تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820229413




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشییع جنازه باستان‌شناسی که تخت جمشید، چغازنبیل و میدان نقش جهان را ثبت کرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: تشییع جنازه باستان‌شناسی که تخت جمشید، چغازنبیل و میدان نقش جهان را ثبت کرد جامعه > میراث فرهنگی و گردشگری - مراسم تشییع پروفسور «شهریار عدل» امروز در حالی با حضور معاون رئیس‌جمهور برگزار شد .
مراسم تشییع جنازه پرفسور عدل سلطانی فر گفت: تسلط «عدل» در عرصه‌های هنری بویژه عکاسی و سینما از او چهره‌ای فراتر از یک تاریخدان به نمایش درآورد. به خصوص دیدگاه "جهان ایرانی" او نشان از عشق والای وی به کشورش داشت.


مراسم تشییع جنازه پرفسور عدل مراسم تشییع جنازه پروفسور شهریار عدل، باستان شناس مشهور ایرانی، صبح امروز روبروی موزه ملی در میدان امام خمینی برگزار شد، اما خانواده او می گویند به دلیل ناهماهنگی ها، مراسم تدفین امروز انجام نمی شود.


مراسم تشییع جنازه پرفسور عدل شهریار عدل، ایرانشناسِ شهیر و دانشمند متخصصِ تاریخ، باستانشناسی و تارخ هنر دوران اسلامیِ ایران، روز یکشنبه 31 خرداد درگذشت.


مراسم تشییع جنازه پرفسور عدل به اعتقاد سلطانی‌فر، «شهریار عدل» بخش عمده‌ای از جوانی‌اش را صرف چیزهایی کرد که امروز جهان ایرانی می‌نامیم و در ادامه از اقدامات مثال‌زدنی «عدل» مانند ثبت جهانی تخت جمشید، چغازنبیل و میدان نقش جهان سخن گفت.


مراسم تشییع جنازه پرفسور عدل هنوز محل دفن مشخص نیست. ابتدا قرار بود در بسطام، یکی از مناطقی که شهریار فعالیت کرده، خاکسپاری انجام شود، اما این اتفاق نیفتاد. بحث شهرری هم مطرح بود. چون شهریار در آنجا هم فعالیت های باستان شناسی انجام داده بود. اما شهرری هم امکان پذیر نشد. قرار شد در قطعه نام آوران بهشت زهرا قبری را به او اختصاص دهند، اما هنوز سازمان میراث فرهنگی هماهنگ نکرده است.




امروز مراسم تشییع جنازه او برگزار شد اما با وجود تلاش‌های چند روز اخیر برای دفن این چهره ماندگار در یک محل باستانی، پیکر او احتمالا به هرات منتقل و کنار جدش دفن خواهد شد. مسعود سلطانی‌فر، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در مراسم تشییع پیکر پروفسور «شهریار عدل» با تسلیت درگذشت او، وی را نویسنده‌ای متبحر و پژوهشگری خستگی‌ناپذیر، باستان‌شناسی دلسوز و ایران‌شناسی عاشق دانست و این کلمات را کامل‌ترین و بهترین عباراتی دانست که می‌توان در مورد «شهریار عدل» بکار برد. به اعتقاد سلطانی‌فر، «شهریار عدل» بخش عمده‌ای از جوانی‌اش را صرف چیزهایی کرد که امروز جهان ایرانی می‌نامیم و در ادامه از اقدامات مثال‌زدنی «عدل» مانند ثبت جهانی تخت جمشید، چغازنبیل و میدان نقش جهان سخن گفت.       عکسها: ایسنا 47232

کلید واژه ها: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری - میراث فرهنگی -




یکشنبه 7 تیر 1394 - 13:16:52





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن