تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):باعلما همنشینی کن تا سعادتمند شوی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798381300




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طولانی‌ترین روز روزه‌داری در کره زمین |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: طولانی‌ترین روز روزه‌داری در کره زمین
مسلمانان ساکن سن پترزبورگ با جمعیت بیش از یک میلیون نفر، رمضان امسال را درشب‌های سفید جشن می‌گیرند
کد خبر: ۵۱۲۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰ - 28 June 2015


آغاز ماه مبارک رمضان در سن پترزبورگ سومین پنجشنبه از ماه ژوئن، مصادف با روزی بود که خورشید خیال غروب کردن نداشت و مسلمانان ساکن در شهرهای شمال روسیه  در دقایقی میان غروب و طلوع خورشید، در کنار سفره افطار و سحر، طولانی‌ترین روز ماه رمضان را روزه‌گشایی کردند. پدیده شگفت‌انگیز شب‌های سفید در ماه ژوئن، از جاذبه‌های سن پترزبورگ و شهرهای شمال روسیه است که روزه‌داری را برای مسلمانان این منطقه از کره زمین متفاوت کرده است.

به گزارش ایران، مسلمانان ساکن سن پترزبورگ با جمعیت بیش از یک میلیون نفر، رمضان امسال را درشب‌های سفید جشن می‌گیرند و  در  شبانه روزی که در آن خبری از تاریک شدن هوا نیست و آفتاب در تاریکی شب فرو نمی‌رود، به عبادت و بجا آوردن مناسک دینی می‌پردازند.

 به گفته  بسیاری از جمعیت مسلمان این شهر، مصادف شدن ماه رمضان با وقوع پدیده شب‌های سفید و کم شدن فاصله افطار و سحر در این دوره از روزه‌داری، ایمان روزه داران را به چالش می‌کشد و قدرت اراده  مسلمانان سنجیده می‌شود. در واقع مسلمانان روسی، تحمل ساعت‌ها گرسنگی و تشنگی را نوعی آزمایش برای سنجیدن قدرت ایمان و اراده‌شان معرفی می‌کنند.

مسلمان روسی در نخستین روزهای ماه رمضان روزه  خود را پس از گذراندن 21 ساعت تحمل گرسنگی و تشنگی، در حالی که فقط سه ساعت تا اذان صبح فرصت دارند، افطار می‌کنند و زمانی که از آنها درباره محدودیت‌ها و سختی‌های روزه‌داری در دوره شب‌های سفید سؤال می‌شود، از عشق و علاقه به دین و  راه و رسمی که پیامبر(ص) برای آنها به ارمغان آورده است می‌گویند.

الیزابت اسماعیل اف، مدیر دبیرستان دخترانه مسلمانان در سن پترزبورگ درباره روزه‌داری در شب‌های سفید به گاردین می‌گوید، والدین، برادر و خواهر و همسرم، افتخار می‌کنیم که خداوند توانایی روزه‌داری را در این فصل سال به ما عطا کرده است. او ادامه می‌دهد،  اسلام دین زندگی است و اجرای آنچه دستور داده است، عامل سعادت و خوشبختی محسوب شده و نباید در هر شرایطی از بجا آوردن واجبات و مناسک دینی چشم پوشی کرد.

 برنامه‌های متنوع که در پایگاه‌های دینی و مساجد برگزار می‌شود و محل تجمع مسلمان‌های سن پترزبورگ است به اهالی این شهر  کمک می‌کند تا از این ماه حداکثر استفاده را برده و احساس رضایت و خشنودی را تجربه کنند. برای ما روزه‌داری مانند انجام سایر عادات پسندیده زندگی شده است، برای نمونه مگر می‌شود شب‌ها هنگام خواب مسواک نزد یا حمام نرفت، روزه‌داری هم برنامه  دینی و دستور الهی است که برای ما بخش جدانشدنی زندگی به حساب می‌آید و به علت فواید بی‌شماری که دارد در هر شرایطی باید اجرا شود.

این روزها خورشید بسیار زودتر از زمانی که در کشورهای دیگر اتفاق می‌افتد، طلوع می‌کند و زمان افطار هم حدود ساعت 11 شب است. واضح است تحمل گرسنگی و تشنگی در این  ساعات طولانی، آسان نیست اما دستاوردهای معنوی که از بجا آوردن این مناسک حاصل می‌شود، تحمل سختی‌ها را آسان می‌کند. سال گذشته تجمع 42 هزار مسلمان در جشن عید فطر، نماد بسیار زیبایی از همدلی و محبت مسلمانان در پایان ماه رمضان بود که خستگی را به در برد. گفتنی است، افراد غیر مسلمان نیز در این ماه به احترام سنت زیبای روزه داری، در خوردن و آشامیدن رعایت می‌کنند و همدلی شان را به مسلمانان شب‌های سفید ابراز می‌کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن