تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر چیز دارای سیماست ، سیمای دین شما نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799421632




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شناسايي 40 هزار بيمار مبتلا به ديابت در فارس


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ تير ۱۳۹۴ (۱۱:۳۱ق.ظ)
شناسايي 40 هزار بيمار مبتلا به ديابت در فارس موج - رئيس دانشگاه علوم پزشکي شيراز با اشاره به نقش مؤثر اجراي برنامه پزشک خانواده شهري در کاهش هزينه‌هاي درماني مردم، گفت: در سال گذشته پرداختي مردم فارس با توجه به اجراي اين برنامه 100 ميليارد تومان کاهش داشته است.
به گزارش خبرگزاري موج، محمدهادي ايمانيه، رئيس دانشگاه علوم پزشکي شيراز، در آستانه نزديک شدن به سومين سال اجراي برنامه پزشک خانواده شهري در فارس به تشريح روند اجرايي اين برنامه پرداخته و به سؤالات و ابهامات خبرنگاران پاسخ گفت.
وي در خصوص برخي مزاياي اجراي اين طرح در شيراز، اظهار کرد: هم اکنون سهم معاينه افراد تحت پوشش اين طرح براي پزشک عمومي 800 تومان و براي پزشکان متخصص سه هزار تومان است که اختلاف قابل توجهي با ساير نقاط کشور دارد، از سويي با نگاه سلامت محورانه اي که در اين برنامه وجود داشته و مورد تاکيد قرار گرفته است، ظرف سه سال گذشته 40 هزار بيمار مبتلا به ديابت و 60 هزار بيمار مبتلا به فشارخون در فارس شناسايي شده‌اند که شناخت اين افراد خارج از اين سيستم، به اين صورت ممکن نبود.


ايمانيه افزود: تزريقات، تجوزير آنتي بيوتيک ها و کورتون سه معيار سلامت در دنيا محسوب مي‌شود که با توجه به نظارتي که اجراي برنامه پزشک خانواده شهري منعکس ساخته، اين سه مورد در فارس کنترل و کاهش يافته است، همچنين توزيع درآمدها در اقشار مختلف جامعه پزشکي، از ديگر مزاياي اجراي اين برنامه در فارس است.
وي نظام ارجاع را مهم‌ترين دغدغه مردم براي عضويت در اين برنامه عنوان کرد و ادامه داد: اجراي نظام ارجاع در قالب برنامه پزشک خانواده از مفاد قانوني اجراي آن است و در صورت تصويب حذف آن از سوي مراجع بالاتر، در فارس حذف مي‌شود، به گونه اي که هم اکنون برنامه پزشک خانواده در کشور ترکيه بدون نظام ارجاع، در حال اجرا است.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي شيراز با بيان اين که هرگونه نظرسنجي در خصوص اجراي اين برنامه قانوني بايد جامع و دقيق باشد، تصريح کرد: نظرسنجي‌هاي انجام شده توسط دانشگاه علوم پزشکي شيراز، با همکاري مرکز تحقيقات و سياست‌گذاري سلامت فارس انجام شده و از اعلام آمادگي هر مرکز نظرسنجي معتبري براي آگاهي از نظرات و آرا مردمي در اين خصوص استقبال مي‌شود.
ايمانيه گفت: با ارائه گزارش‌هاي مستند از نحوه اجرا و مزاياي برنامه، هم اکنون از سوي وزارت بهداشت، برنامه اجراي برنامه پزشک خانواده در شهرهاي زير 50 هزار نفر، هم چنين حاشيه نشينان کلان شهرهاي کشور علاوه بر دو استان فارس و مازندران، در دست اجرا است.
وي وجود زيرساخت‌هاي نرم افزاري را از مهم‌ترين جنبه‌هاي اجراي موفق اين برنامه دانست و افزود: علاوه بر ويزيت پايه که بايد ابتدا براي هر بيمار با طرح 60 سؤال تکميل شود، هم چنين ويزيت جاري براي تکميل آن، نسخه الکترونيک از ديگر پايه‌هاي برنامه است که هم اکنون به صورت پايلوت در جهرم اجرا مي‌شود و به زودي در دو شهر ديگر فارس نيز به صورت آزمايشي به اجرا در مي‌آيد، هم چنين ارجاع الکترونيک از ديگر نکات پايه اي اين برنامه است.
رئيس دانشگاه علوم پزشکي شيراز رفع محدوديت انتخاب پزشک خانواده در شعاع يک و نيم کيلومتري محل سکونت را از جمله اصلاحات اجرايي آن در طول زمان خواند و گفت: صبوري و مشارکت مردم در کنار همت مسوولان که امروز اراده اي قوي تر از روز نخست دارند، موجب حل گام به گام مشکلات تا کنون شده و ساير مشکلات نيز به همين منوال برطرف خواهد شد، به نحوي که برخي منتقدان آغازين اين برنامه، امروز از حاميان آن هستند.
ايمانيه هم چنين از اصحاب رسانه دعوت کرد تا در قالب يک تور، از مراکز جامع سلامت بازديد کرده و ضمن آشنايي با جوانب اجرايي برنامه، مشکلات را انعکاس دهند.
وي از برنامه ريزي براي اطلاع رساني جامع آخرين دستاوردها و تغييرات برنامه پزشک خانواده شهري خبر داده و خاطرنشان کرد: بيمه‌ها، انجمن پزشکان عمومي، انجمن راديولوژيست‌ها، انجمن علوم آزمايشگاهي، انجمن داروسازان و نظام پزشکي در طول سه سال گذشته همواره ياور دانشگاه در اجراي برنامه و تلاش براي رفع نواقص آن بوده‌اند.
ايمانيه ابراز اميدواري کرد با گذشت زمان بتوانيم برنامه را به شکل موفق تري اجرا کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن