تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه كه روزه مى‏گيرى بايد چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804231752




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحلیل موسویان از سخنان اخیر رهبر انقلاب


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
تحلیل موسویان از سخنان اخیر رهبر انقلاب




سید حسین موسویان در گفتگو با رادیو ملی آمریکا گفت: مشکل رهبری ایران با زیاده خواهیهای بیمورد آمریکاست مثل بازرسی هر زمان از هر مکان.





خبرآنلاین: سید حسین موسویان در گفتگو با رادیو ملی آمریکا گفت: مشکل رهبری ایران با زیاده خواهیهای بیمورد آمریکاست مثل بازرسی هر زمان از هر مکان.

سید حسین موسویان، معاون پیشین سیاست خارجی شورایعالی امنیت ملی، عضو ارشد تیم پیشین هسته‌ای و سفیر اسبق کشورمان در آلمان در گفتگو با شبکه رادیویی تیک ا وی Takeaway Radio گفت که نهایتا دو طرف راهی را برای عبور از این بخش هم پیدا خواهند کرد زیرا برای تهران و واشینگتن فقط یک انتخاب وجود دارد و آنهم دیپلماسی است.

لازم به یادآوری است که شبکه رادیویی تیک ا وی از شرکای رسانه ای نیویورک تایمز است و 250 ایستگاه در سراسر آمریکا با دو میلیون شنونده دارد.

موسویان در پاسخ به سوال مجری پیرامون وضع فعلی مذاکرات گفت: دو دولت در تهران و واشینگتن با اراده و جدیت تمام روند حصول توافق نهایی را دنبال کرده اند و تا کنون به پیشرفتهای مهمی دست یافته اند.

اول اینکه در مورد تمام اقدامات در چهارچوب معاهده ان پی تی و مقررات آژانس از جمله پروتکل الحاقی توافق کرده اند. بدین ترتیب ایران حداکثر شفافیت در قالب مقررات موجود بین المللی را در برنامه هسته ای خود پذیرفته است.

دوم اینکه در مورد تمام اقدامات اعتماد ساز در مورد عدم ساخت بمب هسته ای از طریق غنی سازی یا آب سنگین نیز توافق حاصل شده است.

بخش سوم موارد زیاده خواهی فراتر از معاهدات و مقررات بین امللی است که گمان من این است جان کری این موارد را به خاطر فشارهای کنگره و لابیهای فشار داخل واشینگتن بر سر میز مذاکرات مطرح و اصرار میکند. من معتقدم که نهایتا دو طرف راهی را برای عبور از این بخش هم پیدا خواهند کرد زیرا برای تهران و واشینگتن فقط یک انتخاب وجود دارد و آنهم دیپلماسی است.

سفیر پیشین کشورمان درباره چگونگی برداشته شدن تحریمها افزود:

اگر توافق تا مهلت فعلی یعنی 9 جولای حاصل شود، 30- تا 60 روز باید منتظر کنگره آمریکا بود. مرحله بعد توافق باید به شورای امنیت برود و قطعنامه شورای امنیت صادر شود. در مرحله بعد مراحل اجرا شروع میشود. در این مرحله اقدامات ایران باید با برداشته شدن تحریمها متناظر باشد. این چیزی است که دو طرف در این دور از مذاکرات باید روی آن توافق کنند.

موسویان در پاسخ به این سوال که:" آیا رهبر ایران همان نقش کنگره را بازی میکند که توافق انجام نشود یا اینکه مواضع سخت میگیرد تا مذاکرات را به نفع ایران هدایت کند؟"

گفت: من معتقدم که رهبر ایران بازی سیاسی نمی کند. ببیند ایران با تمام اقدامات حداکثری در چهارچوب معاهده ان پی تی توافق کرده است و رهبر ایران هم موافقت کرده است. رهبر ایران با همه اقداماتی که میتواند به جامعه جهانی اطمینان بدهد که برنامه هسته ای ایران به سمت ساخت بمب نخواهد رفت نیز موافقت کرده اند با وجودیکه برخی از این موارد فراتر از ان پی تی است. مشکل رهبری ایران با زیاده خواهیهای بیمورد آمریکاست مثل بازرسی هر زمان از هرمکان. هیچ کشور دیگری چنین چیزی را نپذیرفته است. مورد دیگر از زیاده خواهیها مصاحبه با دانشمندان هسته ای ایران است. تعداد زیادی از دانشمندان هسته ای ایران ترور شده اند. اینگونه مواردیست که رهبری ایران خط قرمز کشیده اند.







تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن