تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توكّل كردن (به خدا) بعد از به كار بردن عقل، خود موعظه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798617586




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وصیتنامه ای که در 13 به در نوشته شد


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
شهید علی اصغر شیردل وصیتنامه ای که در 13 به در نوشته شد

شهید علی اصغر شیردل؛
وصیتنامه ای که در 13 به در نوشته شد
حدود 2 ماه پس از نوشتن وصیتنامه اش در راه دفاع از حرم حضرت زینب(س) در سوریه به شهادت رسید و پیکرش مفقودالاثر ماند.



به گزارش سرویس مقاومت جام نیوز، ساعت 8 صبح روز سیزده بدر سال جاری در حالی که همه مشغول آماده کردن وسایل برای گشت و گذار در عالم طبیعت بودند، شهید علی اصغر شیردل قلم و کاغذی آورد و شروع به نوشتن وصیتنامه کرد. حدود 2 ماه پس از نوشتن وصیتنامه اش در راه دفاع از حرم حضرت زینب(س) در سوریه به شهادت رسید و پیکرش مفقودالاثر ماند.
در ادامه وصیتنامه این شهید بزرگوار آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم

اشهد ان لا اله الاالله، اشهد ان محمدا رسول الله(ص) و اشهد ان علی ولی الله(ع)

بعد از عرض سلام و احترام خدمت آقا امام زمان(عج)، چند نکته ای را خدمت خانواده ی عزیزم عرض می نمایم: باتوجه به شرایط کنونی و آغاز جنگ در سرزمین هایی که برای ما شیعیان دارای اهمیت خاصی از لحاظ قداست است و باتوجه به بیم بی حرمتی و تخریب این اماکن مقدس توسط دشمنان اسلام، تصمیم گرفتم نسبت به ادای دین، هرچند ناچیز و کوچک اقدام نمایم تا شاید در دنیا و آخرت شرمسار خاندان رسول الله(ص) نباشم و در صورتی که لایق باشم به شعار "کلنا عباسک یا زینب(س)" جامه ی عمل بپوشانم و امیدوارم این لیاقت را در دنیا و آخرت بر اساس نظر ایشان کسب نمایم.

و این نکته را لازم به یادآوری می دانم که این انتخاب کاملا از روی عقل و بر اساس باورهای دینی من شکل گرفته و هیچ شخص و یا عامل دیگری در تصمیم گیری من دخیل نبوده است.

پدر و مادر عزیزم؛ هرآنچه در دنیا از لحاظ معنوی و معرفتی کسب نمودم را مدیون رزق حلال و تربیت اسلامی شما عزیزان هستم و می دانم که هیچگاه و هیچگاه نمی توانم حتی لحظه ای جبران زحمات شما را نمایم.

از صمیم قلب از شما سپاسگزارم و عاجزانه خواهشمندم مرا عفو نمایید و اشتباهات و قصور مرا از روی جهل و نادانی بدانید. وقتی بین شما نیستم نیز مرا از دعای خیر فراوان خود محروم ننماید که در واقع وقتی در بین شما نیستم بیشتر از قبل به دعای خیر شما نیازمندم.

خواهران عزیزم؛ شما نیز مرا حلال کنید و همواره به یاد داشته باشید که محتاج دعای خیر شما عزیزان هستم.

مادر، پدر و خواهران عزیزم؛ هیچگاه بابت نبود من، هیچ شخص و یا هیچ ارگان و سازمانی را مقصر ندانید و با صبر زینب گونه مرا در راهی که انتخاب کردم یاری نمایید و همانطور که در بالا یادآوری کردم، این انتخاب بر اساس احساس تکلیف و ادای دین به خاندان رسول الله(ص) صورت گرفته است.

همیشه و در تمام اوقات صبر پیشه کنید و با ذکر نام و یاد خدا به آرامش قلبی و روحی برسید و هرگاه عرصه بر شما تنگ شد همیشه یاد این مطلب باشید که "لایوم کیومک یا اباعبدالله(ص)". همیشه عاشورا و وقایع آن را به یاد داشته باشید، آن وقت خواهید دید که هیچ روزی مانند عاشورا نیست و هیچ مصائبی بالاتر از مصائب عاشورا نیست. پس گریه و شیون را در حد معمول و معقول انجام دهید. مبادا با گریه و شوین خارج از حد و غیر معقول باعث شادی دشمنان اسلام شوید. همانطور که گفتم حضرت زینب(س) را الگوی خود قرار دهید.

همسر عزیزم؛ در طول زندگی مشترکمان فراز و نشیب های فراوانی را با هم طی کردیم. از آغاز، هدفمان ساختن زندگی مشترک بود. در تمام سال های زندگی سعی کردم علاقه ام را با تمام وجود به شما هدیه نمایم، اما شما می دانید که انسان کامل فقط معصومین هستند.

در طول این مسیر بنده قصورات فراوانی را نسبت به شما داشتم، عاجزانه خواهشمندم مرا حلال نمائید و حتما برای من همیشه دعای خیر نمایید.

و اما پسر عزیزم، امیرعلی جان؛ شاید شما مرقومه را سال ها بعد بخوانی، اما اکنون که به سنی رسیده ای که قادر به خواندن هستی بدان که تمام وجود و هستی من شما هستی. حتی زمانی که در کنار شما نیستم، اعمال، رفتار و احساسات شما را درک خواهم کرد.

پسر عزیزم، شما را به انجام سه عمل براساس فرمایش رهبری توصیه می کنم. در طول زندگی همیشه تحصیل، تهذیب و ورزش را سرلوحه امور خود قرار بده و هر سه را به طور همزمان تقویت کن. اعمال واجب شرعی را هیچگاه ترک نکن و اعمال مستحبی را در حد توان انجام بده. به معصومین(ع) به ویژه آقا امام حسین(ع) عنایت ویژه ای داشته باش. هیچگاه خود را خارج از محضر آقا امام زمان(عج) فرض نکن. تمام عرایض و شکوه هایت را به محضر ایشان ببر و این را بدان که تا حرکت نکنی برکت جاری نمی شود. دعا و روزه و نماز به جای خود، اما تا وقتی وارد میدان نشوی اعمال فوق موثر نخواهد بود.

در رابطه با تحصیل، سعی کن عالی ترین مدارج را کسب نمایی(در رشته مورد علاقه ات) و شغلی را انتخاب نمایی که مرتبط با تحصیلات باشد، که بهترین علم علمی است که همراه با عمل باشد که خیر دنیا و آخرت در این امر است.

در رابطه با ورزش، حتما یک رشته ورزشی را مخصوصا شنا را به طور کامل بیاموز که صحت جسم در انجام ورزش مداوم است و اسلام نگاه ویژه ای به شنا دارد. هیچگاه به مادرت بی احترامی نکن. اوامر او را انجام بده و همواره خود را فرزند او بدان نه بیشتر از آن. رمز موفقیت، استمرار و تلاش و پشتکار است. در امور فوق، پشتکار داشته باش تا بعد از سال ها بتوانی نتیجه آن را ببینی. همانطور که گفتم حتی اگر در کنار شما نباشم، اعمال، رفتار و احساسات شما را درک می کنم. پسرم همواره به یاد من باش و مرا از دعای خیرت محروم نکن.

خانواده ی عزیزم(پدر، مادر، خواهران، همسر و پسرم)؛ مجددا شما را به صبر دعوت می کنم و از شما می خواهم که با صبر خود مرا در راهی که انتخاب کردم یاری نمایید. با صبرتان باعث آرامش روحی من می شوید.

پدر بزرگوارم؛ از شما خواهشمندن از همکاران، دوستان و اقوام برای من حلالیت بطلبید و در صورتی که دینی دارم از طرف من ادا نمائید.

در بین همکاران من طلب مغفرت و حلالیت نمائید.

خواهران عزیزم؛ شما نیز از همسرانتان و خانواده ی خود برای من حلالیت طلب نمائید و در صورت داشتن دینی مراتب را به پدرم منتقل نمائید تا ایشان از طرف من ادا نمایند.     دفاع پرس
 



۱۳/۰۴/۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن