٨ عضو دیگر حوزه یورو قادر نیستند بخشودگی بی چون و چرای وام‌های یونان را بپذیرند."

دور جدید مذاکرات در حالی برگزار می‌شود که احزاب مخالف دولت یونان با استناد به رای منفی اکثر مردم این کشور به شرایط وام‌دهندگان خارجی، حمایت خود را از دولت در مذاکره با طرف‌ های خارجی اعلام داشته‌اند. به گفته رهبر حزب مخالف، نتیجه همه‌پرسی نشان داد که لازم است تمامی اجزاب سیاسی یونان در مذاکره با طرف‌های خارجی وحدت داشته باشند.
 





۱۷/۰۴/۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن