تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802753836




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس سازمان محیط زیست اعلام کرد آغاز امداد و نجات حیات وحش با همکاری هلال احمر


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئیس سازمان محیط زیست اعلام کرد
آغاز امداد و نجات حیات وحش با همکاری هلال احمر
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: امداد و نجات حیات وحش یکی از مهمترین اولویت های سازمان حفاظت محیط زیست است که با همکاری هلال احمر محقق می شود.

خبرگزاری فارس: آغاز امداد و نجات حیات وحش با همکاری هلال احمر



به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از جمعیت هلال احمر، معصومه ابتکار در جلسه ای مشترک با رئیس جمعیت هلال‌احمر و اعضای شورای معاونین این جمعیت که عصر روز گذشته در محل سالن کنفرانس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، با اشاره به تفاهمنامه سه جانبه فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و سازمان حفاظت محیط زیست که آذر سال گذشته منعقد شد، گفت: زاویه نگاه جدید جمعیت هلال احمر که همانا توجه به حفاظت محیط زیست بوده، قابل ستایش و تقدیر است؛ چرا که هلال احمر علاوه بر توجه به معضلات و مشکلات و همچنین امدادرسانی، به حوادث به مسائل زیست محیطی نیز توجه می کند. وی با اشاره به اینکه حوادث غیر مترقبه چون سیل، زلزله و بلایای طبیعی محیط زیست را تحت الشعاع قرار می دهد و به آن آسیب جدی وارد می کند، تصریح کرد: علاوه بر آن حوادث ناشی از انسان ساخت ها و توسعه یافتگی نیز به محیط زیست آسیب وارد می کند و چه بسا حوادثی که به دنبال اختلالات آب و هوایی، پدیده های شدیدی را رقم می زند که برای مواجهه با آن، نیازمند تدوین برنامه های جدید هستیم.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه محیط زیست با مسائل بشر دوستانه عمیقاً گره خورده است، یادآور شد: محیط زیست دارای ماهیتی داوطلبانه و انگیزشی است که در این زمینه جمعیت هلال احمر با داشتن داوطلبانی در تمام رده های سنی، آثار و صدمات تخریبی وارده به محیط زیست را مشاهده می کنند و می توانند با انجام اقدامات لازم در این زمینه در حفظ محیط زیست کوشا باشند.
ابتکار با اعلام اینکه مردم با آسیب های وارده به محیط زیست آشنا نیستند، افزود: در مقطعی از زمان به سر می بریم که بحران های محیط زیست به نوعی تجربه می شود و متاسفانه مردم کشور ما با آسیب های وارده به محیط زیست آشنا نیستند و در واقع الگوی رفتاری درستی دنبال نشده و پیامد آن این است که نه تنها واکنش صحیح در برابر مشکلات ندارند، بلکه باعث تشدید آن نیز می شوند.
به گفته وی افت شدید آبهای زیرزمینی که ناشی از برداشت های بی رویه از سفره های آب های زیر زمینی بوده است؛ باعث شده تا کشور ما با بحران کم آبی مواجه شود، در واقع 180 میلیارد متر مکعب آب بر اثر برداشت های بی رویه از بین رفته است که 80 میلیارد متر مکعب آن طی سال اخیر صورت گرفته است.
معاون رئیس جمهوری ادامه داد: در مصرف آب دچار رفتارهایی هستیم که در صورت عدم اصلاح؛ کشاورزی، اقتصاد، بهداشت، سلامت و … مردم به خطر می افتد و لطمات جبران ناپذیری می خورد.
وی با تاکید بر اینکه هم افزایی و ایجاد انگیزه می تواند در حفظ محیط زیست تاثیرگذار باشد، یادآور شد: در صورت تحقق هم افزایی، تحول خوبی در زمینه اصلاح الگوهای غلط رفتاری صورت خواهد گرفت و آینده بهتری برای محیط زیست کشورمان رقم می‌خورد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه براساس تفاهم نامه سه جانبه میان فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و سازمان حفاظت محیط زیست؛ می توان حفظ محیط زیست در عرصه های ملی و بین المللی را دنبال کرد، گفت: این مهم تنها با هدفگذاری و زمان بندی مشخص و با مشارکت داوطلبان هلال احمر محقق می شود؛ البته داوطلبان می توانند با انجام اطلاع رسانی های لازم به آحاد مردم، در آنها انگیزه برای حفظ و حراست از محیط زیست ایجاد کنند.
وی به ایجاد هدفگذاری های مشخص برای حفظ محیط زیست با همکاری جمعیت هلال احمر اشاره و تاکید کرد: حوزه های بسیاری برای انجام فعالیت های مشترک با جمعیت هلال احمر برای حفظ محیط زیست وجود دارد که در جلسات مستمر با این جمعیت به آنها خواهیم پرداخت.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه در مقوله امداد ونجات نیازمند همکاری فنی و تخصصی هلال احمر هستیم، تاکید کرد: در این زمینه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران می تواند آموزش های لازم را به کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست ارائه دهد. معاون رئیس جمهوری با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر یکی از بخش‌های فعال مانورهای سازمان حفاظت محیط زیست در اطفا حریق است،ابراز داشت: ایجاد مراکز امداد ونجات حیات وحش یکی از برنامه های سازمان حفاظت محیط زیست است که تحقق آن تنها با همکاری و مشارکت جمعیت هلال احمر محقق می شود.
وی در ادامه به آموزش زنان روستایی در حفظ محیط زیست اشاره کرد و گفت: در زمینه ارائه اطلاعات به زنان روستایی کمتر موفق بوده ایم؛ اما با کمک و همکاری هلال احمر که تجربه بیشتری در ارائه خدمات آموزشی به روستائیان دارد، می توان آموزش های لازم در زمینه حفظ و صیانت از محیط زیست را به زنان ساکن در زوستاها ارائه داد.
به گفته رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با انجام برنامه های کاربردی و تخصصی زمانبندی شده می توان در عرصه های بین المللی نیز در جهت حفظ و صیانت از محیط زیست گام برداشت؛ چرا که برای ما بسیار مهم است که بتوانیم از ظرفیت های بین المللی نیز در زمینه حفظ محیط زیست استفاده کنیم.
در پایان ابتکار برای تمام امدادگران، نجاتگران، داوطلبان، جوانان و پرسنل خدوم هلال احمر در عرصه های ملی و بین المللی آرزوی توفیق و سلامتی کرد. انتهای پیام/

94/04/07 - 14:53





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن