تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820303096




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بحران آب نتيجه‌ تخريب منابع طبيعي و محيط زيست است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ تير ۱۳۹۴ (۱۳:۲۸ب.ظ)
رئيس کميسيون کشاورزي، آب و منابع طبيعي اتاق خرم‌آباد: بحران آب نتيجه‌ تخريب منابع طبيعي و محيط زيست است موج - رئيس کميسيون کشاورزي، آب و منابع طبيعي اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي خرم‌آباد گفت: بحران آب در لرستان نتيجه تخريب منابع طبيعي و محيط زيست است.
به گزارش خبرگزاري موج، مرتضي هادي‌پور که در جلسه‌ کميسيون کشاورزي، آب و منابع طبيعي اتاق خرم‌آباد سخن مي‌گفت، اظهار داشت: بحران آب در کشور و به تبع آن در لرستان، نتيجه‌ تخريب منابع طبيعي و محيط زيست بوده و همين امر در سطح ملي نگراني‌هايي به وجود آورده است
وي به مسأله‌ مهم ديگري با عنوان توليد محصولات کشاورزي سخن به ميان آورد و ادامه داد: متأسفانه در کشور به تأمين مواد غذايي توجه نمي‌شود؛ در حالي‌که بحران در منابع آب و منابع طبيعي اين موضوع را نيز تحت تأثير قرار داده است.
رئيس کميسيون کشاورزي، آب و منابع طبيعي اتاق خرم‌آباد، آب را محور توليد محصولات کشاورزي عنوان و با ابراز تأسف اعلام کرد: به علت بحران آب و تخريب منابع طبيعي هر روز شاهد کاهش توليد اين محصولات در لرستان هستيم.
هادي‌پور به بحران آب‌هاي زيرزميني اشاره کرد و گفت: ساليانه 10 ميليارد مترمکعب از آب‌هاي زيرزميني تحليل مي‌رود، چون اين مسأله با تأمين آب شرب جامعه در ارتباط است منجر به بروز نگراني‌هايي شده است.
وي بر جلوگيري از تخريب منابع طبيعي و حفاظت از آن‌ها تأکيد کرد و بيان داشت: در سطح ملي و مناطق به اين موضوع توجه نمي‌شود، چرا که فقط ظاهر قضيه را مي‌بينند.
رئيس کميسيون کشاورزي، آب و منابع طبيعي اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي خرم‌آباد از خشک شدن رودخانه‌هاي لرستان خبر داد و گفت: ساليانه حدود 2 ميليارد مترمکعب از منابع آبي استان کاسته مي‌شود.
هادي‌پور با ابراز تأسف ادامه داد: ما به آنچه که با چشم ظاهر مي‌بينيم واقف هستيم و از باطن قضيه که با آسيب جدي مواجه است بي‌اطلاعيم که جا دارد مسئولان امر به موضوع اهتمام ويژه داشته باشند.
وي با بيان اين که مراتع لرستان به شدت تخريب شده‌اند، افزود: مراتع درجه يک، دو و سه در استان به ترتيب 5، 15 و 80 درصد است و همين مسأله سبب از بين رفتن منابع آبي و محيط زيست شده است.
رئيس کميسيون کشاورزي، آب و منابع طبيعي اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي خرم‌آباد، همکاري همه‌ي دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط با موضوع را ضروري دانست و اظهار داشت: محيط زيست و منابع طبيعي چيزي نيست که به سادگي از کنار آن گذشت، چرا که آينده و حيات ما به وجود آن بستگي دارد.
هادي‌پور با بيان اين که ميزان روان‌آب لرستان همواره از سوي مسوولان 12 ميليارد مترمکعب اعلام مي‌شود، افزود: اين در حالي است که اين ميزان به کمتر از 4 ميليارد مترمکعب تقليل يافته است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن