تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820302482




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتصاد مهم‌ترين مساله‌اي پيش روي دولت/حفظ استقلال اتاق تعاون بسيار مهم است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ تير ۱۳۹۴ (۱۰:۱۰ق.ظ)
رئيس اتاق ايران اعلام کرد: اقتصاد مهم‌ترين مساله‌اي پيش روي دولت/حفظ استقلال اتاق تعاون بسيار مهم است موج - رئيس اتاق ايران، اقتصاد را به عنوان مهم‌ترين مساله‌اي که دولت با آن رو به رو است، مطرح و تصريح کرد: اشتغال، توليد داخل و مسائل معيشتي، جدي‌ترين موضوعاتي هستند که در اقتصاد امروز کشور بايد پيگيري شوند.
به گزارش خبرگزاري موج، محسن جلال‌پور، رئيس اتاق ايران، در جمع خبرنگاران گفت: اميدواريم موضوعات مربوط به امور بين‌المللي کشور و کاهش و رفع تحريم‌ها هر چه زودتر حل شوند، اما؛ مساله‌اي که باقي مي‌ماند اقتصاد کشور است که در قالب آن با چالش‌هايي در زمينه اشتغال، توليد داخلي و معيشت مردم رو به رو هستيم که بايد با برنامه‌ريزي و نگاه دقيق به آن‌ها رسيدگي کنيم.
وي در ادامه به مسووليت سنگين بخش خصوصي در شرايط کنوني اشاره کرد و گفت: بخش خصوصي نيز بايد در کنار دولت بايستاد و در اين شرايط براي حل چالش‌هاي اقتصادي کمک کند، بنابراين اتاق ايران در دوره هشتم خود با مسووليت سنگيني رو به رو است.
جلال‌پور همچنين با نگاهي به فعاليت‌هاي رسانه‌ها و ميزان تأثيرگذاري آن‌ها در جامعه عنوان کرد: رسانه‌ها بايد با نگاهي بي‌طرفانه فعاليت‌هاي هيات رئيسه اتاق ايران را رصد کنند و مطمئن باشند که ما از هرگونه نقد سازنده استقبال مي‌کنيم. با توجه به شرايط کنوني، ارتقاي بخش خصوصي يک ضرورت است که اين مهم تنها به کمک فرهنگ‌سازي امکان‌پذير مي‌شود و اين امر وظيفه رسانه‌هاست.
رئيس اتاق ايران تأکيد کرد: مي‌توانيم به کمک رسانه‌ها ارزش سرمايه‌گذاري را بالا ببريم و فرهنگ کشور را به سمتي هدايت کنيم که همگان به اين باور برسند، سرمايه‌گذاري نوعي عبادت و توليد ثروت در حقيقت توليد ارزش است.
وي خاطرنشان کرد: زماني که رسانه‌هاي ما مطالبه‌گر باشند سطح انتظارات جامعه نيز بالا مي‌رود و جامعه مطالبه‌گر مي‌تواند به تقويت بخش خصوصي، بالا رفتن سطح سرمايه‌گذاري‌ها و به‌طور کلي بهبود وضعيت اقتصاد کشور، کمک کند.
جلال‌پور تعامل با رسانه‌ها در مسير دو طرفه را مورد تأکيد قرار داد و تشريح کرد: بايد سعي کنيم تعامل با رسانه‌ها را با محتواتر و با معناتر دنبال کنيم و از اين طريق حقوق حقه بخش خصوصي را پيگيري کنيم.
وي درخصوص برنامه هيات رئيسه در دوره جديد گفت: هيات رئيسه دوره هشتم اتاق ايران تعهد دارند طبق برنامه‌اي که قبل از انتخابات توسط همين هفت نفر تهيه شده بود، عمل و در قالب آن به ارتقاي جايگاه بخش خصوصي در کشور کمک کنند.
جلال‌پور در رابطه با وضعيت تشکل‌ها در کشور، توضيح داد: متأسفانه هنوز محل ثبت تشکل‌ها ساماندهي نشده است و وزارت کشور، وزارت کشاورزي، وزارت کار، وزارت صنعت و اتاق ايران در کنار هم به ثبت تشکل‌ها مشغول هستند، اين در حالي است که در قانون بهبود مستمر محيط کسب‌وکار، نظام‌مند کردن تشکل‌ها به اتاق ايران سپرده شده است.
رئيس اتاق ايران ادامه داد: دولت دهم قانون بهبود مستمر محيط کسب‌وکار را ابلاغ نکرد و خوشبختانه در دولت جديد شاهد بهبود شرايط و شروع رايزني‌ها براي ابلاغ اين قانون بوديم. اتاق ايران در دوره هفتم براي ساماندهي تشکل‌ها برنامه‌اي را تهيه و تدوين کرد که به دليل آماده نبودن زيرساخت‌ها اجرايي نشد، حال در دوره جديد، اجرايي کردن اين برنامه و ساماندهي تشکل‌ها در اولويت کاري اتاق قرار خواهد گرفت.
وي تشريح کرد: به دنبال آن هستيم که تشکل‌ها را طبقه‌بندي کرده و آن‌ها را در 4 لايه منطقه‌اي، ملي، فدراسيون‌ها و کنفدراسيون‌ها قرار دهيم و با هر کدام از تشکل‌ها براساس سهم آن‌ها در GDP کشور رفتار کنيم.
جلال‌پور همچنين در رابطه با محل ثبت تشکل‌ها نيز توضيح داد: مجلس شوراي اسلامي تمرکز ثبت تشکل‌ها در اتاق ايران را عامل انحصار و برخوردهاي سليقه‌اي مي‌داند و به همين دليل با اين کار موافق نيست. با اين وجود در تلاش هستيم طرح جديدي تهيه و پس از مذاکره با مجلس به وضعيت تشکل‌ها رسيدگي کنيم.
دبير کل اتاق تعاون ايران از تشکيل ستاد بزرگداشت هفته تعاون در اتاق تعاون ايران خبر داد و بر اهتمام اتاق تعاون براي برگزاري برنامه‌ها و مراسم بزرگداشت تأکيد کرد.
ماشاءالله اله عظيمي در هم‌انديشي با اعضاي ستاد بزرگداشت هفته تعاون ايران، با تأکيد بر اهميت تشکيل اين ستاد و برگزاري برنامه‌هاي آن، گفت: برنامه‌هاي ستاد بزرگداشت هفته تعاون با محوريت رئيس و دبير اتاق، در استان‌ها و اتحاديه‌هاي سراسري در مرکز پيگيري شود.
وي حفظ استقلال اتاق تعاون در برگزاري برنامه‌هاي ستاد و جلوگيري از تضعيف اتاق را بسيار مهم تلقي کرد.
عظيمي تصريح کرد: برنامه‌هاي برگزاري اين بزرگداشت از سوي اتاق تعاون، بايد مکمل برنامه‌هاي همه تعاون گران ايران اسلامي باشد.
اين مقام مسوول اتاق تعاون ايران بيان داشت: امسال در برگزاري برنامه‌هاي بزرگداشت، يک اجلاس سراسري با محوريت اتاق تعاون خواهيم داشت.
وي بر حضور اعضاي هيأت‌رئيسه و معاونين اتاق تعاون ايران در استان‌ها به مناسبت بزرگداشت هفته تعاون و برگزاري برنامه‌هاي مربوطه تأکيد کرد.
دبير کل اتاق تعاون ايران با بيان اين که در هفته مذکور بايد اتاق‌ها و اتحاديه‌هاي نمونه معرفي شوند، گفت: حداقل 10 تعاوني، 10 اتاق و 10 اتحاديه سراسري نمونه را معرفي مي‌کنيم و در کنار آن به برگزاري جشنواره و برنامه‌هاي مرتبط مي‌پردازيم.
وي بر استفاده از فرصت‌هاي رسانه‌اي و تلويزيوني در هفته تعاون براي معرفي شرکت‌ها و شخصيت‌هاي برتر و نمونه تعاون و اقدام‌هاي موفق تعاوني تأکيد کرد.
عظيمي با اشاره به تشکيل کميته سه‌گانه اتاق تعاون، اتاق بازرگاني و اتاق اصناف، بر حضور شخصيت‌هايي از دو اتاق بازرگاني و اتاق اصناف در اين مراسم تأکيد کرد.
در اين نشست، محمد جليليان، عضو هيأت‌رئيسه اتاق تعاون ايران، با اشاره به اين که ظرفيت‌هاي اتاق تعاون در برگزاري مراسم بزرگداشت بايد پررنگ شود، بر انتخاب اتاق‌هاي تعاون استاني نمونه و تعاوني‌هاي نمونه تأکيد کرد.
در ادامه محمد حسين کلات‌هايي، معاونت پشتيباني، تحقيقات و برنامه‌ريزي، بيان داشت: برگزاري ستاد بزرگداشت هفته تعاون کاري ارزشمند است.
وي با اشاره به اين که هديه‌هاي مناسبي در مراسم بزرگداشت، در نظر مي‌گيريم، ابراز اميدواري کرد: اين مراسم مجلس خوبي در تجليل از تعاوني‌ها باشد.
محمدمهدي تيموري، معاونت امور استان‌هاي اتاق تعاون ايران، نيز در اين نشست، با بيان اين که در برگزاري مراسم امسال، کاري متفاوت و نوآور با سال‌هاي قبل انجام شود، بر ارائه فهرستي از اقدام‌هاي صورت گرفته و اقدام‌هايي که بايد انجام شود، تهيه شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن