تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس براى كسب رضايت خدا و آگاهى در دين قرآن بياموزد، ثوابى مانند همه آنچه كه به ف...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803613919




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نتیجه هر چه باشد، حماسه پیروزی از آنِ کیست؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: همراه با مذاکرات وین/123
نتیجه هر چه باشد، حماسه پیروزی از آنِ کیست؟
در حالی که همه نگاه‌ها متظر تیتر پایانی مذاکرات در هر زمان ممکن است، اگر کمی عمیق‌تر نگاه کنیم خواهیم دید که در این تورنومنت بدون اعلام هیچ پایانی پیروز واقعی مشخص شده است.
به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران از وین، در حالی که همه نگاه‌ها متظر تیتر پایانی مذاکرات در هر زمان ممکن است، اگر کمی عمیق‌تر نگاه کنیم خواهیم دید که در این تورنومنت بدون اعلام هیچ پایانی پیروز واقعی مشخص شده است.


نتیجه هر چه باشد، حماسه پیروزی از آن کیست؟



در ابتدای مذاکرات هسته‌ای کشورمان در سال 92 طرفین در حالی بر سر میز مذاکرات نشستند که نه تنها فضای سرد بی اعتمادی میان ایران و غرب حاکم بود بلکه در داخل 1+5 نیز اختلافات فاحشی وجود داشت، در طی ادوار گذشته نیز آنها عادت کرده بودند تا خروجی مذاکرات را با کارشکنی‌های از پیش تعیین شده ببندند، اما ! ورق‌ها دانه دانه برگشت.

بسته پیشنهادی ایران وعزم بی‌نظیرش برای پیشرفت، سرکرده طمع‌کاران را نیز تحت تاثیر قرار داد، توافق ژنو اولین شکاف میان آمریکا و اسرائیل را ایجاد کرد و این در حالی است که کاخ سفید همواره اعلام می‌کند منافع این رژیم در منطقه را حفظ خواهیم کرد اما توافق صورت گرفته و دقت نظر ایران جایی را برای نفع اسرائیل باقی نگذاشت.

قدرت نطق ایران در اتاق‌های مذاکره و گفتگو بر اساس واقعیت، امتیاز تاریخی برای کشورمان را در این مذاکرات گرفت و آن همین شکاف میان آمریکا و اسرائیل بود از سوی دیگر با شروع مذاکرات هسته‌ای، پروژه ایران هراسی و اسلام هراسی با جدیت بیشتر در جهان شروع به کار کرد.

سد کردن انعکاس واقعیات در ایران به عنوان یک ابزار در مذاکرات استفاده می‌شد که کشورهای غربی با تکیه بر آن فضای مذاکرات را پیش ببرند و این در حای است که امروز مردم جهان به خوبی واقعیات ایران و برنامه صلح‌آمیزش را می‌شناسند، بر همین اساس است که نسبت به گذشته شاهد اراده سیاسی جدی‌تری از سوی طرف مقابل هستیم.

ایران با حضور جدی در مذاکرات و شکستن دوربین انتشار وهمیات دروغ منتسب به ایران امتیاز دیگری را از آن خود کرد.
 
نکته طلایی این مذاکرات برای کشورمان این است که غرب "غنی سازی" ایران را به رسمیت شناخت، موضوعی که غرب از ان واهمه داشت و به هیچ عنوا حاضر به پذیرش آن نبود چرا که می‌دانست با غنی سازی برنامه هسته‌ای ایران دیگر وابسته نخواهد بود.همچنین صرف نظر از "دبه‌ها" در تفاهم لوزان نیز آنها حق تحقیق و توسعه رو به رسمیت شناختند.

بحث تحریم ها نیز با وجود روند برنامه هسته‌ای خود موجب حیر بسیاری از کار شناسان شده است چرا که با وجود چنین تحریم های ظالمانه ای ایرا از توسعه برنامه صلح امیز هسته ای خود تا کنون دست نکشیده است و دانشمندان کشورمان برای این صنعت بومی چیزی کم نگذاشنتد.

در نتیجه؛ صفحه  ترازوی تلاش‌ها و اراده سیاسی در مذاکرات نیز به نفع ایرا سنگین تر است چرا ایران به هر گونه تعهدی که در توافق ژنو داده پایبند بوده است از سوی دیگر در هیچ یک از گزارش‌های آژانس بن‌المللی انرزی اتمی گزارشی مبنی برهمکاری نکردن ایران وجود ندارد، و کشورمان با جدیت تمام و با حفظ خطوط قرمز نظام وارد اتاق های مذاکره می‌شود البته در همین بین درست زمانی که توافق ژنو در حال اجرایی شدن بود با وضع تحریم های جدید شاهد ترک میز مذاکره از سوی هیات مذاکره کننده کشورمان بودیم که همگی نشان از قاظئیت کشورمان دارد.

اکنون  نشست‌ها برای نگارش برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) با فشردگی بیشتری و در سطوح مختلف به جریان افتاده‌ است و تلاش طرفین بر این است تا هرچه می‌توانند از تعداد اختلافات و پرانتز های موجود در متن به منظور دست‌یابی به یک توافق خوب، کم کنند.

انتهای پیام/




اخبار مرتبط

ظریف، صالحی و فریدون راهی وین شدند
لاوروف: مذاکرات رو به پیشرفت و توافق در دسترس است/ وزیرامورخارجه روسیه فردا وین را ترک خواهد کرد/ اظهارات جدید "ماری‌هاف"
روز چهاردهم مذاکرات؛ رایزنی‌های پر رفت و آمد با حضور مرد شماره یک هسته‌ای ایران




۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن