تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درهاى گناهان را با استعاذه (پناه بردن به خدا) ببنديد و درهاى طاعت را با بسم اللّه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819439708




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تخصيص ۳۰ هزار ميليارد تومان به سهام عدالت از دارايي‌هاي دولت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ تير ۱۳۹۴ (۱۵:۱۳ب.ظ)
رئيس سازمان خصوصي سازي خبر داد: تخصيص ۳۰ هزار ميليارد تومان به سهام عدالت از دارايي‌هاي دولت موج - رئيس سازمان خصوصي‌سازي گفت: مجموع واگذاري‌هاي ده‌ ساله اين سازمان ۱۳۶ هزار ميليارد تومان (معادل ۱۵۰ ميليارد دلار) است که ۲۹ هزار ميليارد تومان آن سهم دولت براي پرداخت به طلبکاران و ۳۰ هزار ميليارد تومان هم به سهام عدالت تخصيص يافته است.
به گزارش خبرگزاري موج، ميرعلي اشرف عبدالله پورحسيني، رئيس سازمان خصوصي‌سازي، اظهار کرد: ۷۷ هزار ميليارد ديگر نيز به بقيه واگذاري‌هاي دولت در رد ديون اختصاص يافته، البته دو هزار ميليارد تومان از ۷۷ هزار ميليارد تومان به حقوق کارگران و ۷۱ هزار ميليارد تومان ديگر به عرضه‌هاي بلوکي بورس‌هاي مختلف کشور تعلق داشته که از اين ۷۱ هزار ميليارد تومان، ۱۷ هزار ميليارد تومان به بخش خصوصي و بقيه آن هم به شبه دولتي‌ها اختصاص يافته است.
رئيس سازمان خصوصي‌سازي درباره سهام عدالت نيز گفت: در کشور ما از سيستم سهام عدالت ديگر کشورها استفاده نشده است و نبايد توقع داشت که مشابه ديگر کشورها به مردم سهمي از دولت داده شود و مردم در ايران بعد از يک دوره ده‌ساله مي‌توانند صاحب‌سهم خودشان بشوند و دولت براي آورده‌هاي دو دهک پايين اجتماع به منبع اصلي سهام عدالت، ۵۰ درصد تخفيف قائل شده است.
پورحسيني ادامه داد: درست است که قرار بود واگذاري شرکت‌هاي مهم کليدي را در راس اقدامات اصل ۴۴ قرار دهيم، اما؛ حالا بعد از ۹ سال نه‌ تنها اين اقدامات به‌تمامي صورت نگرفته بلکه نه به‌طور کامل و نه به‌طور غالب هم به اين منظور نرسيده‌ايم.
وي تأکيد کرد: اگر قرار به واگذاري دارايي‌هاي دولت به بخش خصوصي باشد بايد توان طرف مقابل را هم سنجيد، اگر اين توان وجود نداشته باشد بي‌شک دولت هم نبايد زير بار اين واگذاري‌ها برود.
معاون وزير امور اقتصادي و دارايي با بيان اين‌ که بهتر است نگاه به بخش خصوصي را از ويژه خواري و پايگاه فساد تغيير دهيم، گفت: بايد دنبال توانمندسازي بخش خصوصي و ايجاد اشتغال و کمک به بخش توليد باشيم.
پورحسيني ادامه داد: بايد نقاط انحرافي ايجاد شده را درست و رفع کرد، اما؛ اين امر نبايد به قيمت کوچک‌سازي دولت و کاستن از قدرت و توانايي‌هاي دولت در مسير نظارت بر ديگر امور حکومتي باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن