تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هركه خوش دارد دعايش هنگام سختى مستجاب شود، هنگام آسايش، بسيار دعا كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819839535




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تبریز پتانسیل آموزش هنر فرش به تمام دنیا رادارست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: استاندار آذربایجان شرقی: تبریز پتانسیل آموزش هنر فرش به تمام دنیا رادارست خبرگزاری پانا: استاندار آذربایجان شرقی گفت: شهر تبریز با دارا بودن هنرمندان و استادان فرش این پتانسل را داراست تا به عنوان مركز آموزش هنر فرش اقدام به پذیرش هنرجویان از كل دنیا كند.
۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۱ تير ساعت 08:59

خبرگزاری پانا+تبريز پتانسیل آموزش هنر فرش به تمام دنیا رادارست

به گزارش خبرنگار پانا، اسماعیل جبارزاده در نشست مشترك با رییس منطقه ای آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی افزود: تبریز و آذربایجان شرقی، مهد هنر فرش است و این شهر در زمینه هنر فرش همیشه حرفی برای گفتن داشته است. وی ادامه داد : فرش می تواند عامل صلح و دوستی باشد، چرا كه هر قطعه فرش با تارپودهای ظریف و لطیفش، هزاران پیام را در خود نهفته دارند.

جبارزاده گفت: هنر فرش تنها در فرش بافی خلاصه نمی شود و شامل مراحل مختلفی است كه به تولید یك محصول فاخر و ارزشمند می انجامد و بانوان هنرمند استان نوعی از فرش را نیز بدون داشتن نقشه می بافند كه به ورنی معروف است و بانوان عشایری استان آذربایجان شرقی مهارت قابل توجهی در بافت این نوع قالی دارند. وی خاطر نشان كرد: شهر تبریز با دارا بودن هنرمندان و استادان فرش این پتانسل را داراست تا به عنوان مركز آموزش هنر فرش اقدام به پذیرش هنرجویان از كل دنیا كند. وی از تشكیل ستاد مشترك مسئولان دولتی و غیر دولتی در خصوص توسعه فرش استان خبر داد وگفت: این ستاد به منظور شناساندن فرش تبریز و تعریف بازار های جدید در كل دنیا ایجاد شده است. استاندار آذربایجان شرقی، قرار گرفتن شهر تبریز در مسیر جاده ابریشم را یكی از برجسته ترین نكات قوت این شهر در طول تاریخ دانست و گفت: تبریز در مسیر جاده ابریشم به عنوان حلقه اتصال شرق و غرب عمل می كرد . جبارزاده، بازار تبریز را نمونه ای منحصر به فرد از اصالت تجارت و معماری و گواهی زنده از هنر و خلاقیت هنرمندان تبریز عنوان كرد و افزود : در زمان صفویه بزرگترین سازه سرپوشیده جهان در ده هكتار به عنوان بازار تبریز نقش برجسته ای در اقتصاد كشور داشت كه به عنوان مركزی برای مبادله ، فروش و انبار کالاهای شرقی و غربی ، از رونق بسیار خوبی برخوردار بوده است. وی، زلزله های شدید را از عوامل از بین رفتن ابنیه های تاریخی شهر تبریز در طول تاریخ عنوان كرد وافزود: متاسفانه زلزله های بزرگی در طول تاریخ اتفاق افتاده است كه باعث تخریب و از بین رفتن آثار برجسته تاریخی این شهر شده است. وی، آغاز بررسی ها در خصوص ثبت شهر تبریز به عنوان شهر خلاق فرش را مبارك دانست و گفت: تمامی مدیران وكارشناسان مربوطه، تمامی اطلاعات لازم را در اختیاران دست اندركاران وكارشناسان امر در wcc قرار می دهند تا با همت و تلاش جمعی بتوانیم این مهم را به نتیجه برسانیم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن