تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816438788




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اندر حکایات بازتاب لغو برخی‌ کنسرت‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: اندر حکایات بازتاب لغو برخی‌ کنسرت‌ها


دو سالی می‌شود که موضوع کنسرت‌ها و برگزاری یا برگزار نشدن آنها و لغو برخی مجوزهای این کنسرت‌ها، در رسانه‌ها مطرح می‌شود، موضوعی که با شانتاژ رسانه‌ای و البته سکوت یا واکنش‌های نرمشگون برخی مسئولان دولتی در برابر آن، به سرخط خبرها تبدیل شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، یکی از موضوعاتی که برنامه رادیویی پیک بامدادی امروز دوشنبه به آن پرداخت، بازتاب لغو برخی‌ کنسرت‌ها بود.
وزیر ارشاد

علی جنتی وزیر ارشاد می‌گوید: به علت برخی گزارش‌های نادرست به مقامات قضایی اعلام کردند، (این کنسرت‌ها) متوقف شود زیرا آثار سوء اجتماعی دارد به خصوص برای کسانی که بلیت خریدند.
موضوع اعطای مجوزهای دولتی به برخی کنسرت‌ها و لغو برخی از آنها به دلایل مختلف، از جمله علل امنیتی و اخلاقی و هجمه رسانه‌ای برخی رسانه‌های خاص، آنقدر گسترش یافت که حتی این موضوع فارغ از همه مسائل مهم کشور، انگار از آب و نان شب مردم هم واجب‌تر و میهمان نشست خبری رئیس جمهور هم شد.
دکتر روحانی در اینباره می گوید: از نظر ما مرجع قانون است وقتی دستگاهی به عنوان مرجع قانونی برای دادن مجوز تعیین شده دخالت دیگران در این اموز جایز نیست، وقتی در چارچوب قانون مجوز برای یک کنسرت داده می شود، اینگونه دخالت ها تضییع حقوق مردم است، از نظر ما وقتی مجوز قانونی داده می شود، لغو آن از طرف دستگاه‌هایی که قانونا حق لغو کردن آن را ندارند، نادرست است و اگر به صورت موردی قوه قضاییه می خواهد وارد عمل شود، باید کاملا توجیه قانونی داشته باشد.
اما این صحبت‌های رئیس‌جمهور هم آتش بزرگنمایی لغو کنسرت‌ها را در این رسانه‌ها فروننشاند تا سرانجام دیروز وزیر کشور با واکنش به ادعای برخی رسانه‌ها در خصوص موج گسترده لغو کنسرت‌ها گفت: فقط 9 کنسرت از 312 کنسرت با مجوز وزارت ارشاد، لغو شده است.
رحمانی فضلی افزود: در به هم زدن کنسرت ها فضای روزنامه ها و مجلات به گونه ای است که گویا 50 درصد کنسرت ها لغو شده است.
وزیر کشور
در سه ماه نخست امسال 312 مجوز داده شده که 9 مورد آن لغو شده است. از این 9 مورد 3 کنسرت را کسانی که خودشان مجوز گرفتند، لغو کردند، یک مورد اشکال محتوایی و یک مورد هم قوه قضاییه لغو کرد، یکی برگشت خورده و یکی هم در حال رسیدگی است.  
اما این هجمه رسانه‌ای که در سایه برخی ناهماهنگی‌ها میان قوای مقننه و قضاییه به وجود آمده، با واکنش جدی صادق آملی لاریجانی رئیس دستگاه قضا هم مواجه شد.
دیروز آقای لاریجانی در همایش «بزرگداشت هفته قوه قضائیه» با تذکربه برخی مسئولان دولتی گفت: این داستان که بحث لغو کنسرت‌ها در روزنامه‌ها و برخی رسانه‌ها منعکس شد، کاملاً کار تبلیغاتی بود. مسئله دیگر این است که متاسفانه فکر نادرستی در ذهن برخی مسئولان اجرایی وجود دارد و آن این است که اگر مجوز می‌دهند کسی حق ندارد مجوز آنها را ابطال کند که این حرف غلط و نادرستی است.
زئیس قوه قضائیه

رئیس قوه قضائیه افزود: مجوزهای شما حیثیتی است، مربوط به حیثیت کار خودتان است، مجوزهای دستگاه‌های اجرایی مانع انجام وظایف دستگا‌ه‌های دیگر نیست، دستگاه قضایی در بحث امنیتی برخورد با مظاهر حرام وظایف خاصی دارد، ممکن است لغو اینها تابع قانونی باشد، برخی مجوزها برای این بوده که فضای ابهام‌آمیزی است که خطر، این مسئله است.
وی با تاکید بر اینکه مجوزها باید برحسب موازین باشد گفت: خیلی وقت‌ها لغو مجوزها با مشورت شورای تامین و دستگاه های امنیتی بوده است.
حالا پرسش اینجاست برای حفظ حقوق مردم آیا بهتر نیست مسائل حقوقی بین دستگاه‌ها به جای تریبون‌های عمومی و قبل از هر اقدام عملی بین خودشان حل و فصل شود؟ و آیا شایسته‌تر نیست به جای بازی مسئولان با توپ کنسرت‌ها در زمین مردم، هم دولتی‌ها ریسک مجوز ندادن به برخی کنسرت‌ها را بپذیرند و هم دستگاه قضا پیش از اجرای این دست کنسرت‌ها نظرهای قانونی خود را در خصوص برگزاری یا برگزارنشدنشان اعلام کند تا مردم با بلیت‌های گرانقیمت کنسرت‌ها، با در بسته سالن‌های اجرا مواجه نشوند؟


دوشنبه ۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن