تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى از شما موهاى سبيل و موهاى زير بغل و موى زير شكم خود را بلند نكند؛ چرا كه شيطان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799156882




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احمدي نژاد هراسي؛ پروژه پيروزي اصلاح طلبان يا شکست اصولگرايان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ تير ۱۳۹۴ (۱۲:۴۷ب.ظ)
احمدي نژاد هراسي؛ پروژه پيروزي اصلاح طلبان يا شکست اصولگرايان موج- گروه سياسي؛
روزهاي بعد از انتخابات 92 را مي توان شروع نخستين حرکت هاي انتخاباتي براي سال 94 و 96 دانست. اين را اعتداليون و نزديکان به جريان اصلاح طلب مي دانند. اعتقاد بر اين است که ياران احمدي نژاد از همان روزهاي شروع دولت يازدهم به فکر تغيير جريان قدرت به سمت خود بودند.
استنادهايي هم به حضور احمدي نژاد ميان مردم و سخنراني وي در مسجد و... دارند. اين گمانه زني تا آنجا قوت گرفت که عده اي معتقد بودند که احمدي نژاد و تئوري او دوباره مي آيد. همين دلهره سياسي باعث اتفاق بين اصلاح طلبان هم شد؛ چرا که معتقد بودند که مردم ديگر شخصي با ابعاد سياسي احمدي نژاد را قبول ندارد. کسي که اقتصاد را به هم ريخته است و ميراث خرابه اي براي دولت يازدهم به جا گذاشته است.
البته خود احمدي نژاد هم بارها در مصاحبه ها به نحوي برخورد کرده بود که دوباره مي آيد؛ اما آنچه که در چند ماهه مانده به انتخابات مجلس دهم شوک برانگيز بود تشکيل جبهه يکتا بودکه برخي آن را حزب هم مي گفتند. هر چند وزارت کشور بارها اعلام کرده است که حزبي به نام يکتا نمي شناسد با اين حال باز هم اين دلهره سياسي از جنس احمدي نژاد هراسي در بين عده اي به وجود آمد که اين بار ياران احمدي نژاد در پوشش حزب به ميدان آمده اند. گويا تشکيل اين جبهه هم از آغازين روزهاي دولت يازدهم و طي جلساتي در شهرهاي مشهد و قم و تهران آغاز شده بود.
با اين حال اعتقاد بر اين است که يکتا به اندازه هياهوي احمدي نژاد هراسي دلهره آور نيست؛ چراکه اعضاي آن را خود احمدي نژاد هم قبول ندارد و البته که آنها با وي اختلاف نظر و چالش داشته اند. از طرفي احمدي نژاد به تحزب و حزبي گري اعتقاد نداشت و چگونه ممکن است در قالب يکتا بخواهد براي انتخابات رياست جمهوري آينده برنامه ريزي کند. اين همان دليل محکمي است که برخي ياران وي مي گويند.
در اين رابطه حجت الاسلام بهمن شريف زاده، از نزديکان اسفنديار رحيم مشايي، گفته است: «احمدي نژاد با تفکر تشکيل حزب مخالف است و با انديشه تحزب ميانه اي ندارد. ايشان بيشتر مردمي فکر مي کند تا حزبي. لذا اگر حزبي خودش را منتسب به ايشان بداند، قطعا موجه نخواهد بود.»
وي مي گويد: «ممکن است گروهي حزبي تشکيل دهند و بگويند حامي احمدي نژاد هستيم. اين مشکلي ايجاد نمي کند، ولي احمدي نژاد آنها را تاييد نخواهد کرد.»
شريف زاده با اشاره به برخي از اسامي گفته شده گفت: «برخي از اعضاي گفته شده در اين حزب، از هتاکان به احمدي نژاد هستند. اينهايي که هتک حرمت مي کنند چطور مي توانند بگويند حامي احمدي نژاد هستند. اين ها دارند از اسم احمدي نژاد سوء استفاده مي کنند.»
با اين حال به نظر مي رسد که جريان و جبهه يکتا نوعي عبور از گفتمان احمدي نژاد به شمار مي رود. به عبارتي هر جريان يا حزب و تفکري پس از احمدي نژاد شکل گيرد نوعي عبور از وي تلقي مي شود؛ چرا که در انتهاي امر آنچنان اختلاف هايي بروز مي کند که مي توان گفت نه تنها احمدي نژاد از يکتا بهره برداري سياسي به نفع خود نخواهد کرد که اين ياران وي هستند که در قالب اين جبهه از اسم وي استفاده مي کنند.
از آن گذشته در اين چند ماهه گذشته زوايايي از عملکرد مردان دولت نهم و دهم فاش شده است که در ذهن و باور عمومي آن اتحاد براي قدرت گيري وي را ايجاد نمي کند. ماجراي اختلاس ها و بازجويي و دستگيري هاي صورت گرفته و موضع احمدي نژاد نشان داد که اصولا او از يکتا به انتخابات بعدي نمي انديشد.
هر چند نمي توان گفت پروژه احمدي نژاد هراسي کلا نابود شده است. اتفاقا اين تئوري در ماه هاي نزديک به انتخابات بيشتر مي شود. حتما که طيف نزديک به جريان اصلاح طلب و دولت بيشتر از عبارت هايي در قالب اين تئوري استفاده مي کنند؛ اما آيا اين جريان و موج هراس افکن مي تواند براي اصولگرايان خطرناک باشد يا نه؟ در پاسخ بايد گفت در اتحاد و وحدت اصول گرايان اين شبهه افکني هيچ تاثيري نخواهد گذاشت.
درست است که يکتا و مجموعه ياران احمدي نژاد همگام با بقيه اصولگرايان پيش خواهند رفت ولي آن طور که از اوضاع بر مي آيد عده اي اصولگرايان ميانه هم با اين مجموعه موافق نيستند و آنرا مهجور و بي نام مي پندارند. آنهايي که احتمالا تمايل به شرکت در آرايش بيشتر مجلس آينده با اعتداليون و اصلاح طلبان دارند. همانگونه که گمانه زني ها از مجلس دهم هم اين موضوع را مي رساند.
با اين حال به نظر نمي رسد که ابعاد احمدي نژاد هراسي دامن کساني را بگيرد که به نوعي منتقد وي بوده اند. از آن گذشته يکتا در ائتلاف با جريان پايداري و اصول گرايان مي تواند مجموعه متفقي را شکل دهد که احتمالا از اين امواج خواهد کاست. به هر حال چه احمدي نژاد حامي يکتا باشد و چه نباشد اين ائتلاف به جا است.
پس در نتيجه اين هراس افکني از نوع احمدي نژاد مي آيد و کي مي آيد و با چه حزبي مي آيد نمي تواند براي اصول گرايان مخرب باشد. نکته ديگر اينکه هر جريان ديگري در پيش و پس انتخابات به نام احمدي نژاد شکل گيرد حتما از آن عبور خواهد کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن