تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حق، سنگين و تلخ است و باطل، سبك و شيرين و بسا خواهش و هوا و هوسى كه لحظه اى بيش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819489903




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امسال انتظار سود تقسيمي بيشتري از مجامع مي رود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ تير ۱۳۹۴ (۱۲:۴۹ب.ظ)
يک کارشناس بازار سرمايه: امسال انتظار سود تقسيمي بيشتري از مجامع مي رود موج - با توجه به شرايط اقتصادي و رکود همه گير در بازارها و بافت سهامداران عمده شرکت ها، امسال انتظار سود تقسيمي بيشتري از مجامع مي رود.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد اصوليان، مدير عامل کارگزاري بورس بيمه ايران، با بيان مطلب فوق گفت: در خصوص DPS هاي سال 93 انتظار مي رود سهامداران عمده براي تقسيم سود بيشتر در مجامع پافشاري داشته باشند تا امسال نسبت به سال گذشته سود بيشتري تقسيم کنند.
وي در ادامه افزود: احتمالاً ميانگين سود تقسيمي در مجامع بيش از 50 درصد است اما زمان پرداخت سود نسبت به سال گذشته ديرتر است به عنوان مثال همراه اول در سال هاي گذشته به سرعت سود را توزيع مي کرد اما امسال با وقفه توزيع مي کند به عبارتي سود شرکتهاي سرمايه گذاري مشخص مي شود اما از نظر زمان، ممکن است کمي ديرتر از سال گذشته باشد.
اين کارشناس بازار سرمايه در خصوص EPS شرکت ها در سال مالي 94 نيز گفت: شرکت ها در سال 94 با محافظه کاري سود پيش بيني شده خود را اعلام کردند، بنابراين بايد منتظر عملکرد واقعي 3 ماهه شرکت ها بود.
اصوليان با بيان اين که اساس EPSهاي اعلامي امسال محافظه کارانه بوده، ادامه داد: با توجه به شرايط اقتصادي و محدوديت هايي که در عرصه بين المللي وجود دارد چنان چه شرکت ها عملکرد ويژه اي نداشته باشند تعديل هاي عمومي وجود نخواهد داشت.
اين کارشناس بازار سرمايه در خصوص تغيير P/E بازار نيز گفت: بحث P/E بازار متأثر از EPS شرکت هاست و چون سودها با محافظه کاري اعلام مي شود بنابراين از نظر EPS تغييري در P/E بازار نخواهيم داشت مگر اين که با گشايش در حوزه هاي ديگر شبيه کاهش ريسک سيستماتيک، افزايش P/E رقم بخورد.
وي در خصوص شرايط پساتحريم بازار اظهار داشت: در صورت گشايش هسته اي، شرايط شرکت هاي صادراتي توانمند و شرکت هاي پيمانکاري از گذشته بهتر مي شود و همچنين بخشي از هزينه شرکت هايي که واردات سنگين دارند نيز کاهش پيدا مي کند و اگر اين کاهش قيمت به امسال برسد شاهد تعديل در سودها خواهيم بود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن