تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به احترام پدر و معلمت از جای برخیز هرچند فرمان روا باشی.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820037384




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کلید حل مذاکرات ایران و آمریکا در روستای ابیانه اصفهان


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
ابیانه کلید حل مذاکرات ایران و آمریکا در روستای ابیانه اصفهان

گزارش شبکه آمریکایی سی‌ ان‌ ان:
کلید حل مذاکرات ایران و آمریکا در روستای ابیانه اصفهان
«ابیانه اغلب برای انعقاد قرارداد و توافق میان روستاها و اشخاص دعوت می شود چرا که مردم آن به یافتن راه حل های منصفانه و خردمندانه مشهور هستند.»



به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، مذاکرات هسته ای ایران و غرب در حالی ساعات پایانی خود را می گذراند که ناظران و افکار عمومی جهان در انتظار جواب این پرسش هستند که آیا طولانی ترین جلسات هسته ای دیپلماسی جهان به نتیجه ای خواهد رسید؟     شبکه آمریکایی سی ان ان" (CNN) با پخش گزارشی از روستای ابیانه اصفهان به موضوع گفتگوهای هسته ای میان ایران و 1+5 پرداخته و این سوال را مطرح کرده است که "آیا روستایی باستانی که از قدیم مناقشات را حل می کرده، کلید مذاکرات ایران و آمریکا را در دست دارد؟"     گزارشگر سی ان ان با حضور در روستای ابیانه، با برخی از ساکنین آن به گفتگو نشسته است.   گزارشگر این شبکه آمریکایی در این گزارش می گوید: «خانمی مسن برای راه رفتن در کوچه ای شیب دار در روستای باستانی ابیانه در ایران تلاش می کند. تماشای این صحنه که او تمام وزن خود را برای بالا رفتن از شیب روی عصا می اندازد، تقریبا دردناک است.     عسل امیری 74 ساله تمام عمر خود را اینجا گذرانده است. او زندگی را به کندی می گذراند. اما اشتباه نکنید؛ آن ها مسائل مربوط به سیاست بین الملل را به خوبی می شناسند. زمانی که من درباره آمریکا از او می پرسم، ناگهان با قدرت و انرژی، راست قامت می ایستد و با صدایی محکم می گوید: «ما مردم آمریکا را دوست داریم، ما پرزیدنت اوباما را دوست داریم، اما کنگره را دوست نداریم.     فاطمه جمال، دوست 80 ساله او نیز می گوید: ما شنیده ایم که پرزیدنت اوباما می گوید گزینه نظامی روی میز است. باشد، ما هیچ هراسی از آن نداریم.»     لینک دانلود ویدئو     گزارش سی ان ان ادامه می دهد: «روستای ابیانه با قدمتی تقریبا 4.000 ساله به عنوان یکی از قدیمی ترین اماکن کشور شناخته می شود.   فرهنگ ابیانه با مبنای "زندگی کن و اجازه بده دیگران زندگی کنند" در تمامی قرن ها در این روستا جاری بوده و هر چند ابیانه دستخوش تغییرات زیادی شده است اما هویت اصلی خود را حفظ کرده است.     سی ان ان از یک جلسه قرآن در بزرگترین و قدیمی ترین روستای ابیانه نیز بازدید می کند و می افزاید: «مردم اینجا مسلمان هستند اما بخش زیادی از فرهنگ خود را از دوره قبل از اسلام که دین اصلی در ایران زردشتی بوده نگه داشته اند و شیوه پوشش سنتی خود را حفظ کرده اند.»     این شبکه آمریکایی در ادامه به نقل یکی از ساکن این روستا گزارش می دهد: «رضا علیرضایی می گوید ما قصه ای در ابیانه داریم که مرد و زنی به خاطر اختلافشان به دادگاه رفتند. قاضی دید که زن، بند کفش مرد را می بنند و فکر کرد که درگیری میان آن ها حل شده است. در این رابطه پرسید. آن ها گفتند مشکل ما به قدرت خود باقی است اما به این معنا نیست که زن نمی تواند به همسرش کمک کند که بند کفشش را ببندد.   درسی که از این قصه می گیریم این است که حتی اگر در یک مورد اختلاف داشته باشیم به این معنا نیست لزوما باید همه روابط را از بین ببریم و شما هنوز می توانید در کنار هم زندگی کنید.     علیرضایی می گوید ابیانه اغلب برای انعقاد قرارداد و توافق میان روستاها و اشخاص دعوت می شود چرا که مردم آن به یافتن راه حل های منصفانه و خردمندانه مشهور هستند.»     گزارشگر سی ان ان در پایان اضافه می کند: «این ایرانی ساکن ابیانه اعتقاد دارد که چنین طرز فکری می تواند در روابط آمریکا با ایران کارگشا باشد. علیرضایی می گوید مردم ایران همیشه در شوراها با هم گفتگو کرده اند و خروجی و افکار شورایی همیشه مستحکم تر از افکار شخصی است. این چیزی است که تمدن را می سازد.»    

  506  


لینک

لینک


۱۶/۰۴/۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن