تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه اى كه در آن قرآن فراوان خوانده شود، خير آن بسيار گردد و به اهل آن وسعت داده ش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820248604




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه اندازي مرکز جامع آبخيزداري يونسکو در ايران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ تير ۱۳۹۴ (۱۳:۲۵ب.ظ)
راه اندازي مرکز جامع آبخيزداري يونسکو در ايران موج - پرويز گرشاسبي گفت: اين مرکز يکي از مراکز درجه دو يونسکو است که پس از گذشت هفت سال ايران توانسته امتياز ايجاد اين مرکز در کشور را بگيرد.
به گزارش خبرگزاري موج، معاون مناطق خشک و نيمه خشک سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري کشور از راه اندازي مرکز بين المللي مديريت جامع آبخيزداري يونسکو در ايران خبر داد و گفت: در صورت تأمين اعتبارات مالي از سوي جمهوري اسلامي ايران اين مرکز به‌ زودي در ايران آغاز به کار خواهد کرد.
وي اظهار داشت: ايران به عنوان يک کشور پيشرو در بحث آبخيزداري و منابع آب در شمال آفريقا و خاورميانه نقش بسزايي دارد و قرار است با راه اندازي اين مرکز بين المللي آموزش، تحقيقات و ارتباط با ديگر کشورها را برقرار کند.
وي تصريح کرد: طي هفته گذشته تيم کارشناسان سازمان يونسکو براي راه اندازي مرکز بين المللي مديريت جامع آبخيزداري آخرين ارزيابي خود را از امکانات و پتانسيل کشور ما انجام دادند و حدود 3 هفته آينده نتيجه ارزيابي نهايي يونسکو اعلام خواهد شد.
وي با بيان اين که سازمان يونسکو در انتظار تعهد تأمين منابع مالي از سوي دولت جمهوري اسلامي ايران است، ادامه داد: سازمان يونسکو مرکز بين المللي علمي و فرهنگي است که در سطح جهان خدمات و سرويس آموزشي ارائه مي‌دهد اما ايران بايد بتواند با تأمين نيروي انساني و منابع مالي اين مرکز را پشتيباني کند. وي افزود: طبق بررسي‌هاي صورت گرفته، دولت ايران بايد سالانه حداقل 50 هزار دلار معادل 150 ميليون تومان را به اين مرکز اختصاص دهد. معاون مناطق خشک و نيمه خشک سازمان جنگل‌ها، گفت: اين مرکز درباره مديريت جامع حوزه‌هاي آبخيزداري، منابع زيستي، خشک‌سالي‌ها دوره‌هاي آموزشي برپا خواهد کرد.
گرشاسبي افزود: در صورت تأييديه سازمان يونسکو اين مرکز بين المللي در تهران يا استان البرز راه اندازي مي‌شود. به گفته وي، تاکنون وزارت جهادکشاورزي داراي چنين مرکز بين المللي نبوده و اين فرصت و امتياز نادري براي وزارتخانه مذکور به شمار مي‌رود زيرا وزارت نيرو نيز تنها داراي چند مرکز منطقه اي است.
وي با بيان آن که اين مرکز مسائل و مشکلات آبخيزداري و منابع آبي تمام کشورها را مورد بررسي و ارزيابي قرار مي‌دهد، تاکيد کرد: با توجه به وضعيت منابع آبي کشور، خشکسالي هاي پي در پي انتقال دانش مديريت آبخيزداري توسط کميته آب شناسي يونسکو مي‌تواند فرصت خوبي براي ايران و ديگر کشورهاي منطقه محسوب شود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن