تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من براى (احياى) مكارم و نيكى‏هاى اخلاقى مبعوث شدم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803343079




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دست چه کساني در تخلف انتخاباتي بازتر است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ تير ۱۳۹۴ (۱۷:۲۳ب.ظ)
دست چه کساني در تخلف انتخاباتي بازتر است موج - تا زماني که فعاليت احزاب به صورت گسترده و فراگير نهادينه نشود افراد نيز براي معرفي خودشان به جامعه از روش هايي استفاده مي‌کنند که بعضا تخلف محسوب مي‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، دولت يازدهم امسال را سال سياست داخلي ناميده است. از اين جهت که دو انتخابات در سال جاري برگزار مي شود.
دولت همچنين بارها به توسعه سياسي و افزايش نشاط سياسي در جامعه تاکيد کرده است. رحماني فضلي، وزيرکشور هم در سخنان خود بر عزم اين وزارتخانه براي جلوگيري از تخلفات انتخاباتي و شفافيت در آن تاکيد کرده است.
وي گفته است: «لازم است تمام احزاب، منشور اخلاقي و آداب انتخابات را امضا کنند تا در انتخابات شاهد نشاط و پويايي باشيم.» و «منابع مالي که احزاب در انتخابات استفاده مي‌کنند، بايد قابل حسابرسي و رسيدگي باشد.»
با اين حال معاون سياسي وزارت کشور اين اواخرگفته است: «اين روزها گزارش‌هاي زيادي در مورد تخلفات انتخاباتي و فعاليت‌هاي متفاوتي که در حال انجام است. اخبار زيادي به ما منعکس شده که در برخي شهرستان‌ها فعاليت‌هايي در حال انجام است. براي همين وزارت کشور و شوراي نگهبان بايد دقت کنند تا خداي ناکرده برخي از اين فرصت انتخابات سوءاستفاده نکنند.»
با اين حال آنچه از اوضاع بر مي آيد اين است که هر چه به انتخابات نزديک مي شويم فعاليت فعالان سياسي و احزاب بيشتر شود. هر چند هنوز زمان تبليغات انتخاباتي نيست. ولي با اين حال عده اي از فرصت استفاده مي کنند و فضا را براي معرفي خود باز مي کنند. البته هر چند وزارت کشور اين دست تخلفات را رصد مي کند اما باز هم تبليغات زودهنگام موضوعي است که به راحتي از تيررس دولت خارج مي شود.
علاوه بر آن چون انتخابات خبرگان هم امسال هم زمان با انتخابات مجلس برگزار مي شود، شائبه دخالت دولت در اين انتخابات هم به گوش مي رسد.
محمدرضا باهنر گفته است: «متأسفانه برخي‌ها خواب‌هاي آشفته و عجيبي را براي انتخابات مجلس خبرگان ديده‌اند و به دنبال آن هستند که 10 نفر را وارد اين مجلس کنند تا ساز ناکوک بزنند. ما نمي‌گذاريم خواب آشفته آنها تعبير شود.»
البته اين احتمال وجود دارد که اين انتخابات تحت الشعاع انتخابات مجلس قرار بگيرد. مشابه سال 92 که انتخابات شوراي شهر تحت الشعاع انتخابات رياست جمهوري قرار گرفت.
از تبليغات زودهنگام تا فعاليت هاي منفي برخي براي انتخابات خبرگان که بگذريم موضوع رده بندي و دسته بندي احزاب در نگاه عموم هم مهم است؛ چرا که تا زماني که احزاب و تشکل هاي سياسي راه را براي معرفي خود از طريق متعارف باز نبينند به طريق غير متعارف که شامل تخلف انتخاباتي مي شوند استفاده مي کنند.
نظير احزابي که هنوز مجوز از وزارت کشور دريافت نکرده اند يا اينکه از نظر دولت مردود هستند. با اين حال فعاليت آنان بيشتر از ساير احزاب داراي پروانه فعاليت است. علت اين امر آن است که بسياري از احزاب و تشکل هاي سياسي در کشور فراگير نيستند و به قول يکي از فعالين سياسي نه دفتر دارند و نه تشکيلات. فقط يک شماره تلفن هستند.
ممکن هم است که حزبي را فقط دو نفر اداره کنند. در واقع اين گونه مي شود که انواع تخلفات انتخاباتي، هم مالي و هم تبليغات زودهنگام و خارج از موعد انجام مي شود که بر فرض رصد آن، باز هم فضاي پيشين و پسين نزديک انتخابات را دچار چالش مي کنند. از احزاب هم که بگذريم خود تبليغي و شخص محوري در تبليغات انتخاباتي هم بيشتر نمود پيدا مي کند. نظير شرکت برخي افراد در جلسات ختم و ... که اخيرا در مورد يکي از نمايندگان مجلس گفته شد.
پس تا زماني که فعاليت احزاب به صورت گسترده و فراگير نهادينه نشود افراد نيز براي معرفي خودشان به جامعه از روش هايي استفاده مي‌کنند که بعضا تخلف محسوب مي‌شود؛ بنابراين يا قانون بايد در اين بخش اصلاح شود يا تمهيدي صورت گيرد که افراد بتوانند در زمان مشخصي که به عرصه سياسي ورود مي‌کنند اجازه فعاليت و معرفي خود را داشته باشند.
اين همان ايرادي بود که احزاب فراگير از احزاب خرد و ناشناخته در جريان تشکيل خانه احزاب مطرح مي کردند. با اين حساب کساني که در جريان رقابت هاي انتخاباتي قانون را رعايت نمي کنند در آينده هم براي صيانت از قانون دچار مشکل هستند. بر همين اساس عدم التزام افراد به قانون و عدم مسئوليت پذيري آن‌ها را مي توان با همين روش هاي غيرقانوني که آن‌ها براي تبليغاتشان استفاده مي‌کنند تشخيص داد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن