تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804568589




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جزئياتي جديد از طرح جامع مسکن/سياست‌گذاري براي تأمين مسکن آحاد جامعه بر اساس طرح جامع


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ تير ۱۳۹۴ (۱۱:۴۲ق.ظ)
جزئياتي جديد از طرح جامع مسکن/سياست‌گذاري براي تأمين مسکن آحاد جامعه بر اساس طرح جامع موج - معاون مسکن و ساختمان وزير راه و شهرسازي با بيان اين که طرح جامع مسکن داراي ۱۰ مطالعه پشتيبان است، فرايند «کارشناسي طرح در حين تدوين» و همچنين «مکانيزم پايش و خودکنترلي» را دو شاخصه مهم کلان طرح جامع مسکن عنوان کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، حامد مظاهريان، معاون مسکن و ساختمان وزير راه و شهرسازي، با اشاره به نوع نگاه وزارت راه و شهرسازي به طرح جامع مسکن گفت: فرايند نگاه به طرح جامع مسکن، تهيه اين طرح بر پايه مشارکت و تعامل با مشاوران و کارشناسان بود و زماني که گزارش جمعيتي طرح جامع مسکن براي نخستين بار برآورد شد بلافاصله اجازه اعلام آن در فضاي عمومي کشور و اظهارنظر درباره آن داده شد.
وي با بيان اين که فرايند تهيه طرح جامع مسکن با ساير طرح‌ها بسيار متفاوت بود، افزود: در حين تهيه طرح جامع مسکن، نتايج مقطعي طرح در فضاي عمومي کشور براي دريافت نظرات کارشناسي اعلام مي‌شد که اظهارنظرهاي دريافتي در تهيه طرح بسيار کمک کرد تا طرح جامع مسکن به شکل بهينه تهيه و تدوين شود.
معاون مسکن و ساختمان وزير راه و شهرسازي افزود: اکنون نيز که طرح جامع مسکن از نظر ما نهايي شده است، اما؛ براي آخرين بار به مدت يک ماه در اختيار کارشناسان و صاحب‌نظران قرار گرفت تا بعد از دريافت نظرات نهايي در ماه جاري اين طرح تکميل شود. البته اين فرصت يک‌ماهه مقداري حاشيه ايجاد کرد و عده‌اي اعلام کردند اين طرح هنوز نهايي نشده در حالي که طرحي که اعلام شد از منظر ما نهايي بود اما براي چکش‌کاري يک فرصت يک‌ماهه براي اعمال‌نظر کارشناسان در نظر گرفتيم.
مظاهريان با بيان اين که خصوصيت دوم طرح جامع مسکن نسبت به طرح‌هاي جامع گذشته مسکن، وجود مکانيزمي براي بروزرساني طرح است گفت: در طرح جامع فعلي مکانيزمي وجود دارد که به طور دايم قابل پايش و منطبق با تغييرات اقتصاد خرد و کلان کشور و حتي در لايه‌هاي سياسي و اجتماعي کشور قابل تغيير و به روزرساني است.
معاون مسکن و ساختمان وزير راه و شهرسازي، فرايند «کارشناسي طرح در حين تدوين» و همچنين «مکانيزم پايش و خودکنترلي» را دو شاخصه مهم کلان طرح جامع مسکن عنوان کرد و افزود: اين طرح داراي بخش‌هاي مختلف است و از ديدگاه‌هاي مختلف نيز مي‌توان آن را بخش‌بندي کرد.
وي با بيان اين که براساس طرح جامع برنامه‌هايي براي عرضه و همچنين مديريت تقاضاي مسکن وجود دارد، اظهار کرد: طرح قبلي جامع مسکن در سال ۱۳۸۴ به تصويب رسيد که ۱۰ سال از زمان تهيه آن مي‌گذرد؛ گذشت اين زمان از تصويب طرح قبلي در حالي است که امروز شرايط کاملاً متفاوتي در پيش‌بيني رشد اقتصادي، رشد جمعيت، وضعيت کلان اقتصادي کشور، مسائل سياسي و اجتماعي وجود دارد از اين‌رو قاعدتاً طرح قبلي پاسخگوي نياز امروز مسکن نبود و احتياج به بازنگري داشت.
مظاهريان افزود: طرح جامع مسکن همچنين داراي ۱۰ مطالعه پشتيبان از جمله سند راهبردي، پيش‌بيني‌هاي جمعيتي، نيازسنجي مسکن، مسکن کم‌درآمدها، نظام تأمين مالي، سياست‌هاي زمين و توسعه شهري، سکونتگاه‌هاي نابسامان شهري، صنعت ساختمان، مسکن روستايي و بازار مسکن اجاره‌اي است.
معاون مسکن و ساختمان وزير راه و شهرسازي در واکنش به اظهاراتي مبني بر انعقاد چندين قرارداد براي تهيه طرح جامع گفت: از ابتداي تدوين اين طرح تا انتها فقط يک قرارداد بين سازمان ملي زمين و مسکن و معاونت پژوهشي دانشگاه صنعتي شريف منعقد شد و انعقاد چند قرارداد براي اين پروژه به هيچ وجه صحت ندارد.
وي با تأکيد بر اين که طرح جامع مسکن سياست‌گذاري براي تأمين مسکن همه آحاد جامعه طي ۱۲ سال آينده است، گفت: در اين طرح هفت برنامه عملياتي برنامه مسکن خانوارهاي کم‌درآمد، نوسازي و بهسازي بافت‌هاي فرسوده و سکونت‌گاه‌هاي نابسامان شهري، اصلاحات در سياست زمين با تأکيد بر نظام برنامه‌ريزي شهري و منطقه‌اي، تقويت کارآمدي صنعت ساختمان، کسب مجوز تأسيس صندوق‌هاي زمين و ساختمان از سازمان بورس به منظور بهبود و توسعه نظام تأمين مالي مسکن، پرداخت وام مسکن روستايي به ميزان ۱۵ ميليون تومان با سود پنج درصد و توسعه بازار استيجار گنجانده شده است.
مظاهريان گفت: همچنين در قالب طرح جامع مسکن، طرح مسکن اجتماعي پيش‌بيني شده است که با توافق وزارت راه و شهرسازي و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي براي دو دهک پايين جامعه با مديريت اجرايي بنياد مسکن انقلاب اسلامي سالانه تعدادي مسکن براي اقشار نيازمند و امکان دسترسي به مسکن را امکان‌پذير مي‌کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن