تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):همان گونه كه قوام جسم، تنها به جانِ زنده است، قوام ديندارى هم تنها به نيّت پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820058993




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چوب قاچاق لاي چرخ‌هاي توليد/ هزينه‌هاي گزاف دم و بازدم توليد، بر اقتصاد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ تير ۱۳۹۴ (۱۲:۱۰ب.ظ)
رئيس کميسيون صنايع و معادن مجلس تاکيد کرد: چوب قاچاق لاي چرخ‌هاي توليد/ هزينه‌هاي گزاف دم و بازدم توليد، بر اقتصاد موج - عضو هيات رئيسه کميسيون صنايع مجلس گفت: تعطيلي کارگاه‌هاي توليدي، رشد بيکاري و گسترش فقر از مهم‌ترين اثرات مخرب و پيامدهاي قاچاق چندين ميليارد دلاري به کشور است.
رضا رحماني، رئيس کميسيون صنايع و معادن مجلس، با انتقاد از روند بالاي ورود کالاهاي غيرقانوني به کشور و تضعيف توليد ملي به خبرنگار خبرگزاري موج اظهار کرد: متأسفانه قاچاق کالا، خسارت فراواني را بر اقتصاد و مخصوصاً پيکره توليد وارد مي‌سازد و روند سعودي قاچاق، باعث تشديد درروند تعطيلي بنگاه‌هاي اقتصادي در کشور شده است.
وي ادامه داد: در شرايطي که هر دم و بازدم توليد براي اقتصاد، هزينه‌هايي گزاف را مي‌تراشد، ورود غيرقانوني کالاهاي داراي مشابه توليد داخل آن‌هم باقيمت بسيار ارزان‌تر، همانند نمک ريختن بر زخم عميق توليد در شرايط رکودي است.
عضو هيات رئيسه کميسيون صنايع و معادن مجلس، با اشاره به رشد قارچ گونه قاچاق، افزود: روند صعودي قاچاق، شايد در وهله نخست سود و منفعتي را براي يک واردکننده دربر داشته باشد اما اگر به‌صورت ريشه‌اي و عميق بخواهيم پيامدهاي قاچاق را ارزيابي کنيم، نابودي کارگاه‌هاي توليدي و رشد بيکاري از مهم‌ترين پيامدهاي اين پديده شوم است.
وي تاکيد کرد: بنابراين با توجه به پيامدها و خسارات فراوان قاچاق به بنگاه‌هاي توليدي، لزوم مبارزه با سيستم متراکم و شبکه‌هاي پيچيده قاچاق از سوي صاحبان و متوليان دستگاه‌هاي مبارزه با قاچاق، اين امر را مي‌طلبد تا بال پيگيري و جديت اين سازمان‌ها، توليد از سقوط آزاد، نجات داده شود.
نماينده مردم در خانه ملت با اشاره به اينکه، اين پديده شوم را بارها به مسئولان گوشزد کرده‌ايم، تصريح کرد: متأسفانه با نگاه به آمار واردات رسمي و غيررسمي، درميابيم که نه‌تنها واردات روند نزولي را پيدا نکرده است بلکه با روند سعودي همراه بوده است و حتي قاچاق نيز با افزايش چشم‌گيري مواجه شده است.
وي افزود: تورم، بيکاري، فقر و مشکلات معيشتي مردم جزو سر ليست‌هاي مشکلات عمومي، محسوب مي‌شود، اما برطرف ساختن تمام اين مشکلات درگرو حمايت دولت از توليد است.
رئيس کميسيون صنايع و معادن مجلس با اشاره به لزوم حمايت دستگاه‌هاي توليدي از قاچاق گفت: سرآغاز فعاليت مجدد کارگاه‌هاي توليدي، تشديد نظارت بر واردات و قاچاق کالاهاست تا از حجم خروج چندين ميليارد دلاري ارز کشور به خاطر قاچاق کاسته شود تا اين منابع به سمت خريد از توليد کالاهاي داخل بازگردد.
رحماني در پايان خاطرنشان کرد: زماني که چوب قاچاق ميان چرخ کارخانه‌هاي توليدي، نيايد طبيعتاً شاخص‌هاي تورم و رکود بدون نياز به ابزارهاي تهديدي و پرخطر براي آينده اقتصاد کاهش مي‌يابد، اما تا زماني که مسئولين با يکديگر ميثاق نبندند و براي جلوگيري از قاچاق، هم‌قسم نشوند، پديده قاچاق بر تعطيلي کارگاه‌هاي توليدي تأثيرگذاري مخرب خود را مي‌گذارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن