تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به پاداش بهشت نمى رسد مگر آن كس كه باطنش نيكو و نيّتش خالص باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798637398




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پيام وزيرامورخارجه به مناسبت سالگرد بمباران شيميايي شهر سردشت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ تير ۱۳۹۴ (۰:۲۳ق.ظ)
پيام وزيرامورخارجه به مناسبت سالگرد بمباران شيميايي شهر سردشت موج - محمدجوادظريف ضمن همدردي با بازماندگان فاجعه انساني بمباران شيميايي سردشت ، اعلام کرد:طمينان مي دهم وزارت امور خارجه همراه با ساير سازمانهاي مسئول ، با جديت تمام احقاق حقوق جانبازان و قربانيان سلاحهاي شيميائي کشورمان را از طريق قانوني در سطح بين المللي پيگيري خواهند کرد .
به گزارش خبرگزاري موج، متن پيام محمد جواد ظريف وزير امور خارجه به شرح زير است:

بسم الله الرحمن الرحيم
هفتم تير ماه 1394 مصادف است با بيست و هشتمين سالگرد بمباران شيميايي ناجوانمردانه مردم بي دفاع و مظلوم شهر سردشت توسط رژيم بعثي عراق که به حق در جمهوري اسلامي ايران روز ملي مبارزه با سلاحهاي شيميايي و ميکروبي نام گرفته است . مردم مظلوم و مقاوم سردشت با صبوري و شکيبايي روز هفتم تير ماه 1366 در برابر بمباران شيميايي رژيم بعثي عراق که باعث شهادت و مصدوميت جمع کثيري از مردم غير نظامي اين شهر گرديد مقاومت کرده و براي هميشه نام خويش را در تاريخ پرافتخار اين کشور جاودانه کردند. اينجانب ، ضمن گراميداشت ياد و خاطره همه شهيدان و جانبازان شيميايي کشورمان مراتب همدردي عميق خود را با خانواده هاي معزز شهداي اين حادثه غم انگيز اعلام ميدارم و بر روح بلند شهداي گرانقدر و مظلوم بمباران شيميايي سردشت درود مي فرستم. از خداوند متعال براي جانبازان عزيز شيميايي و خانواده هاي صبور ايشان بخاطر فداکاري ها و تحمل مصائب روزمره ناشي از جراحات شيميايي ، اجر و پاداش الهي مسئلت نموده برايشان آروزي سلامتي مي نمايم .
در جريان جنگ تحميلي ، جبهه استکبار جهاني و دولتهاي حامي رژيم صدام به اميد سرکوب انقلاب نوپاي اسلامي و حرکت حق طلبانه ملت بزرگ ايران از ارائه هيچ کمکي به او دريغ نکرده و نتوانست هيچگونه خللي در اراده استوار ملت ايران بوجود آورد و سرنوشت جنگ تحميلي را به نفع متجاوزان تغيير دهد. وجود هزاران شهيد و بيش از يکصد هزار جانباز ومصدوم شيميايي ، همچنين تخريب هزاران کيلومتر از محيط زيست کشورمان ميراث ناگوار حملات مکرر شيميايي رژيم سابق عراق عليه ايران اسلامي بوده است. جمهوري اسلامي ايران همچنان آثار ناگوار ناشي از مصدوميت دهها هزار رزمنده و اتباع غير نظامي خود را به دوش مي کشد و مصدومين شيميايي و خانواده هاي آنها پس از گذشت سالها ، همچنان تالمات روحي و جسمي اين جنايت غير انساني را تحمل مي کنند.
فاجعه بمباران شيميايي مناطق مسکوني در سردشت و حلبچه توسط رژيم سابق عراق پيامد سياست هاي غلط جنگ طلبانه دولتهاي استکباري در تجهيز صدام به اين قبيل سلاحهاي مخرب و سکوت سازمانهاي بين المللي در برابر جنايات اين رژيم بوده است. گراميداشت سالروز بمباران شيميايي سردشت فرصت مغتنمي است تا ضمن بزرگداشت ياد و خاطره کليه شهيدان و جانبازان مغزز حملات شيميايي ، مسئوليت جامعه بين المللي در قبال آلام و رنج هاي اين عزيزان يادآورد گردد. از اين رو انتظار مي رود جامعه بين المللي به منظور جبران بخش ناچيزي از صدمات وارده به مصدومين شيميايي و خانواده هاي آنها با احساس مسئوليت به وظيفه حقوقي و اخلاقي خود در اين رابطه عمل نموده و علاوه بر فراهم کردن امکان محاکمه و مجازات حاميان و عاملين اين جنايات ضد بشري ، خسارت وارده به قربانيان شيميائي را جبران نمايد.
جمهوري اسلامي ايران به عنوان يکي از بزرگترين قربانيان سلاحهاي شيميائي دردوران معاصر ، به منظور جلوگيري از تکرار مجدد تجربه تلخ حملات شيميايي در جهان ، در مذاکرات مربوط به تدوين و تصويب کنوانسيون منع سلاحهاي شيمائي به طور فعالانه مشارکت نموده است . هم اکنون 17 سال از اجرائي شدن اين معاهده جامع و جهان شمول مي گذرد که در صورت اجراي کامل و غير تبعيض آميز معاهده ، کليه ذخاير اظهار شده سلاح هاي شيميائي کشور هاي عضو منهدم و از توليد مجدد اين تسليحات مخرب ممانعت خواهد شد تا جهان بار ديگر شاهد تکرار فجايع سردشت و حلبچه نباشد. جمهوري اسلامي ايران به عنوان عضو فعال سازمان منع سلاحهاي شيميائي به همراه ساير کشورهاي عضو تا انهدام کامل تمامي ذخاير سلاحهاي شميائي کشورهاي دارنده بويژه آمريکا و روسيه تلاش خواهد کرد و از اين کشورها ميخواهد به تعهدات کنوانسيوني خود در اين رابطه پايبنده باشند.
در خاتمه اطمينان مي دهم وزارت امور خارجه همراه با ساير سازمانهاي مسئول ، با جديت تمام احقاق حقوق جانبازان و قربانيان سلاحهاي شيميائي کشورمان را از طريق قانوني در سطح بين المللي پيگيري خواهند کرد . به اميد جهان عاري از سلاح هاي کشتار جمعي و سربلندي مردم ايران.
محمد جواد ظريف
وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن