تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798297988




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح تحول نظام سلامت خدمات ارزنده‌ای را به مردم ارائه کرد/ قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری اجرایی نشد/ حل بسیاری از مشکلات پرستاران در صورت اجرای قانون تعرفه گذاری


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد:
طرح تحول نظام سلامت خدمات ارزنده‌ای را به مردم ارائه کرد/ قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری اجرایی نشد/ حل بسیاری از مشکلات پرستاران در صورت اجرای قانون تعرفه گذاری
طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد کارکنان بیمارستان‌ها در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور محمد شریفی مقدم عضو شورای عالی نظام پرستاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

طرح تحول نظام سلامت خدمات ارزنده‌ای را به مردم ارائه کرد/ قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری اجرایی نشد/ حل بسیاری از مشکلات پرستاران در صورت اجرای قانون تعرفه گذاری
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، "محمد شریفی مقدم" عضو شورای عالی نظام پرستاری امشب 7 تیر ماه در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد کارکنان بیمارستان‌ها پرداخت.


شریفی مقدم در ابتدا در پاسخ به سؤال اول مجری برنامه پیرامون طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد کارکنان بیمارستان‌ها گفت: طرح تحول نظام سلامت از سال گذشته شروع شد که در مرحله دوم خدمات ارزنده ای به مردم ارائه شد.


عضو شورای عالی نظام پرستاری با اشاره به این که طرح تحول نظام سلامت تأثیر بسیار زیادی بر روی کیفیت خدمات داشت افزود: مرحله سوم این طرح مربوط به واقعی کردن تعرفه های پزشکی است به طوری که این تعرفه‌ها افزایش یافت.


** قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری اجرایی نشد


وی با اشاره به افزایش 380 درصدی تعرفه های پزشکی ادامه داد: در مرحله سوم انتظار بر این بود که قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری اجرایی شود اما به بهانه نبود بودجه برای اجرای آن این طرح مسکوت ماند.


شریفی مقدم با بیان این که پرستاران انتظار داشتند که این طرح عملیاتی شود خاطر نشان کرد: پرستاران بیشترین خدمات را از نظر کمی به مردم ارائه می‌دهند.


عضو شورای عالی نظام پرستاری با اشاره به این که  این فرمول بر طرح کارانه سوار است ادامه داد: این طرح در دهه 70 مطرح شد به طوری که پرستاران به آن انتقاد داشتند.


وی با بیان این که بیشترین بار بیمارستان بر دوش پزشکان عمومی و دستیاران است بیان کرد: 60 درصد درآمد بیمارستان به پزشکان و هیأت علمی اختصاص دارد به طوری که 25 و نیم درصد دیگر به بقیه گروه‌ها ، ده درصد به بیمارستان و دو و نیم درصد هم به دانشگاه اختصاص پیدا می‌کند.


شریفی مقدم با اشاره به این که دستیاران مشکلات زیادی دارد افزود: بار بیمارستان تا حد زیادی بر دوش این گروه است.
عضو شورای عالی نظام پرستاری ادامه داد: سیاست‌های کلی سلامت  که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده صراحت دارد که اصلاح نظام پرداخت مبتنی بر کیفیت عملکرد افزایش کارایی، ایجاد درآمد عادلانه و ترغیب انگیزه مثبت صورت گیرد که طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد کارکنانی بیمارستان در این راستا نیست.

وی تاکید کرد نظام پرداخت‌ها باید مانند سایر کشورهای دنیا در کشور ما نیز شفاف باشد.

شریفی مقدم با بیان این که بنده نکته مثبتی در طرح مبتنی بر عملکرد نمی‌بینم اظهار داشت: در این فرمول اگر پرستاری به مرخصی رفت یا استعلاجی گرفت و یا اضافه کار کم داشت روی طرح کارانه وی تأثیر می‌گذارد ولی جالب است که پیوست 6 همین طرح می‌گوید اگر پزشکی حضور نداشت و فقط مهر وی کار کرد 50 تعرفه را می‌گیرد که این موضوع در هیچ جای دنیا سابقه ندارد.

** اجرای قانون تعرفه گذاری خیلی از مشکلات جامعه پرستاری را حل خواهد کرد

عضو شورای عالی نظام پرستاری با تاکید بر این که سیاست‌های کلی نظام می‌گوید باید شفافیت در پرداخت‌ها صورت گیرد گفت: جامعه پرستاری خواستار عدالت در پرداخت‌ها مثل سایر نقاط دنیاست و ما فکر می‌کنیم اگر وزارت بهداشت قانون تعرفه گذاری را که الآن هشتمین سالگرد آن را پشت سر می‌گذاریم و وارد سال نهم اجرای آن می‌شویم اجرا کند خیلی از مشکلات جامعه پرستاری را حل خواهد کرد.

وی اضافه کرد: جامعه پرستاری کشور چیزی جز اجرای قانون مجلس که هشت سال روی زمین مانده و الآن بستر اجرای آن فراهم شده است را نمی‌خواهد چرا که با اجرای این قانون هم می‌توان صرفه جویی منابع را داشت و هم اجرای آن به نفع بیمه‌ها و نظام سلامت خواهد بود ضمن این که رضایت‌مندی را ارتقا می‌دهد و نهایتاً خروجی آن به نفع مردم و بیماران خواهد بود.

شریفی مقدم در پایان اظهار داشت: چه اشکال دارد که اطلاعات مالی و پرداخت‌های کارکنان بیمارستانی مانند سایر کشورها در معرض دید مردم و بیماران قرار گیرد چرا که زمانی که شفافیت بیشتر باشد اعتماد نیز بیشتر می‌شود ولی وقتی اجازه نمی‌دهند که اطلاعات مالی کارکنان بیمارستانی از جمله پزشک یا پرستار درز پیدا کند این موضوع کار غیر عرفی است.

انتهای پیام/








۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن